AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Trenger man en søskenvogn når barn nummer 1 blir to år når babyen blir født? Anonymkode: dc594...409
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Det er 2,5 år imellom mine, og jeg leste meg opp på forhånd at jeg ikke skulle trenger søskenvogn, og kjøpte heller søskenbrett. Min erfaring ble at jeg trengte søskenvogn. Vår nr 1 sov fortsatt på dagtid da. Da baby nr 2 var liten, gikk det greit med søskenbrett, da jeg kunne ha babyen i bæresele og eldste i vogna, der han kunne sove eller om han ble sliten på tur. Men etterhvert ble det tungt og varmt (sommer) å bære en større baby, og sovetid til de to synkroniserte seg litt bedre, og de kunne finne på å sove samtidig. Da kjøpte jeg brukt søskenvogn, og fikk mye bruk for det i løpet av neste året, fra baby nr var 6 mnd ca. Forutsetningene som gjorde at vi trengte søskenvogn: vi bor i Oslo og bruker sjeldent bilen, bruker kollektiv oftest, eller går. Eldste sov fortsatt på dagtid. Og på sommeren ble det for varmt for bæring. Ellers tror jeg ikke ville trengt det. Når det er sagt, så er søskenvogn tung å trille med to barn oppi, det er ikke å komme unna. Når ene er 2-3 år gammel, er jo barnet tungt, og du har en baby med pose i tillegg. Om du har tvillingvogn der de sitter ved siden av, kan vogna gå til side, der tyngste barnet sitter. Har du vogn der de sitter på langs, blir det vanskelig å komme opp fortøyskanter. Så ingen dans på roser, men føler jeg fikk bruk for vogna. Kjøpte den brukt, og solgte den videre etter kort bruksperiode. Anonymkode: 8f772...81e
addict Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 (endret) Jeg hadde trengt det med første om jeg hadde fått to relativt tette 😊 vi hadde ikke bil og hadde et par kilometer til barnehagen blant annet. Nå hadde vi nok ikke hatt så mye bruk for det. MEN du får mange «singelvogner» som kan brukes som søskenvogn. Vi har kjøpt Silver cross wave feks, og den kan brukes som søskenvogn med adapter. Vi vet ikke når nr 3 evt blir, så kjøpte med den muligheten sånn i tilfelle 😊 Endret 1. januar 2019 av addict 2
Vera Vinge Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Min eldste hadde akkurat fylt to da nr to kom, og jeg skjønte fort at søskenvogn var tingen. Jeg tenkte at jeg kanskje ikke kom til å farte så mye rundt med to små, men der tok jeg feil. Hentet tidlig i bhg og gjorde ofte div ting etter bhg eller på fridager. Syns det ga mye frihet å ha en sånn vogn, både fordi jeg da hadde kontoll på 2-åringen og fordi de da enkelt kunne sove samtidig, noe de gjorde ofte det første året. Men vi så det an litt etter fødsel og kjøpte så en brukt vogn. Syns den var veldig kurant å kjøre, ikke så bred og med svingbare hjul. Mountain buggy, tror jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 Ser det er noen som triller rundt på noe som ligner en sykkelvogn med to små oppi, ser egentlig veldig smart ut, men vet ikke hva disse heter. Kanskje noen vet hva jeg mener? Da kan begge sove oppi samtidig. Anonymkode: 49ed6...b1c 1
addict Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser det er noen som triller rundt på noe som ligner en sykkelvogn med to små oppi, ser egentlig veldig smart ut, men vet ikke hva disse heter. Kanskje noen vet hva jeg mener? Da kan begge sove oppi samtidig. Anonymkode: 49ed6...b1c Tror ingen av dem kan sove i en sånn? Eller kanskje vi ikke tenker på det samme?
Marimba Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 Vi har 15 mnd mellom våre. Kjøpte en brukt søskenvogn på finn (500 kr). Har brukt den veldig lite. Når vi går til bhg (ca 1,5km) tar jeg storesøster i bæresjal på ryggen. Brukte heller penger på et skikkelig toddlersjal 😜 Er så godt med den kosen og nærheten med storesøster, ettersom lillesøster opptar en del ellers.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Ser det er noen som triller rundt på noe som ligner en sykkelvogn med to små oppi, ser egentlig veldig smart ut, men vet ikke hva disse heter. Kanskje noen vet hva jeg mener? Da kan begge sove oppi samtidig. Anonymkode: 49ed6...b1c Thule og nordic cab kanskje? Mange av de her omkring iallfall Anonymkode: c94a8...f77 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #9 Skrevet 1. januar 2019 Tenker at mountain buggy hadde passet bra hos dere ettersom man enkelt kan velge om den skal være singel vogn eller dobbel vogn Anonymkode: c2cae...5c1
addict Skrevet 1. januar 2019 #10 Skrevet 1. januar 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at mountain buggy hadde passet bra hos dere ettersom man enkelt kan velge om den skal være singel vogn eller dobbel vogn Anonymkode: c2cae...5c1 Det er det veldig mange vogner som kan nå, både Uppababy og Silver cross, sikkert flere også 😊 Hadde ikke valgt 3-hjuling med så mye potensiell vekt og bevegelse i vognen.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 10 timer siden, addict skrev: Tror ingen av dem kan sove i en sånn? Eller kanskje vi ikke tenker på det samme? Vi har nordic cab og man kan fint lene setene tilbake og sove i den. Anonymkode: 7ed94...dcf
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger man en søskenvogn når barn nummer 1 blir to år når babyen blir født? Anonymkode: dc594...409 Hvor mye du skal gå utendørs med begge barna avgjør hva du trenger. Er barn nummer to født på vinteren så blir det naturlig tyngre å få med seg den store med mye klær, snøføre osv. Da kan søskenvogn være en fordel. Skal du gå en del på senter ol. Så har du handlevogn med enten to seter, eller plass til bilsetet i bunnen og storebarnet i vognens sittedel. Et ståbrett montert på vogna kan og være et alternativ. Å trene storebarnet mye på gåing og å holde hånd/vogn før lillebarnet kommer er også en fordel. Du må vurdere behovet ditt, opp mot kostnadene med tvillingvogn/søskenvogn, fordi disse vognene er kostbare om du kjøper ny. Anonymkode: 71891...ae3
addict Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har nordic cab og man kan fint lene setene tilbake og sove i den. Anonymkode: 7ed94...dcf Det er forskjell på å kunne sove i den og å kunne bruke den til å sove i 😊
Arkana Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 (endret) Vi har to år mellom våre og syntes søskenvogn var gull verdt. Vi hadde jo klart oss uten hvis vi måtte, men er veldig glad vi hadde det. En toåring blir sliten av å gå mye og sover gjerne på dagtid også. Vi kjører for det meste dit vi skal, men vi brukte søskenvogn på kjøpesenter, på turer og ikke minst på ferie når vi da er ute og farter hver dag. Søskenbrett/ståbrett ville jeg bare droppet. Det er mer behagelig for deg å trille en søskenvogn enn en vanlig barnevogn med toåring på ståbrett og toåringen kan ikke ta en blund eller hvile skikkelig på et ståbrett. Ikke trenger det være dyrt med søskenvogn heller, man får mye fint på Finn.no. Endret 2. januar 2019 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 4 hours ago, addict said: Det er forskjell på å kunne sove i den og å kunne bruke den til å sove i 😊 Hva er det med vognene som gjør at den ikke bør brukes til å sove i? Anonymkode: c94a8...f77
addict Skrevet 2. januar 2019 #16 Skrevet 2. januar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med vognene som gjør at den ikke bør brukes til å sove i? Anonymkode: c94a8...f77 Synes ikke liggestillingen ser egnet ut, men mulig jeg tar feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå