AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Hei Jeg lurer på hvilken jobb/utdannelse dere med angst og/eller depresjon har? Jeg strever selv med begge deler, og syns det er vanskelig, fordi jeg har hatt store vansker med å takle noen av jobbene jeg har hatt opp i gjennom. Disse jobbene er veldig forskjellige, og jeg lurer noen ganger på om det finnes noen jobber jeg kan takle... Jeg har en 3-årig bachelor og jobber med barn, men er for øyeblikket sykemeldt. Noen som vil dele? Anonymkode: eb5fd...dc7 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Jeg sliter med begge deler, men mest deppresjon og angst i liten grad. Jobber i butikk, hvor jeg må være mye på kundene vi får. Synes det egentlig er veldig ubehagelig og søker som bare rakkeren på andre jobber. Veldig slitsomt med de ekstra tunge dagene, men så MÅ jeg på jobb og være skikkelig blid foran kundene og med dem. Anonymkode: 9e4b7...195 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Angst inkludert sosial angst, jobber som pedagogisk leder og kan vel innrømme at det ikke er yrket for meg 🤯 Anonymkode: f54b6...718 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 NAV selvfølgelig. Anonymkode: 1268e...35a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Angst inkludert sosial angst, jobber som pedagogisk leder og kan vel innrømme at det ikke er yrket for meg 🤯 Anonymkode: f54b6...718 Det kan jeg se for meg er tøft, jeg treffer ofte foreldre i jobben min, og jeg har fått skikkelig angst for å snakke med enkelte av dem, og jeg er redd de skal kunne se på meg at jeg sliter. Hva tenker du videre, når du sier at yrket ikke er for deg? Klarer du å dra på jobb? Mvh trådstarter Anonymkode: eb5fd...dc7
Maestro Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Sliter med angst/stress, å har nå gått hjemme i 1,5år med psykose og angst. Skal nå i arbeidstrening om ikke så lenge. Blir i restaurantbransjen som servitør.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 Panikkangst. Jobber som lærer i ungd. Skolen. Men går bra, det som trigger og utløser angsten er ikke jobbrelaterte. Anonymkode: 1313c...cda 1
Maestro Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 Sliter med angst/stress, å har nå gått hjemme i 1,5år med psykose og angst. Skal nå i arbeidstrening om ikke så lenge. Blir i restaurantbransjen som servitør. Er utdanna som selger.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #9 Skrevet 1. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: NAV selvfølgelig. Anonymkode: 1268e...35a Regner med at du mener at du får økonomisk støtte fra NAV?:) kan jeg spørre hva du «går» på? Anonymkode: eb5fd...dc7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #10 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Panikkangst. Jobber som lærer i ungd. Skolen. Men går bra, det som trigger og utløser angsten er ikke jobbrelaterte. Anonymkode: 1313c...cda Nå fikk jeg lyst til å si at du er heldig, siden jobben ikke trigger angsten. Forstå meg rett, jeg unner ingen angsten, men jeg blir litt misunnelig på dem som klarer å jobbe til tross for de psykiske plagene. Skulle ønske jobb kunne være mitt fristed, men det er dessverre det motsatte, og den verste angsttriggeren 😩 ts Anonymkode: eb5fd...dc7 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #11 Skrevet 1. januar 2019 Har ingen skikkelig diagnose, men er rimelig sikker jeg har endel angst/depresjon til tider. Har skiftet mye jobber, da jeg har forlatt jobben jeg hadde da det ble for tungt og jeg ikke orket mer. Ble sykmeldt engang da det ga seg utslag fysisk. Jeg er sykepleier og mener yrket/utdannelsen har vært med på å utvikle angsten. Har opplevd forferdelige praksisperioder, med mobbere som kontaktsykepleiere, som var med på å bryte meg ned. Jeg vet det høres absurd ut, men det er faktisk sant! Jeg vet det fordi jeg og har fått masse skryt fra andre veiledere og lærere, alle heiet på meg, bortsett fra disse to som prøvde å knekke meg. (Klaget til skolen, og disse var visst kjente for å hate studenter..) I tillegg har jeg opplevd mye stress og traumatiske situasjoner på jobb som jeg ikke har fått bearbeidet. Har hatt andre jobber til og fra, men er nå sykepleier igjen. Jobber på sykehjem, og det går helt greit. Merker innimellom at jeg sliter, og det er stort sett hvis noe uavklart medisinsk oppstår som jeg må fikse, og hvis det er noe ubehagelig ift kolleger, f eks gamle helsefagarbeidere som snakker nedsettende om sykepleiere. Jeg bruker mye tid på å sjekke medisiner, har litt angst rundt det. Men det fungerer. Jeg stortrives ikke, men har det helt greit. Jeg har veldig lyst til å videreutdanne meg til å bli logoped, så skal søke på det til våren. Da kan jeg hjelpe andre, men på litt mer egne premisser, uten å måtte ha masse folk rundt meg hele tiden, og uten at noe dramatisk medisinsk vil skje.