AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Nå i jula har vi vært en del borte til familie og han har fått konstant oppmerksomhet. Han lekte litt med ett puslespill i 15 min uten min oppmerksomhet i dag men etter det krever han at jeg har blikket retta mot han. Han hater at jeg trykket på data, noe jeg ikke gjør ofte når han er våken. Eneste måten jeg får en timeout på, er om han får ett nettbrett, men den får han bare bruke 1 time per døgn. Jeg forsøker enkelte ganger å nekte han å henge i fanget eller få han til å gjøre noe uten meg, men da går det i gråt og jeg synes synd på ungen. Er han for liten til å bli nekta oppmerksomhet? Anonymkode: 835d5...735
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Jeg forsøker å sette min i gang med noe, da kan hun leke 5-10 minutter. Men er hun sliten, mammadalt eller at det er ett eller annet som kan plage så må jeg være med på alt. Dagsformen hennes er alt. Jeg tror ikke du kan nekte oppmerksomhet, men heller legge til rette for egen lek. I tillegg tror jeg det er et utviklingstrinn her, det å løsrive seg fra mor/far til å leke selv, utforske, rollelek.. Tror også at de må trenes litt til å finne på ting. Spørre hva de har lyst til å gjøre, hjelpe til med å utvikle leken. Anonymkode: 8af5a...3d2 3
Gjest BearMama Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Sjeldent min holder på mer enn 10-15 min med noe for seg selv med mindre det er iPad eller musikkvideoer der han kan danse og synge med. Når det er fri så er det ekstra viktig for han å komme seg ut og løpe fra seg. Han blir ekstremt rastløs av å bare være hjemme. Så midt på dagen er vi ute på tur, lekeland, museum etc. Da er vi hjemme til middag og så slapper han av og kan pludre litt for seg selv innimellom og så er det jo kvelds og seng så blir ikke mange timene før dagen er over. Han legges 19 og da kan jeg gjøre mine greier.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå i jula har vi vært en del borte til familie og han har fått konstant oppmerksomhet. Han lekte litt med ett puslespill i 15 min uten min oppmerksomhet i dag men etter det krever han at jeg har blikket retta mot han. Han hater at jeg trykket på data, noe jeg ikke gjør ofte når han er våken. Eneste måten jeg får en timeout på, er om han får ett nettbrett, men den får han bare bruke 1 time per døgn. Jeg forsøker enkelte ganger å nekte han å henge i fanget eller få han til å gjøre noe uten meg, men da går det i gråt og jeg synes synd på ungen. Er han for liten til å bli nekta oppmerksomhet? Anonymkode: 835d5...735 1 time på nettbrett hver dag er altfor mye for en på 2,5 år! Ville begrenset det til omtremt 15 min 2 ganger i uka.. og TV maks 10- 15 minutte per dag. Sitt på dataen på kvelden når han har lagt seg. Gjør ting som du kan inkludere ham i på dagtid type rydding/vasking/matlaging. Anonymkode: 213ef...be4 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: 1 time på nettbrett hver dag er altfor mye for en på 2,5 år! Ville begrenset det til omtremt 15 min 2 ganger i uka.. og TV maks 10- 15 minutte per dag. Sitt på dataen på kvelden når han har lagt seg. Gjør ting som du kan inkludere ham i på dagtid type rydding/vasking/matlaging. Anonymkode: 213ef...be4 Alternativt, så sett på en lydbok han kan høre på mens han pusler med lekene sine Anonymkode: 213ef...be4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Hvorfor kan ikke noen andre leke med han da? Er det bare dere to? Kanskje han trenger få seg noen bitte små venner å leke med? Er ikke alle barn som liker å leke alene. Anonymkode: 249a6...4d5
Gjest BearMama Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 time på nettbrett hver dag er altfor mye for en på 2,5 år! Ville begrenset det til omtremt 15 min 2 ganger i uka.. og TV maks 10- 15 minutte per dag. Sitt på dataen på kvelden når han har lagt seg. Gjør ting som du kan inkludere ham i på dagtid type rydding/vasking/matlaging. Anonymkode: 213ef...be4 Hvorfor?
MammaMums Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alternativt, så sett på en lydbok han kan høre på mens han pusler med lekene sine Anonymkode: 213ef...be4 Vi hadde på mye barnemusikk tilpassa alderen hennes når hun var like gammel. Da puslet hun litt lengre på med sine ting, la vi merke til. Og idag er hun 5,1/2 og setter jeg på en spilleliste når hun f.eks sitter og trenger- så tegner hun leeenge og synger og traller i vei🥰 Virker som hun koser seg da👍
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #9 Skrevet 1. januar 2019 Finn frem plastelina, tegnesaker og annet hobbydill samtidig som du setter på barnesanger. Det og Lego gjør at jeg får litt tid innimellom. Anonymkode: 0f2f5...0ed
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 7 timer siden, BearMama skrev: Hvorfor? BearMama er jo helt på bærtur! Er det helt vanlig at en på 2.5 kan få se en barnefiln for eksempel å de filmene er jo fort 1.5 time. Det er bare BearMama som er overhysterisk! Anonymkode: 9f1b9...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 1 time på nettbrett hver dag er altfor mye for en på 2,5 år! Ville begrenset det til omtremt 15 min 2 ganger i uka.. og TV maks 10- 15 minutte per dag. Sitt på dataen på kvelden når han har lagt seg. Gjør ting som du kan inkludere ham i på dagtid type rydding/vasking/matlaging. Anonymkode: 213ef...be4 Ah jeg husker alle disse idealistiske reglene jeg skulle ha for barnet før jeg ble mamma 😂🙏🏻 Anonymkode: 11ad6...5fe 5
addict Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: BearMama er jo helt på bærtur! Er det helt vanlig at en på 2.5 kan få se en barnefiln for eksempel å de filmene er jo fort 1.5 time. Det er bare BearMama som er overhysterisk! Anonymkode: 9f1b9...b9b Tror du har misforstått hvem du quoter og hvem du snakker til og om her.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 Glemmer folk hvor små barn på 2,5 år egentlig er? Jeg har ei på snart tre, og når hun ikke leker sammen med storebroren sin vil hun ha en god del oppmerksomhet. De er meget egoistiske i denne alderen og hele verden dreier seg gjerne om dem og de vil mer enn noe annet dele sin verden med sine nærmeste omsorgspersoner. Gjør gjerne din greie, for all del - vi alle trenger en liten pause innimellom og bør ta fem minutter her og der for oss selv med god samvittighet, men vis litt oppmerksomhet og skryt av den selvstendige leken. «Åå så flink du er til å pusle/tegne/male/bygge, gleder meg til å se når du er ferdig. Mamma skal sette på vaskemaskinen, kommer snart tilbake!», om du setter på maskina eller legger deg på badegulvet er uvesentlig. Men regn bare med at den lille fortsatt vil ha mye av deg i leken sin fremover. Oppmuntre selvstendighet samtidig som du byr på deg selv, finn en balanse dere begge trives med. Og om ungen ser tre episoder mikkes klubbhus på rad mens du rydder, hviler deg eller drikker varm kaffe, hvem bryr seg 🤷♀️ Anonymkode: f1979...181 3
Gjest BearMama Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: BearMama er jo helt på bærtur! Er det helt vanlig at en på 2.5 kan få se en barnefiln for eksempel å de filmene er jo fort 1.5 time. Det er bare BearMama som er overhysterisk! Anonymkode: 9f1b9...b9b Hvordan er jeg overhysterisk fordi jeg lurer på hvorfor en 2,5 åring ikke kan se på iPad og TV mer enn 15 min?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 En time iPad per døgn er 7 timer i uka. Det er mye for en på 2,5 år. Det er mer enn jeg ønsker at 9-åringen her skal se på skjerm. Skjønner selvsagt at det blir noen unntak i en juleferie, men om du lar barnet se en time iPad i døgnet hverdager og helger også, er det veldig mye. Anonymkode: 28695...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå