Baby Skrevet 3. april 2005 #1 Del Skrevet 3. april 2005 Er det noen her som er flinke til å mure en mur eller?? Eller kanskje har noen hjemme som kan komme med råd. Har funnet ut av vi må få opp en liten mur mot naboen bak oss, men vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det. Skal prøve å forklare hvordan det ser ut. Huset dems og tomta ligger ca 3-4 meter høyere enn vårt. Når de bygde så fylte de opp med "byggmasse" dvs gammel mur, gips o.l. Utenfor dette mot oss fylte de opp med store stener for å flate ut tomta. Bak i hagen vår har vi altså en høy stenmur. Det er helt greit, men problemet er at denne muren ikke er tett, og når det smelter om våren eller regner kommer en del av denne fyllmassen deres sivende ned til beddene våre. Det syns selvfølgelig ikke vi noe særlig om, så jeg kunne tenke meg å få muret igjen steinmuren deres på en eller annen måte. Henger dere fortsatt med? Det er liksom ikke bare å sette opp en støttemur heller, fordi grunnen der er ikke veldig rett, skrår litt, pluss at det er fjell. Noen som har noen ideer om hvordan jeg skal få satt opp en liten mur, trenger ikke være mer enn 40 cm høy, som kan stoppe dette nedsivet fra naboen? Takk for at du gadd å lese igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #2 Del Skrevet 3. april 2005 Stikk innom Maxbo eller ByggMakker eller en slik butikk. De har løsningene for deg, det er ingen sak å få muren tett, heller ikke vanskelig på grunn av skrånende terreng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå