Gå til innhold

Hvor ofte klipper du klørne på din hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi får en valp som jeg vet har sorte klør, syntes det er litt skummelt å skulle klippe og vurderer derfor å ta det til veterinær eller noe slikt for å få klørne klipt, men hvor ofte må de klippes? :)

Anonymkode: 90431...2ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varierer veldig.. Ene hunden min klipper jeg klør på kanskje hver 2 mnd. Den andre klipper jeg klør på minst to ganger i måneden. Noen har harde klør som vokser veldig fort

Anonymkode: 22c78...a17

Skrevet

Jeg har hørt at når det klikker mens de går er det på tide, men jeg skal ikke si sikkert

AnonymBruker
Skrevet

Når det har vokst ut det jeg klippet sist. Du ser det på vinkelen.

Anonymkode: def9b...5f8

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å la hunden bli vant til at du tar på potene hans. Så klipp gjerne ofte, men bare en liten millimeter. Og hold og ta på føttene hans daglig.

Anonymkode: def9b...5f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klipper aldri. Går veldig mye tur og hun er ute mesteparten av dagen. Klørne hennes blir slipt da. Ja, vi drar til veterinær av og til, og det er aldri noe å klippe. 

Anonymkode: 676d7...1b5

• Liker 1
Gjest Julekjedsomhet
Skrevet

Klipper sjelden, men bruker grov neglefil (for akrylnegler) ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sort labrador, og der ville oppdretter at vi kom en gang i uken for å lære å klippe klørne hans før vi hentet han. Kanskje du kan spørre om det samme om oppdretter ikke bor for langt unna?Da han var liten valp brukte vi neglesaks for mennesker. Du kjenner et lite hakk under negelen på enden,og der kan du klippe. Veldig lurt å lære seg å klippe selv, da nerven kan gro langt ut i negelen om man venter for lenge med å klippe fikk jeg fortalt. 

Anonymkode: f3e28...356

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på vekt. Jeg har en liten hund (4 kg) og må klippe 1-3 ganger i mnd ca. Men om du har en større hund, som går på lengre turer så sliter det på klørene. 

Tror i alle fall det.

Anonymkode: 64612...b49

Skrevet

2-4 ganger i måneden som valp, for å øve 🙂

Nå etter behov, så varierer med årstid. Men forlabbene mye oftere enn baklabbene. De bak klipper jeg nesten aldri, da det ikke er behov.

Skrevet

Klipper etter behov, oftere på vinteren når det er snø.

Gjest Keikolina
Skrevet
På 1.1.2019 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Vi får en valp som jeg vet har sorte klør, syntes det er litt skummelt å skulle klippe og vurderer derfor å ta det til veterinær eller noe slikt for å få klørne klipt, men hvor ofte må de klippes? :)

Anonymkode: 90431...2ca

De klipper på noen dyrebutikker også

Skrevet

Hver andre uke ca. Klipper og filer så mye jeg kan. Verste jeg vet er lange klør. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å klippe annen hver uke, men det er ingen krise om det blir litt sjeldnere. Har en liten hund, så klørne slipes ikke så mye naturlig. 

Anonymkode: 3023d...92e

Gjest økonomifrue
Skrevet

Klipper 1*ukentlig på begge fuglehundene våre. Og 2* ukentlig når de er valper nettopp for å vende de til å bli klipt. Få hjelp av oppdretter eller veterinær - slik at du lærer det. Kortklipt eller godt nedslitte negler har stor betydning for skadeforebygging. 

Skrevet

Jeg klipper annen hver uke.

På sorte klør er det egentlig ganske lett å se hvor mye du kan klippe. Du klipper små flak og når du kommer inn til en lys sirkel i kloen så har du klipt nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...