☺️ Anonymkode: ef951...33c 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #12 Skrevet 1. januar 2019 Jeg har diagnosen panikkangst og sliter i store perioder med depresjon. Jeg jobber som sykepleier, og det høres sikkert rart ut men jobben er en av de tingene som gjør at jeg fungerer. På jobb møter jeg folk med store lidelser, noe som setter mine egne problemer i perspektiv. Jeg er takknemlig for at jeg "bare" har angst og depresjon, og når jeg fokuserer på å hjelpe andre så "glemmer" jeg mine egne problemer for en liten stund. Da jeg gikk noen måneder sykemeldt ble angsten bare verre. Anonymkode: eab2e...8de 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #13 Skrevet 1. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå fikk jeg lyst til å si at du er heldig, siden jobben ikke trigger angsten. Forstå meg rett, jeg unner ingen angsten, men jeg blir litt misunnelig på dem som klarer å jobbe til tross for de psykiske plagene. Skulle ønske jobb kunne være mitt fristed, men det er dessverre det motsatte, og den verste angsttriggeren 😩 ts Anonymkode: eb5fd...dc7 Huff da, jeg håper du finner en jobb som gir deg noe, og som du klarer å stå i tross utfordringer. Masse lykke til! 💕 Anonymkode: 1313c...cda 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #14 Skrevet 1. januar 2019 3 timer siden, Maestro skrev: Sliter med angst/stress, å har nå gått hjemme i 1,5år med psykose og angst. Skal nå i arbeidstrening om ikke så lenge. Blir i restaurantbransjen som servitør. Er utdanna som selger. Restaurantbransjen bør man holde seg unna. Jeg ble mer syk av å jobbe der. Anonymkode: 1cf27...093 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #15 Skrevet 1. januar 2019 Hjemmetjenesten. Trodde aldri det var noe for meg å jobbe med mennesker da jeg tidligere har jobbet i et service yrke. Men det er så givende å jobbe med mennesker på den måten. Er utrolig takknemlig for at jeg har funnet ut at dette er noe for meg. Nå går jeg 2 året på sykepleien og trives ❤️ Depresjonen og angsten har forbedret seg voldsomt etter jeg fant ut hva jeg ville gjøre med livet mitt. Anonymkode: 082a2...06b 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #16 Skrevet 1. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Angst inkludert sosial angst, jobber som pedagogisk leder og kan vel innrømme at det ikke er yrket for meg 🤯 Anonymkode: f54b6...718 Samme her. Har kastet inn håndklee og leter etter ett annet yrke jeg kan ha. 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen skikkelig diagnose, men er rimelig sikker jeg har endel angst/depresjon til tider. Har skiftet mye jobber, da jeg har forlatt jobben jeg hadde da det ble for tungt og jeg ikke orket mer. Ble sykmeldt engang da det ga seg utslag fysisk. Jeg er sykepleier og mener yrket/utdannelsen har vært med på å utvikle angsten. Har opplevd forferdelige praksisperioder, med mobbere som kontaktsykepleiere, som var med på å bryte meg ned. Jeg vet det høres absurd ut, men det er faktisk sant! Jeg vet det fordi jeg og har fått masse skryt fra andre veiledere og lærere, alle heiet på meg, bortsett fra disse to som prøvde å knekke meg. (Klaget til skolen, og disse var visst kjente for å hate studenter..) I tillegg har jeg opplevd mye stress og traumatiske situasjoner på jobb som jeg ikke har fått bearbeidet. Har hatt andre jobber til og fra, men er nå sykepleier igjen. Jobber på sykehjem, og det går helt greit. Merker innimellom at jeg sliter, og det er stort sett hvis noe uavklart medisinsk oppstår som jeg må fikse, og hvis det er noe ubehagelig ift kolleger, f eks gamle helsefagarbeidere som snakker nedsettende om sykepleiere. Jeg bruker mye tid på å sjekke medisiner, har litt angst rundt det. Men det fungerer. Jeg stortrives ikke, men har det helt greit. Jeg har veldig lyst til å videreutdanne meg til å bli logoped, så skal søke på det til våren. Da kan jeg hjelpe andre, men på litt mer egne premisser, uten å måtte ha masse folk rundt meg hele tiden, og uten at noe dramatisk medisinsk vil skje.☺️ Anonymkode: ef951...33c Jeg tror det fullt og helt. Dårlige relasjoner knekker meg helt. Fungerer så lenge det er god tone mellom alle men det skal ikke mere enn en ugle til før det blir for mye. Anonymkode: 0c294...913 2
Maestro Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Restaurantbransjen bør man holde seg unna. Jeg ble mer syk av å jobbe der. Anonymkode: 1cf27...093 Er der jeg har vært de siste 8 årene. Vet liksom ikke om noe annet 🤪🙄 Så starter med noe jeg er trygg på. 😊
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #18 Skrevet 2. januar 2019 Økonom, jobber kommunalt. Litt kontakt med innbyggere, men jobber for det meste alene på eget kontor. Fungerer godt, unntatt i de verste periodene. Anonymkode: 9f12b...31f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #19 Skrevet 2. januar 2019 Ressurskoordinator. Anonymkode: 1bab0...476
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #20 Skrevet 2. januar 2019 Jeg sliter til tider med begge deler og jobber som ingeniør. Har aldri vært sykmeldt eller liknende på grunn av diagnosene og ser heller ikke på dem som noe hinder. Skal sies at jeg har vært friskere siden jeg begynte i jobb. Det å ha en jobb har faktisk gjort det enklere for meg å takle problemene siden jeg har noe å gå til hver dag som jeg behersker og trives med Anonymkode: 72e19...d16 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå