Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne prøve å bli gravid nå i januar. Synes høsten virker som en bra tid å føde på. Virker deilig å kunne gå rundt i sommerkjoler og bade når man er høygravid, i stedefor å gå på glattisen. Noen tanker?

Anonymkode: cc338...1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VELDIG glad jeg slapp å gå høygravid i den varmen vi hadde i sommer 😅 Fikk julibaby sist og det var fint. Hadde jeg fått velge så hadde jeg valgt juli- eller august-baby. Alt etter september er et mareritt mtp barnehageopptak 🙄

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, addict skrev:

VELDIG glad jeg slapp å gå høygravid i den varmen vi hadde i sommer 😅 Fikk julibaby sist og det var fint. Hadde jeg fått velge så hadde jeg valgt juli- eller august-baby. Alt etter september er et mareritt mtp barnehageopptak 🙄

Skjønner! Men har det ikke blitt nye ordninger for barn født i sept-nov?

• Liker 1
Skrevet

Er høygravid nå, og det var vært fint! Eneste negative har vært at jeg har vært stresset for å føde for tidlig (prematurbarn som må begynne på skolen som 5 1/2-åring fristet ikke). Ellers er ikke glatta noe verre med stor mage enn med flat mage. Bruker brodder. 

Det som var dritt med vår timing var å være kvalm i varmen i sommer. Så neste gang tror jeg vi satser på marsbarn, så er det verste av sommeren over når kvalmen kommer, og jula blir litt mer avslappet. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Sheltay Retrac skrev:

Er høygravid nå, og det var vært fint! Eneste negative har vært at jeg har vært stresset for å føde for tidlig (prematurbarn som må begynne på skolen som 5 1/2-åring fristet ikke). Ellers er ikke glatta noe verre med stor mage enn med flat mage. Bruker brodder. 

Det som var dritt med vår timing var å være kvalm i varmen i sommer. Så neste gang tror jeg vi satser på marsbarn, så er det verste av sommeren over når kvalmen kommer, og jula blir litt mer avslappet. :)

Kvalmen i varmen var igrunn værre enn høygraviditeten på sommeren 😂🙌🏻 Så enig der. Er også enig i at det var litt spennende rundt årsskiftet 😊 har ikke stresset såååå med det, men hatt litt maserier så har jo vært spent 😅

Endret av addict
  • Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner! Men har det ikke blitt nye ordninger for barn født i sept-nov?

Ingen nye ordninger, vi får januarbarn og har det samme problemet, bare er litt kortere problem.

Skrevet
13 minutter siden, addict skrev:

Ingen nye ordninger, vi får januarbarn og har det samme problemet, bare er litt kortere problem.

Tidligere var det bare barn født før 1. september som hadde rett på plass i hovedopptaket. I 2016 ble det utvidet til barn født i sept og okt, i 2017 fikk novemberbarn også den retten.

Skrevet
Akkurat nå, Bokdamen skrev:

Tidligere var det bare barn født før 1. september som hadde rett på plass i hovedopptaket. I 2016 ble det utvidet til barn født i sept og okt, i 2017 fikk novemberbarn også den retten.

Ah så bra 😊 er bare vi i desember og med barn på nyåret som må «lide» nå da 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg kunne velge ville jeg fått sen vinter eller vår baby. Fødsel etter rs-sesongen, ikke høysesong for vikarer og litt større barn ved barnehage og skolestart.  Fikk siste i juli, helt ok. Men fødeavd var full av vikarer, mange andre fødende og det hadde vært helt ok om barnet var noen måneder større ved barnehage oppstart.

