Gå til innhold

Brystundersøkelse hos mannlig lege?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege er mann, og jeg er veldig fornøyd med han. Han har full liste, så er fler enn meg som synes han er flink. 

For en stund siden tenkte jeg å få startet med selvundersøkelse av brystene da jeg begynner å nærme meg 30 (er 27 år). Da kjenner jeg til min skrekk at det er flere små/store kuler i begge brystene og blir veldig usikker på hva disse er og hva jeg egentlig skal kjenne etter!?! Jeg kjenner spesielt 2-3 kuler ganske godt. Vet ikke hva som er normalt, og da blir jeg usikker på om jeg vil kjenne eventuelle forandringer. Imorgen skal jeg til legen for å ta blodprøver (kun generelle vitaminer, kolestrol osv.) og lurer samtidig på om jeg kan få legen til å forklare meg? 

Jeg ønsker helst at han kjenner på mine bryster og forteller meg om de er normale nå (at kulene skal være der osv.) sånn at jeg vet hva jeg skal ta utgangspunkt i når jeg kjenner selv senere. Er dette veldig rart å be en mannlig lege om å gjøre? Jeg tenker å innlede med at jeg er usikker på hva som er hva i brystet når jeg kjenner og om hva som er normalt. Noen som har noen råd til hvordan jeg evt. kan legge fram dette? 

I timebestillingen skrev jeg: blodprøver og mulig kul i brystet (da jeg kjenner kuler men vet ikke om de er normale/unormale)

Anonymkode: 1b208...723

Videoannonse
Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Helt normalt! Legen er vant til å gjennomføre slike undersøkelser. Du forklarer bare hva du kjenner og han vil stille deg noen oppfølgningsspørsmål før undersøkelsen. 

Dette går bra 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...