Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei lita datter som har slitt med magesmerter de siste ukene (7 uker gammel) har begynt å gi henne minifom før hver gang hun dier, og lurte på om hvor lang tid det tar før det funker?

Anonymkode: ea020...b3c

Skrevet

For noen så merker de det med en gang, men fikk beskjed om at i løpet av 3 dager skal dere merke bedring ellers virker den nok ikke. Har forstått at den ofte er enten eller, for oss virket det ikke i det hele tatt, virket heller som han ble verre av det. Prøvde i 3 dager før vi ga oss. Kjøpte i stedet semper dråper som har funket gull for han, har mye mindre vondt enn før og promping og bæsjing er ikke lenger så vanskelig. Er nesten redd for å slutte med de 😳

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Blingblingtahei skrev:

For noen så merker de det med en gang, men fikk beskjed om at i løpet av 3 dager skal dere merke bedring ellers virker den nok ikke. Har forstått at den ofte er enten eller, for oss virket det ikke i det hele tatt, virket heller som han ble verre av det. Prøvde i 3 dager før vi ga oss. Kjøpte i stedet semper dråper som har funket gull for han, har mye mindre vondt enn før og promping og bæsjing er ikke lenger så vanskelig. Er nesten redd for å slutte med de 😳

Føler vi hadde det ganske likt. Nå er baby derimot 3 mnd, og jeg har kun brukt semper dråper de dagene baby er urolig i magen nå (svært lite siste 4 ukene). 

Nå fungerer også minifom godt føler jeg de få gangene baby har trengt det. Men den fungerte ikke i starten. Semper dråper ❤️

Anonymkode: 9e69f...e7d

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss fungerte ikke semperdråper! Derfor prøvde vi minifom og føler det virker godt :) Mye mindre magevondt nå.. 

Første dagen vi brukte minifom gråt hun mye, usikker om det vsr tilfeldig, men jeg stoppet uansett å gi minifom.. Prøvde igjen noen dager senere og har siden da hatt god effekt :) 

Anonymkode: 903cb...411

Skrevet

Jeg la mine på magen over en litt hard pyntepute. Det hjalp.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei lita datter som har slitt med magesmerter de siste ukene (7 uker gammel) har begynt å gi henne minifom før hver gang hun dier, og lurte på om hvor lang tid det tar før det funker?

Anonymkode: ea020...b3c

Jeg gav min minifom en periode da det var mye luft I magen/kolikk. Det begynte å fungere etter en ukes tid på min, og etter det merket jeg godt om jeg kuttet ut minifom etterhvert. Husk å ikke bruke minifom for ofte. Helsestasjonen min nevnte at de skulle ha minifom maks hver 6 time. Nå vet jeg ikke hvor ofte du ammer da :) Lykke til, det er ikke lett med magesmerter på de små :( Vi slet med kolikk I 4-5 mnd før det gikk over :/

Skrevet

På miniformen står det jo at de skal gis før hvert måltid, ingen begrensing hvor ofte. Noen fortalte også at hvis man ikke ga før et måltid så funket de ikke. Stemmer ikke det? Nå spiller det ingen rolle for meg siden vi ikke bruker det lenger, men man hører så mye forskjellig 😳

Skrevet
1 time siden, Blingblingtahei skrev:

På miniformen står det jo at de skal gis før hvert måltid, ingen begrensing hvor ofte. Noen fortalte også at hvis man ikke ga før et måltid så funket de ikke. Stemmer ikke det? Nå spiller det ingen rolle for meg siden vi ikke bruker det lenger, men man hører så mye forskjellig 😳

Jeg fikk fin effekt av den, og merket med en gang om hun ikke fikk det en dag. Jeg brukte det hver 6 time før amming, men min ville ha melk hver time en periode, så matte telle timene for at hen ikke skulle få for mye minifom. Jeg vet ikke hva andre sier, men helsesøster anbefalte å ikke gi mer selv om det sto annet på pakningsvedlegget, så jeg holdt meg til det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...