Men nå er det ikke slik at vi er av de heldige som kan time, så tar det vi får 😊

Anonymkode: c532f...304

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min første er født i november, syntes det var en fin tid å føde. Men det er jo litt sent på året. Min siste ble født nå i sommer, og med den varmen vi hadde var det HELT jævlig å gå høygravid. Kunne jeg valgt helt selv ville jeg fått et barn på våren :)

Anonymkode: 84e76...815

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine er født i mars og april. Anbefales! Slipper å gå gravid i den verste varmen, og ved blankis er det bare å bruke brodder. Det beste med vårbarn er at de er nærmere 1,5 år enn 1 år til barnehagestart :) 

Anonymkode: fd809...821

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en i juli og en i desember. Neste gang satser jeg på mai-barn, men starter vel prøvinga fra mars (fødsel i mars) tenker  jeg.. og krysser fingrene for mai:) om det blir flere da:p  juli var best av det og desember, mye syk vinterbaby før sommeren kom. 

Anonymkode: f9dd6...14f

• Liker 1
Skrevet

Vi tar ivertfall inn barn født på høsten. Barn født til og med november er prioritert. Jeg jobber i barnehage. Jeg fødte sist i januar og hvis jeg skulle velge hadde jeg valgt det igjen. Så er mini halvannet år til oppstart i barnehagen. Perfekt 😊 hele høsten går til å se framover i stede for å tenke at høst og vinter mørket er deprimerende. Ikke overfylt på barsel heller. Høst og vinter er ikke for varm. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har barn født i mai, september og januar. Ingen var noen krise, men mail og september var "best". Januar var iskaldt og upraktisk de første månedene.

Anonymkode: 350ec...a37

Skrevet

Jeg blir fornøyd med det meste, tror jeg, utenom desember og januar. Orker ikke usikkerhet rundt årskull og vil heller ikke ha en nyfødt i den verste kulde- og mørketiden. Men jeg sier altså ja takk til baby når som helst 😍

Håper at det klaffer denne PP. Da blir det termin i slutten av september, noe som også passer fint i forhold til jobben min. Da går jeg ut i permisjon midt i en rolig periode og kommer tilbake på et tidspunkt hvor alle er dypt inne i prosjekter, slik at jeg mest sannsynlig får noen måneder uten å måtte være prosjektansvarlig fra deg 1 etter perm. 

AnonymBruker
Skrevet

April og mai synes jeg er best. Då slipper man kvalme og oppkast på sommeren samtidig som man slipper å gå høygravid på det varmeste. Man er også høygravid etter verste vinteren er over. 

Babyene er også passe store når sommeren kommer :)

Anonymkode: d25c4...611

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk begge mine i månedsskiftet januar/februar, og syns det var perfekt :) Men nå bor jeg et sted som ikke har noe særlig vinter, ikke mørketid heller. Har ikke den typiske ''vinterglatta'', mer 12 grader og regn året rundt 😅

Anonymkode: d30d8...6db

AnonymBruker
Skrevet

Har en født i september, og eneste minuset var at jeg begynte på jobb igjen når sommermånedene begynte. Kunne jeg velge, ville jeg fått barn i april/mai, men jeg blir overlykkelig om jeg blir gravid igjen, helt uavhengig av tidspunkt 💕

Anonymkode: 4ca3d...547

Skrevet

Fødte i slutten av februar og synes det var helt perfekt. Våren og sommeren var like om hjørnet, og det var også en fin tid å få barn på mtp barnehageplass. Det var dessuten deilig å slippe å gå høygravid om sommeren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror alle årstider har sin sjarm og sine ulemper, men hvis jeg kunne valgt, hadde jeg tatt oktober. Jeg syns det er så fint med mage i sommerkjole, og så tenker jeg at det kan være rolig på fødeavdelingen da. 

Vi fikk første i mai, og det var veldig fint. Ulempen var sommervarmen med nyfødt (fikk baby nå i 2018 med rekordvarm sommer på østlandet). Jeg hadde sett for meg at sommer ute med nyfødt baby var herlig, men vi satt mye inne for å unngå den verste varmen og direkte sollys (mini ville ikke ligge i vogn). 

Anonymkode: 5d81a...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...