AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Hei, trenger sårt noen råd. Jeg tar denne anonymt fordi jeg skammer meg over å ha disse tankene. Min mor og far sliter med alkohol (ikke alkoholikere, men kanskje periode alkoholikere?), på julaften falt en av foreldrene mine så hardt (flere ganger) at dagen etter måtte h*n til legevakten med hodeskader, brukket arm og tannskader. Foreldrene mine krangler enten fordi en av de har gjort noe feil når de har drukket, eller når begge er fulle. Jeg er lei av dette, jeg kommer alltid i midten og jeg må forsvare den ene mot den andre. Nå har en av foreldrene mine drukket i tre dager i strekk, fra h*n våkner til h*n slukner. Jeg synes detter er sårt fordi jeg elsker begge to. Hvordan skal jeg få frem at jeg har fått nok av å dekke over deres "episoder" og at de skal skjønne at jeg har det helt grusomt når jeg hører klunkene fra vinflaskene når de fyller på vinen i skjul? Anonymkode: 4c65b...c08
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Kjære kjære deg. Jeg er selv mamma og tørrlagt alkoholmisbruker og vil gjerne komme med innspill, men det er lettere dersom du kommer me litt mer info. Hvor gammel er du ungdom/voksen, bor du sammen med de? Men det jeg kan si er at en alkoholiker kan i perioder fungere veldig bra og unngå alkohol. Men klarer ikke å begrense seg når man først startet. Innerst inne vet du at de har et alkoholproblem, men det er forferdelig skamfullt. Så derfor velger jeg å skrive som anonym. Jeg har jobbet mye med meg selv og relasjonen til mine barn og hva det har gjort med de. Og det jeg vet er at ingen barn skal være rundt en alkoholmisbruker som er i aktiv rus. Anonymkode: 606ba...284
Muskath Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Hvor gammel er du? Bor du hjemme sammen med dem? Det høres ut som en uholdbar situasjon. Er det noen andre i familien du kan alliere deg med og snakke med? Dette er da absolutt ikke noe å skamme seg over for deg. Men noe som foreldrene dine burde skamme seg over. Jeg tror ikke det er så mye annet du får gjort enn å snakke med noen om dette. De er nok klar over at de har problemer med alkohol selv, men ønsker ikke å ta tak i dette. Når man har sånne problemer må man innse selv at man trenger hjelp. Veldig ille for deg at du må være og leve i dette. Har du ikke noe annet sted du kan være?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Vil også tipse om https://www.barsnakk.no/ Anonymkode: 606ba...284
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Ts her. Jeg er 16 år. Det er en stor hemlighet. De klarer som regel å ta seg sammen rundt andre. Begge har sjefsstillinger, derfor er det vanskelig å snakke med noen om dette. Vil ikke ødelegge noe for dem. Takk for svar. Anonymkode: 4c65b...c08
Brunello Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg er 16 år. Det er en stor hemlighet. De klarer som regel å ta seg sammen rundt andre. Begge har sjefsstillinger, derfor er det vanskelig å snakke med noen om dette. Vil ikke ødelegge noe for dem. Takk for svar. Anonymkode: 4c65b...c08 Det virker som foreldrene dine har alkoholproblemer. Du bør tenke på deg selv. Si fra til de at enten skjerper de seg, eller så kontakter du barnevernet selv. Det er vanskelig å ta en slik konfrontasjon med egne foreldre, men det er nødvendig. Om du har besteforeldre som er oppegående, kan du fortelle de hvordan du har det, og be de bli med på samtalen.
TheGirlWhoWaited Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 Når voksne "må" drikke fra de står opp til de legger seg flere dager på rad, og drikker seg så fulle at de "faller hardt flere ganger" har de definitivt et alkoholproblem (er alkoholikere). Hvor ofte dette skjer spiller ingen rolle... Og du er 16 år, og dette er sikkert ikke den første høytiden du har opplevd dette kan jeg tenke meg? Jeg sender deg en klem for dette er skikkelige vanskelig å forholde seg til - men for din egen del og faktisk for dine foreldres del også - må du prøve å finne noen å snakke med. Helsesøster, eller kanskje en lærer du stoler på? Naboen, mora til ei venninne eller ei venninne av moren din? Dette skal du ikke måtte leve med, virkelig!
Duckie Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 Du sier du ikke vil ødelegge for dem, men de ødelegger jo deg! Man skal ikke ha det sånn i sitt eget hjem, du er nødt til å snakke med noen. De har problemer som de overfører på deg, og det er ikke bra for deg å stå i dette alene. Har du noen andre familiemedlemmer som har opplevd hvordan de oppfører seg som du kan forsøke å snakke med?
Muskath Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Jeg er 16 år. Det er en stor hemlighet. De klarer som regel å ta seg sammen rundt andre. Begge har sjefsstillinger, derfor er det vanskelig å snakke med noen om dette. Vil ikke ødelegge noe for dem. Takk for svar. Anonymkode: 4c65b...c08 Jeg syns absolutt du skal snakke med noen om dette, uansett hvor pinlig det er for foreldrene dine. Du kan be om time hos fastlegen din for å snakke om dette. Eller andre i familien, som noen nevner over her. Du skal ikke være nødt til å holde ut dette. De har alkoholproblemer, og det kommer aldri til å bli bedre før de innser at de har problemer og trenger hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå