Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei alle sammen. Jeg er 24 år gammel. jeg har 3 år med utdanning som agronom. har jobbet flere år etter det i dyrebutikk der jeg jobber 2-3 dager i uken + tilkalling, dårlig lønn, men stor trivdes og gledet meg til å dra på jobb. Da denne butikken gikk konkurs ble jeg nødt til å finne meg noe annet. begynte på skole og utdannet meg til anleggsgartner, og syntes dette var gøy, og gikk ut med topp karakterer. nå har jeg jobbet som læring i 3, snart 4 mnd i en bedrift og trives overhode ikke. hadde håpet juleferien skulle gi meg ny mot og glede til å komme tilbake på jobb, men sitter nå og skulle ønske det skjedde et mirakel som gjør at jeg slipper jobb i morgen.

jeg har ikke funnet noen jeg kommer godt overens med på jobb, og dette kan jo sikkert også ha noe å gjøre med at jeg ikke trives. 

noen dager før jul fikk jeg beskjed fra jobb at de ikke er fornøyd med innsatsen min, og at jeg viser for lite engasjement, noe jeg kan forstå. jeg føler meg veldig alene når jeg er på jobb. 

må sies at jeg har tidligere slitt med depresjon, og stengt meg selv inne og ikke villet være med noen, og fordi om jeg ikke har negative tanker lenger så har jeg lett for å stenge meg inne hjemme. begynner kanskje og innse at det og jobbe 7-15 hver dag kanskje ikke var lurt for meg.

jeg er ikke der at jeg bare vil være hjemme og leve på nav, det er ikke et liv jeg ser for meg. 

jeg tenker selv at jeg kan jo se meg om etter en annen jobb, men samtidig hadde jeg et håp om og fullføre lærling tiden, men lite motivasjon for det nå.

så er det det at familien forventer at jeg skal fullføre den, og jeg har ikke fortalt noe om det at jeg ikke trives.

sitter her og aner ikke hva jeg skal gjøre. kan jo ikke gå og ikke ha lyst til å dra på jobb hver dag.

noen som har gode råd?

Anonymkode: 09433...f6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns du arbeidsoppgavene er greie eller er «alt» feil? Hva var det som gjorde at du trivdes i den gamle jobben? Var det gode kollegaer og/eller spennende arbeidsoppgaver? Har du mulighet til å begynne å jobbe i en annen dyrebutikk?

Anonymkode: 5e355...b8b

Skrevet

Få deg kjæreste eller noe annet givende utenom jobben så du kan se frem til noe etter arbeidsdagen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke akkurat uvanlig å grue seg litt til å dra på jobb etter ferien. Jeg gledet meg heller ikke til å starte selv om jeg trives greit på jobb. Har du ikke en leder/ansvarlig på jobb som du kan snakke med? Forklare hvorfor du ikke trives osv. Kanskje de kan hjelpe deg og legge til rette. Ellers vil det nok også være smart å ikke bruke så mye energi på å fokusere på hvor forferdelig det er på jobb. Da blir det aldri bedre

Anonymkode: 3a2f6...67a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...