AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Er det noen som vet om det finnes et kollektivtkort som man kan kjøpe for rundt en uke i London. I såfall, hvilke typer kollektive transportmidler gjelder det? Kan noen legge med linker med informasjon og priser. Klarte ikke oppspore dette selv. Anonymkode: 44a2b...812
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Google oyster card, så finner du det Anonymkode: 645e9...4bc
Fireflies Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Du kjøper Oyster Card så snart du er på undergrunnen i London og så fyller du på det.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Kan kjøpes allerede på flyplassen, og kan velge ukeskort på dette innen sone 1-2, og toppe opp litt om dere reiser utenfor Men nå er smartphone bedre alternativ, enklere enn oyster Anonymkode: 838f9...b82
-jk- Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 I London trenger man ikke å velge noe på forhånd. Med et Oyster-kort trekkes det som gir deg mest rabatt automatisk. Reiser du en strekning en dag trekkes en enkeltbillett. Om du reiser så mange strekninger den dagen at en dagsbillett blir rimeligst, trekkes en slik isteden. Om du etter noen dager har reist såpass at en ukesbillett er rimeligst, vil systemet trekke deg for en slik. Det er altså bare å anskaffe et Oyster-kort (fås kjøpt på flyplassen) og fylle opp en passende mengde på det (kan gjøres på automatene på stasjonene). Oyster-kort fungerer også på Overground, f.eks på Thameslink-togene mellom Gatwick og London. Derfor greit å anskaffe et allerede på flyplassen. Ta vare på det, så bruker du samme kort neste gang du er i London.
Duckie Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Har du contactless på kortet kan du bare benytte det istedet for Oyster. Akkurat samme opplegget med maks sum per døgn. Både banen og buss er enkelt og greit i London, bruk gjerne Google maps til å se på ruten, den viser deg hvor nærmeste holdeplass er og hvilken linje du bør ta. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 Oystercard er overflødig så lenge du har bankkort med contactless, som Duckie skriver. Jeg har Oystercard, drar relativt ofte til London, men bruker alltid bankkortet likevel, da jeg har det lettere for hånden. Når du bruker bankkortet, får du samme lave takster som med et Oystercard, og samme maksbeløp per dag. Anonymkode: 3666e...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 Som flere over her skriver kan du godt bruke bankkort, men jeg foretrekker likevel Oyster - det er ofte mye kaos og trengsel på undergrunnen, og skulle jeg komme til å miste et kort i forvirringen foretrekker jeg å miste et par hundrelapper på Oysterkortet heller enn å miste bankkortet med alt det fører med seg. Anonymkode: b06bc...2f0 3
-jk- Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Et godt tips for London-turer er å planlegge dagen så man slipper å ta tuben i rushtiden
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 Ukentlig caping når man bruker contactless gjelder bare vanlig uke, mandag - søndag. Hvis man f.eks ankommer på torsdag og reiser på onsdag vil det bli fordelt på to uker. Hvis man kjøper Oyster kan man aktivere ukeskort den dagen man ankommer slik at det gjelder hele oppholdet. Anonymkode: aed70...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå