Gå til innhold

Hjørnesofa; med eller uten åpen ende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal bestille en hjørnesofa.  Sofaen er relativt stor,  og såkalt åpen ende/open end vil gjøre at den blir litt mindre ruvende. Det vil altså si at det en hjørnesofa med vanlige seter og armlene på langsiden,  mens kortsiden har sete og går over i en liten del uten ryggstøtte og uten armlene. Det er altså ikke en sjeselong, men en hjørnesofa som "mangler" den siste ryggstøtten og et armlene.  

Vi mister en sitteplass ved å velge en slik løsnong fremfor tradisjonell hjørnesofa, men det betyr ikke noe. Fordelen er at den som sagt ruver mindre og jeg syntes formen er mer dynamisk.

Vi har bestilt den i en farge som ikke er så vanlig (ikke at det betyr så mye  men den blir litt spesiell).

Men så lurer jeg på: Er en slik  løsning noenlunde klassisk eller er det såpass typisk akkurat nå at vi blir lei? 

Anonymkode: 96ffe...bd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også nylig bestilt sofa, men gikk for en med armlener i begge ender. Ja, åpen løsning ser mindre ruvende ut, men det blir jo lite komfortabelt for den som sitter der. Det som irriterte meg da jeg skulle bestille, var at sofaene som var ganske greie i pris fordi de var "standard produksjon" enten var veldig store eller hadde denne åpne løsningen. Da jeg ønsket en sofa uten åpen løsning, men størrelsesmessig helt lik "standard" med åpen løsning, endte jeg opp med å betale noen tusen ekstra. Men jeg valgte som sagt det, fordi jeg ønsker at hele sofaen skal kunne utnyttes på en komfortabel måte.

Anonymkode: 4155f...112

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ser ser at det er et poeng at man får utnyttet sofaen bedre. Hos oss vil den delen som er uten armlene være på den siden av sofaen som brukes minst (basert på den sofaen vi har nå). 

Anonymkode: 96ffe...bd5

AnonymBruker
Skrevet

Armlene er veldig komfortabelt, spesielt for dem som trenger litt støtte for å reise seg opp.

Selv gikk vi likevel for åpen ende, fordi den ene enden av sofaen vender mot ovnen. Både gjorde det at vi fikk mer avstand mellom sofa og ovn, og vi fikk da en sitteplass vendt mot ovnen. For å gjøre det litt mer behagelig å sitte der har vi mange store puter så det blir en slags ryggstøtte

Jeg er ganske fornøyd med løsningen, men vi har ikke hatt den så lenge at jeg kan si noe  om hvordan det vil være over tid.

Anonymkode: 149c6...886

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat kjøpt hjørnesofa med åpen ende. Trodde jeg ville ha med armlene på begge sider, men landet på åpen etter å ha tenkt mye. Så langt er jeg meget fornøyd!! Mye mer åpent og luftig, og skal jeg sitte der tar jeg som noen nevner puter bak ryggen. 

Anonymkode: 23219...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt en sånn sofa. Arm og rygg er viktig for meg, både forhold til å sitte og ligge mot, når man har gjester, og jeg liker dessuten å plassere glass og tallerkner på det så jeg slipper å strekke meg helt til bordet når jeg spiser og drikker

Anonymkode: f771a...319

AnonymBruker
Skrevet

Helst med klærne på takk! Jeg bedriver ikke denslags i sofaen :jolie:

Anonymkode: 0fc82...a1e

Skrevet

Jeg valgte en åpen ende på min hjørnesofa. Jeg har stoffputer i min som da veldig lett glir ut hvis noen sitter i hjørnet med beina oppi sofaen mot den åpne enden. Utrolig irriterende og lite behagelig, så jeg blir gående å dytte inn de putene hele tiden.. 

Så det kommer an på hva slags puter du har. Hvis jeg skulle kjøpt noe lignende nå hadde jeg kjøpt med armlener på begge sider for å slippe dette! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...