Gå til innhold

Ball - ungdomskolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er ballet på barna deres sin skole?

her er det ball fra 8. -10. Trinn. 

Virker helt sykt! her må vi kjøpe, kjole og sko + tilbehør. Flere av de andre jentene skal vist til frisør også. Heldigvis er det ikke noe snakk om limosin her. 

Det verste er at dette foregår igjennom tre år, så vi må vel ut med penger for de to neste ballene..huff. 

Bare sånn at det er sagt, vi har ikke kjøpt det dyreste. Kjolen kostet «bare» 600, tilbehør på rundt 300 og sko til 200.

Inngangsbilletten koster 200.

Anonymkode: 36326...edc

Skrevet (endret)

Vi har 3 barn og 2 av dem har så langt vært på skoleball. Sønnen vår hadde allerede dress, så vi slapp å kjøpe noe. Datteren vår kjøpte seg en enkel kjole. Det skal være skoleball nå i Januar/Februar og da skal vår andre sønn gå. Da kjøper vi en dress til han, som sikkert kommer på et par tusen. Men det er greit, siden han skal konfirmeres i Mai, så da kjøper vi bare dressen litt tidligere.

Skoleballene som ungdomsskolen holder, er enkle, sånt sett. Det er inngangsbillett, pyntet og fotograf. Men det er ikke leie av limousin, glitrende, store kjoler, frisør og de dyreste dressene. De holder det innenfor rimelighetens grenser.

Endret av Kittykat
Skrevet

På vår ungdomskole er det juleball for 10 klasse. Dette er et ball med høy glamfaktor hvor jentene kommer med ballkjoler og guttene i dress. Noen av jentene går til frisør, men det er blitt mer vanlig å krølle hår ol hjemme.

Heldigvis er det uproblematisk å komme med en normal festkjole selv om de fleste kommer med store tyllkoler. Det er også salg av kjoler via skolen, slik at man kan skaffe seg en flott kjole uten å måtte betale over 3000,-

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, er det derfor jentungen får helt spader når jeg sier at denne jævla kjolen hun maser om til vinterballet ikke er noen big deal...

Når skjedde dette.?!?

Anonymkode: 73dee...9b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fjortenåring, de skal ikke få helt hetta fordi de ikke har den dyreste og flotteste kjolen til et fuckings midvintersball, eller hva nå enn de kaller det!!

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, hva slags kjole må jeg kjøpe, og hvor mange kroner er det snakk om?

Jentungen er 14 og har mast om dette siden November, og jeg har sagt at det ikke er noe å bry seg om, og at hun sikkert finner en fin kjole i romjula.

Men nå begynner jeg å bli litt stressa i forhold til at hun kanskje ikke får fin nok kjole?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg mener det, må 14-åringene ha dette på ball?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For ett par år siden gikk ungdommene i helt vanlige klær. Av samme type som de brukte til vanlige skoledager... 

Anonymkode: d0104...b7e

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ett par år siden gikk ungdommene i helt vanlige klær. Av samme type som de brukte til vanlige skoledager... 

Så trist. Som å se folk i olabukse på 17. mai. 

Anonymkode: 817f3...664

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særlig. Kanskje for 20 år siden.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, hva slags kjole må jeg kjøpe, og hvor mange kroner er det snakk om?

Jentungen er 14 og har mast om dette siden November, og jeg har sagt at det ikke er noe å bry seg om, og at hun sikkert finner en fin kjole i romjula.

Men nå begynner jeg å bli litt stressa i forhold til at hun kanskje ikke får fin nok kjole?

Jenta må da selv finne ut av hva slags kjole hun skal ha og dra å kjøpe den selv med eller uten deg.

Anonymkode: 3033e...950

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Det bør være helt greit med en vanlig kjole, pensko, litt sminke man har hjemme og kanskje krølle/rette håret. Det koster ikke så mye. Kjolen kan brukes i senere anledninger f.eks bursdager, konfirmasjoner, 17. Mai eller nyttår. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt ok ballkjoler til et par hundrelapper på ebay fra Kina. Nå som det ennå er mulig å bestille ting uten tollavgift....

Anonymkode: 1c8ae...11f

AnonymBruker
Skrevet

Her er det skoleball kun for 10.klasse, hadde i midten av desember. Det er veldig høytidelig, men er ikke lov med Limousine. Men det er flotte ball kjoler på alle jenter, i forskjellige prisklasser. Vi kjøpte kjole til ca 4800, sko til 700,- hadde frisør hjemme som vi leide inn, de var 5 venninner som fikset seg sammen hjemme. Guttene kommer i dress og er pyntet og pene. Alle guttene hadde dress fra før virket det som , alle var konfirmanter i løpet av 2018. Kjolene selges, eller leies ut senere. Skolen her har også noen kjoler som lånes ut til de som ikke har mulighet til å skaffe seg selv. Flotte kjoler som er donert av foreldre og elever opp gjennom. de aller fleste har store ball kjoler med underskjørt/stativ under. 

Anonymkode: a0ae6...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi fått super fine kjoler på finn til helt rimelig penger.  

Anonymkode: 6e877...343

Skrevet

Hos oss er det forskjellige "uskrevne" regler for kjoler de bruker på ballene på ungdomsskolen. Første året er det en helt ordinær knekort penkjole som gjelder (8.klasse). I 9. klasse har de gjerne en pen lang kjole og først i 10. klasse bruker de ballkjoler.

Vi kjøpte ballkjole til siste året brukt. Sko kjøpte hun selv på loppemarked og sminke og hår fikset de selv hjemme hos oss.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det skoleball kun for 10.klasse, hadde i midten av desember. Det er veldig høytidelig, men er ikke lov med Limousine. Men det er flotte ball kjoler på alle jenter, i forskjellige prisklasser. Vi kjøpte kjole til ca 4800, sko til 700,- hadde frisør hjemme som vi leide inn, de var 5 venninner som fikset seg sammen hjemme. Guttene kommer i dress og er pyntet og pene. Alle guttene hadde dress fra før virket det som , alle var konfirmanter i løpet av 2018. Kjolene selges, eller leies ut senere. Skolen her har også noen kjoler som lånes ut til de som ikke har mulighet til å skaffe seg selv. Flotte kjoler som er donert av foreldre og elever opp gjennom. de aller fleste har store ball kjoler med underskjørt/stativ under. 

Anonymkode: a0ae6...e1d

Høres ekstremt latterlig og sossete ut å bruke SÅ mye penger, bare på en enkelt kveld...  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...