AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #21 Skrevet 5. januar 2019 Synes det er ekstremt mange etterpåkloke bedrevitere her. Det har ikke slått dere at enkelte av bikkjene kan ha stukket av fordi noen uforvarende har åpnet en dør? Anonymkode: d5a6a...791 2
Khloe P.T Skrevet 5. januar 2019 #22 Skrevet 5. januar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er ekstremt mange etterpåkloke bedrevitere her. Det har ikke slått dere at enkelte av bikkjene kan ha stukket av fordi noen uforvarende har åpnet en dør? Anonymkode: d5a6a...791 Dersom man har hund som er redd fyrverkeri så sørger man for at det ikke skjer. Det er ikke vanskelig, det handler om å ta ansvar. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #23 Skrevet 5. januar 2019 På 2.1.2019 den 9.01, AnonymBruker skrev: Da går man ikke ut med hunden i de verste timene, annet for å tisse kjapt, og da i bånd eller sele. Jeg skjønner meg ikke på folk som har hunden uten bånd i disse timene, jeg har inngjerdet tomt, men har allikevel hunden i bånd disse dagene, selv inne på min egen tomt. Man vet aldri, plutselig blir hunden redd, å setter på sprang. Anonymkode: a27c1...912 Og hvis ikke de holder hardt nok? Har en nabo som har en Newfoundlander. Det er den type hund folk sier «herregud, er det en bjørn?!». Tenk deg en gammel mann/dame med en slik hund som plutselig setter av gårde når noen sender opp en rakett. Har de mye mulighet til å holde den igjen? Er det uansvarlig å ha en hund du ikke klarer å holde fast? Kanskje hele familien er på besøk og barnebarnet slipper ut hunden som sitter og piper ved døra mens eieren er opptatt med andre ting. For elsempel oppvask/dotur/vaske vinflekk fra sofaen/noe annet som virker viktig i øyeblikket. Kanskje er det halsbånd eller kobbel som ryker selv om det er nytt.. ting kan skje. Ulykker kan skje selv den mest ansvarlige eieren. Enig med AB her at det er mange bedrevitere her... Anonymkode: 2a41c...a65 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #24 Skrevet 6. januar 2019 På 5.1.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev: Og hvis ikke de holder hardt nok? Har en nabo som har en Newfoundlander. Det er den type hund folk sier «herregud, er det en bjørn?!». Tenk deg en gammel mann/dame med en slik hund som plutselig setter av gårde når noen sender opp en rakett. Har de mye mulighet til å holde den igjen? Er det uansvarlig å ha en hund du ikke klarer å holde fast? Kanskje hele familien er på besøk og barnebarnet slipper ut hunden som sitter og piper ved døra mens eieren er opptatt med andre ting. For elsempel oppvask/dotur/vaske vinflekk fra sofaen/noe annet som virker viktig i øyeblikket. Kanskje er det halsbånd eller kobbel som ryker selv om det er nytt.. ting kan skje. Ulykker kan skje selv den mest ansvarlige eieren. Enig med AB her at det er mange bedrevitere her... Anonymkode: 2a41c...a65 Ja, det er det faktisk. Og da tenker jeg ikke bare ifht raketter. Man skal kunne ha kontroll på hunden sin. Er den for stor og sterk, så burde man ikke ha en så stor og sterk hund. Anonymkode: e4d65...49a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #25 Skrevet 6. januar 2019 Og ja, ulykker kan skje og man kan være uheldig. Samtidig er det vanskelig når folk ikke en gang greier å holde seg til lovlig tid, mtp oppskytning. Synes forresten at det er noe stort tull at man kan begynne allerede kl 18, men det er en annen diskusjon. MEN! Når folk etterlyser en liten valp, som har vært ute uten bånd/sele/halsbånd, da mister jeg all sympati for eieren. Så minst to slike etterlysninger på nyttårsaften. Anonymkode: e4d65...49a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå