Gå til innhold

Hvordan kommer man ut av sparebluss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har spist lite over lengre ting, 2-300 kalorier om dagen. Så slutta jeg med det og forsto jeg ikke kom noen vei med så lite mat, men nå når jeg har starta å spise normalt så bare legger jeg på meg for hver eneste dag. Er det sånn at forbrenninga mi har tilpassa seg 300 kalorier og at det er det forbrenninga mi er på ? hvordan skal jeg få den opp? jeg har trena masse styrke og klart å bygge litt muskle ri beina, men det hjelper ikke på forbrenninga...

Anonymkode: 81379...417

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har spist lite over lengre ting, 2-300 kalorier om dagen. Så slutta jeg med det og forsto jeg ikke kom noen vei med så lite mat, men nå når jeg har starta å spise normalt så bare legger jeg på meg for hver eneste dag. Er det sånn at forbrenninga mi har tilpassa seg 300 kalorier og at det er det forbrenninga mi er på ? hvordan skal jeg få den opp? jeg har trena masse styrke og klart å bygge litt muskle ri beina, men det hjelper ikke på forbrenninga...

Ts: jeg trodde det var slik at man la på seg alt med en eneste gang, vet ikke hva som skjer med kroppen min nå...har lagt på meg ï over 7 dager nå. Når skal det stoppe opp`?

AnonymBruker
Skrevet

SLUTT Å VEIE DEG HVER DAG!

Det er absolutt ikke sunt! Holder med èn fredag i mnd f.eks. Eller bruk målebånd en gang i mnd

Anonymkode: 9b715...984

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SLUTT Å VEIE DEG HVER DAG!

Det er absolutt ikke sunt! Holder med èn fredag i mnd f.eks. Eller bruk målebånd en gang i mnd

Anonymkode: 9b715...984

Jeg veier meg ikke vær dag. Har ikke vekt engang. Jeg merker det på klærna såklart.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor har du spist så lite? Hva bestod menyen av?

Anonymkode: e7e32...579

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du spist så lite? Hva bestod menyen av?

Anonymkode: e7e32...579

fordi jeg ville gå nedf  i vekt g trodde at jeg kunne klare det men så gikk jeg i sparebluss, og nå blir jeg bae feitere og feitere

AnonymBruker
Skrevet

Dra til fastlegen. 

Anonymkode: 37c83...faa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Øk kaloriene gradvis. En dag med litt mindre og en dag med normalt inntak. Da kommer forbrenningen på plass igjen etter noen uker. 

Anonymkode: 014f9...a8e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Øk kaloriene gradvis. En dag med litt mindre og en dag med normalt inntak. Da kommer forbrenningen på plass igjen etter noen uker. 

Anonymkode: 014f9...a8e

Har du erfart dette selv?

AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig, er først og fremst hva du spiser. Spis proteiner, fett og minst mulig karbohydrater, så får du i deg nok næring og unngår ugunstige metabolske effekter. 

Anonymkode: 3ff9c...598

Skrevet

Har du holdt på med dette veldig lave kaloriinntaket, veldig lenge? Om det har gått så lang tid at kroppen din er helt forvirret, ville jeg kontaktet en ernæringsfysiolog og sjekket hos lege at alt er ok. Ellers vil gradvis å øke inntaket med fornuftig mat være måten å gjøre det på. 

Går du opp i vekt så er det fordi du spiser mer enn du forbrenner. Sjekk https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ og se hvor mye du i teorien (CIRKA) trenger på en dag. Om du spiser langt under og fortsatt går opp i vekt, kan det være noe muffens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...