Gå til innhold

Jeg hargjeld etter xsambo. Nå skal jeg gifte meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen hets. Jeg vet jeg burde vite bedre.

Jeg har vel 100-150k i gjeld etter min xsamboer. Han fikk alt av regninger, og jeg satt inn min del av lønnen som skulle dekke mitt-og halvparten av felles utgifter/regninger.

Dette ble ikke gjort på ca 1 1/2 år.. så nå har jeg ca 100-150k i div gjeld -og betalingsannmerkning.

Jeg har forlovet meg med ny mann, og vi skal gifte oss.. men han eier hus og bil.

Jeg ønsker ikke han skulle "straffes" for min naivitet. Hvis vi går for særeie av bolig og bil. Vil han kunne spares da? Driver å betaler ned. Men det er lite til overs om dagen. Det samme gjelder at jeg ikke vil han forøvrig  skal få trekk/betalingsannmerkning på seg.

Klarer ikke tyde regelverket. Kan nien hjelpe?

Anonymkode: ec586...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen hets. Jeg vet jeg burde vite bedre.

Jeg har vel 100-150k i gjeld etter min xsamboer. Han fikk alt av regninger, og jeg satt inn min del av lønnen som skulle dekke mitt-og halvparten av felles utgifter/regninger.

Dette ble ikke gjort på ca 1 1/2 år.. så nå har jeg ca 100-150k i div gjeld -og betalingsannmerkning.

Jeg har forlovet meg med ny mann, og vi skal gifte oss.. men han eier hus og bil.

Jeg ønsker ikke han skulle "straffes" for min naivitet. Hvis vi går for særeie av bolig og bil. Vil han kunne spares da? Driver å betaler ned. Men det er lite til overs om dagen. Det samme gjelder at jeg ikke vil han forøvrig  skal få trekk/betalingsannmerkning på seg.

Klarer ikke tyde regelverket. Kan nien hjelpe?

Det man tar med seg inn i ekteskapet osv., men har han mye lån på boligen? Dine kreditorer kan finne ut at du ved å betale husleie, eller burde betale leie, er med på betale deg inn og da kan de ta pant i boligen og sette seg på taket. De kan ikke kreve salg. Kontakt gjeldsofferalliansen. Og ikke hold noe skjult for mannen din. 

Ang. din eksmann. Der kan du ha en sak og kreve pengene tilbake, men du må ha flere bevis. For eksempel hva han brukte pengene til. 

Skrevet

Håper den nye fyren er klar over dette? Særeie bør dere absolutt ha.

AnonymBruker
Skrevet

Ts: 

Det er jeg som har satt det som et krav fordi det vil tynge meg. Og jeg ønsker ikke å gjøre han skadelidende.

Så hvis vi skriver en særavtale på hus og bil (ca 200k i lån på bil, og 600k igjen på hus) så vil han ikke berøres av min gjeld?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Jytte skrev:

Det man tar med seg inn i ekteskapet osv., men har han mye lån på boligen? Dine kreditorer kan finne ut at du ved å betale husleie, eller burde betale leie, er med på betale deg inn og da kan de ta pant i boligen og sette seg på taket. De kan ikke kreve salg. Kontakt gjeldsofferalliansen. Og ikke hold noe skjult for mannen din. 

Ang. din eksmann. Der kan du ha en sak og kreve pengene tilbake, men du må ha flere bevis. For eksempel hva han brukte pengene til. 

Ts: Prøvde det, men kom ingen vei. Jeg kunne ikke bevise at vi hadde en slik avtale, og ei heller bevise noe egentlig som helst utenom at regningene ikke ble betalt. Han nekter såklart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...