AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Når man har en fast jobb, har man da timelønn eller en fast månedslønn? For ved timelønn vil man jo tape på det, når det kommer f.eks helligdager i april, mai og juni? Hvordan fungerer dette, og hvordan krever jeg en fast månedslønn? Kan jeg bare være fagorgansiert for å få en slik avtale? Hilsen en som er grønn på dette, og har vært lite i arbeidslivet.. Anonymkode: 466bb...237
addict Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Jeg har fast månedslønn. Det har alle på min arbeidsplass.
rosahelikopter Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Fast ansatt i et lengre vikariat eller permanent, så får man månedslønn.
Fireflies Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Hos oss har alle fastlønn. Selv de som ikke jobber 100%. Det varierer ut i fra arbeidsplass til arbeidsplass. Det har ikke noe å si om du er organisert eller ikke. Likevel, jeg vil anbefale deg å bli organisert. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har en fast jobb, har man da timelønn eller en fast månedslønn? For ved timelønn vil man jo tape på det, når det kommer f.eks helligdager i april, mai og juni? Hvordan fungerer dette, og hvordan krever jeg en fast månedslønn? Kan jeg bare være fagorgansiert for å få en slik avtale? Hilsen en som er grønn på dette, og har vært lite i arbeidslivet.. Anonymkode: 466bb...237 Du kan ikke kreve noe som helst. De fleste firma har månedslønn. Utifra avtalen du får fra firma så vil du få vite hva timelønnen din er, derfra regnes ut din månedslønn. Anonymkode: af615...f4d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Har timelønn og får fremdeles betalt for helligdager. Selv når jeg jobbet for bemanningsbyrå fikk jeg det for diverse helligdager i påsken. Anonymkode: cc387...305
TMB Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 På 1.1.2019 den 16.31, AnonymBruker skrev: Når man har en fast jobb, har man da timelønn eller en fast månedslønn? For ved timelønn vil man jo tape på det, når det kommer f.eks helligdager i april, mai og juni? Hvordan fungerer dette, og hvordan krever jeg en fast månedslønn? Kan jeg bare være fagorgansiert for å få en slik avtale? Hilsen en som er grønn på dette, og har vært lite i arbeidslivet.. Anonymkode: 466bb...237 Hvor har du dette fra? Jeg har timelønn og får full lønn alle røde dager. Unntaket er jul- og nyttårsaften hvor jeg får 4 timer betalt bare. For å være hjemme og ha fri.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Jeg er også fast ansatt og får timelønn.. Synes det er veldog greit å forholde seg til, ikke noe "trukket fem uker + feriepenger" på sommeren osv. Lønnen varierer naturlig nok av hvor mange hverdager det er i måneden, men det jevner seg jo ut over hele året. Får også betalt for rød-dager, bare fører dem inn i timelista. Anonymkode: e6bba...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå