Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kysser du når ser relasjoner som du ikke har sett dem på en stund.

Jeg ser andre kulturer kysser hverandre og gir hverandre klem på en siden og begge sider.

Det er en veldig en inkludering kultur vil jeg si. Har du det med fra andre kulturer du har bodd i til Norge? Eller praktiserer du det i utlandet kun?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kysser ikke. Det spørs hvem det er, men klemmer noen.

Anonymkode: a3a2f...786

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen gjør jeg på kinnet men kysser ikke venner på munnen 

Anonymkode: bce78...507

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kysser jeg ingen andre enn min mann (på munnen) og barn på kinnet.

• Liker 1
Skrevet

Kysser bare typen.

Synes det er ekkelt å bli kysset av fremmede, ikke mer inkluderende på noen måte, og håper ikke dette blir normen i Norge.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

nå mente jeg ikke på munnen, men på kinnet. Det er det dem gjør i sørlige europa. Vennskapelig kyss og klem. 

TS

Anonymkode: e9dea...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det jeg føler for. Kysser ALDRI venner, men kan godt finne på å gi både venner (og en sjelden gang fremmede) en klem helt spontant om det føles rett å gjøre.

Jeg blir bare irritert av den kyssingen som på hvert kinn som Sør-europeere driver med. Helt jævlig å ha den typen nærkontakt med hvem som helst. Folk er gjerne sjuke, puster bakterier rett i trynet ditt, har kanskje den verste ånden og rævva personhygiene. Får lyst til å klappe til venner og ukjente som kysser på meg. Det er ALTFOR langt innenfor personlig space, syns jeg. 

Anonymkode: ae6e0...a9d

• Liker 5
Skrevet

Nei. Gir de en klem

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

nå mente jeg ikke på munnen, men på kinnet. Det er det dem gjør i sørlige europa. Vennskapelig kyss og klem. 

TS

Anonymkode: e9dea...9c0

Nå kysser de ofte i luften ved siden av kinnet. Eller mener du direkte på kinnet? Den luftkyssingen er jeg blitt vant til, men bor ikke i Norge så jeg «må».Men egentlig vil jeg kun si hei og ikke mer.

Anonymkode: 725dc...f9f

• Liker 2
Skrevet

Nei. Det er såvidt jeg klemmer noen. Jeg har en intimsone som veldig få får lov å komme inn i. 

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Belgia og Nederland, der "luft-kyssing" er vanlig. Spesielt i Belgia gikk det ikke an å møte venner uten å ha de tre obligatoriske kyssene ut i lufta ved siden av kinnene. Veldig underlig og slitsomt, spør du meg, med hodene fra side til side, og hvis du møtte en hel gjeng venner var det ikke måte på hvor mange kyss det ble til slutt.

Da er det mer nært og intimt med en god gammeldags klem, som vi bruker i Norge.

Anonymkode: 7e20c...7bc

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Nei, driver ikke å går rundt å kysser på folk. Er så vidt jeg klemmer folk og.

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt satt ut av noen slektninger av mannen som kommer på Norgebesøk og bedriver med denne kyssingen på kinnet eller i lufta. Synes det er superkleint og stivner helt til. Jeg kunne aldri begynt med noe sånt!

Anonymkode: 3ba51...764

AnonymBruker
Skrevet

Bare når jeg er i andre deler av Europa. Hadde aldri falt meg inn å hilse på denne måten (kysse på kinn) i Norge. Merkelig nok føles det helt naturlig å gjøre det i utlandet. Ikke kleint i det hele tatt!

Anonymkode: 92394...d6b

Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 1.1.2019 den 21.26, Egenskap skrev:

Jeg ser andre kulturer kysser hverandre og gir hverandre klem på en siden og begge sider.

Er lite kyssing, men et smask i løse lufta mens man klemmer på hver side. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nordmann, men jeg kan fint kysse slik når jeg møter mennesker fra kulturer hvor det er vanlig. I utlandet er det litt en selvfølge å hilse på deres måte. De fleste av mine venner klemmer jeg, noen hilser jeg bare med et hei.

Anonymkode: 0696f...260

Skrevet

Nei, jeg kysser ikke venner eller noen jeg kjenner, unntatt det som måtte være kjærester.

Eller jo, det hender en sjelden gang jeg gir sønnen min en nuss på kinnet eller i pannen, men han er tenåring og åler seg unna, så jeg prøver å begrense det - han liker ikke sånt fra mammaen sin :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kysser ikke vennene mine uansett..?

Anonymkode: 5fcb4...17b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et par venninner jeg har "klemmetradisjon" med hver gang vi sees som jeg syns er koselig. Kysser ingen. Har faktisk klemt disse venninnene mer på fem år enn jeg har klemt bestevenninna jeg har hatt siden jeg var baby :fnise: Kommer helt an på hva man er vant med mellom seg, vi har sjeldent gitt klem til hverandre, kanskje et par ganger da vi hadde lyst, og vi klemte mer da vi var barn. Har hendt jeg har susset henne på toppen av hodet på tull da, og et par ganger i fylla da vi var yngre 😂

Gir ellers brødrene mine kyss på hodet og kinnet hver gang jeg besøker dem hjemme, og samme med nevøen. Der er det kos og suss i haugevis, noe jeg utnytter til de blir "for gamle og kule" for sånt :P

Anonymkode: b0ee5...3ae

Skrevet

Kysser bare mannen min og sønnen min.  Venner, slekt og kjentfolk får klemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...