AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Vi byttet inn noe ullundertøy til barna (feil størrelse)i går og fikk med nytt. Tok det i bruk i dag og etter en stund reagerte jeg på en ekkel lukt. Det lukter rett og slett sigarettrøyk av ullundertøyet?? Regner med det var ubrukt siden vi klippet av merkelapper og det så helt ubrukt ut. Norsk merke. Jeg har nesten lyst til å levere det tilbake.. ikke for å være hysterisk, men innrøkte nye barneklær er da ikke innafor? Ble vi bare prøve å få vasket det reint eller bør vi klage? Dette er ganske dyre varer.. Anonymkode: 8d5dd...ca2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Ofte lukter superwash/hercosett-behandlet ull litt svidd. Kan det være årsaken? Anonymkode: 1c3a1...27a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ofte lukter superwash/hercosett-behandlet ull litt svidd. Kan det være årsaken? Anonymkode: 1c3a1...27a Jeg er ganske sikker på at det var sigarettrøyk det luktet. Lillebror hadde tilsvarende ullsett som absolutt ikke lukter likt. ts Anonymkode: 8d5dd...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Du vasket det ikke før du tok det på barna?! Det skal alltid vaskes først, få vekk alle kjemikalier fra fabrikk. Anonymkode: 8b6df...91e 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vasket det ikke før du tok det på barna?! Det skal alltid vaskes først, få vekk alle kjemikalier fra fabrikk. Anonymkode: 8b6df...91e Nei, gjorde ikke det. Jeg er vant med nøstebarn sitt undertøy og det trengs ikke å vaskes først, så det tenkte jeg ikje over. Det bør uansett ikke lukte røyk av det nye ulltøyet. Anonymkode: 8d5dd...ca2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Nøstebarn er et unntak, alt bør vaskes først. Det skal ikke lukte røyk av det nei, men dette går bort i første vask. Anonymkode: e2e66...bef 1
Forundret.. Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 Æsj. Kanskje har noen som røyker bytta det inn. Butikkansatte burde ha reagert på dette om det så er tilfellet.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 Det kan kanskje ha blitt utsatt for røyk etter en brann. Men lukta går garantert bort etter en vask. Jeg hadde ikke giddet å klage. Anonymkode: a1353...1da
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan kanskje ha blitt utsatt for røyk etter en brann. Men lukta går garantert bort etter en vask. Jeg hadde ikke giddet å klage. Anonymkode: a1353...1da Kjøpte engang klær på røykskadesalg på Voice of Europe - måtte kaste de etter jeg hadde forsøkt å vaske de x antall ganger. Lukta forsvant aldri, prøvde alle triks! Anonymkode: cdf2c...32a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Kjøpte engang klær på røykskadesalg på Voice of Europe - måtte kaste de etter jeg hadde forsøkt å vaske de x antall ganger. Lukta forsvant aldri, prøvde alle triks! Anonymkode: cdf2c...32a Har aldri opplevd at røyklukta ikke gikk an å vaske (eller lufte) ut av klærne den gang ethvert utested var et gasskammer av røyk. Så det synes jeg høres merkelig ut. Anonymkode: a1353...1da 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at det var sigarettrøyk det luktet. Lillebror hadde tilsvarende ullsett som absolutt ikke lukter likt. ts Anonymkode: 8d5dd...ca2 Hvis det var noe jeg ville beholde hadde jeg skylt det opp i kaldt vann med litt 7% edikk og vasket på normal ullvask etterpå. Hvis det fortsatt var lukt ville jeg reklamert. Anonymkode: 1c3a1...27a 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri opplevd at røyklukta ikke gikk an å vaske (eller lufte) ut av klærne den gang ethvert utested var et gasskammer av røyk. Så det synes jeg høres merkelig ut. Anonymkode: a1353...1da Det er nok forskjellen på innholdet (og mengde røyk) som brennes i sigarettrøyk kontra brannrøyk som spiller inn. Mine turklær lukter hvertfall bål selv etter vask. (Ikke at det gjør noe) Anonymkode: 1c3a1...27a 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok forskjellen på innholdet (og mengde røyk) som brennes i sigarettrøyk kontra brannrøyk som spiller inn. Mine turklær lukter hvertfall bål selv etter vask. (Ikke at det gjør noe) Anonymkode: 1c3a1...27a Ok. Det kan vel være ulike stoffer involvert. Anonymkode: a1353...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå