Gå til innhold

Hvordan vaske badet bra og effektivt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får det aldri helt til. Det tar meg lang tid og det blir aldri bra. Noen som har tips? 

Anonymkode: dfc2b...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag til bøtte med varmt vann og klorin. Ta på oppvaskhansker og finn en klut. Spray dusjen med baderomspray. Begynn å vask over vasken, alle flater, lysbrytere og dørhåndtak. Vask av baderomsprayen i dusjen, eventuelt gå over med nal. Vask over dorull holder, veggen bak do og do. Bruk dokost og jif skurekrem nedi doskåla, husk å ta godt oppi kanten rundt. Skift vann i bøtta, fortsatt med klorin. Støvsug gulvet om du vil, vask over med en mopp. Helt til slutt sprayer du speilet med jif universalspray og tørker over med kjøkkenpapir. Ferdig. 

Endret av netpuppy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Klorin spray på servant, toalett, dusj og badekar. Ev klorin engangsvaskekluter hvis det må gå fort, på toalett og servant. Vaskevann med grønnsåpe på gulvet. Klorin WC nedi toalettet, la det virke en god stund før du vasker med toalettbørste. 

Anonymkode: f0cdd...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg begynner i andre enden :)

Aller først sprayer jeg dusjen med en blanding av vann og toalett-wcrens fra Europris (den grønne). Dette er sterke saker, så sørg for lufting! Setter også doen inn med denne. 

Deretter begynner jeg på vasken. Fjerner alt på vasken, vasker eller tørker støv av dette. Så vasker jeg vasken/benken, så speil, setter ting på plass igjen. Så vasker jeg speil. 

Deretter skrubber jeg boblebad, skyller av. Så toalett. Begynner på toppen/bak, jobber med nedover. 

Til slutt tar jeg dusjen. Da kan jeg enten hoppe inn å ta meg en dusj, bruker da svamp og lite trykk på vannet (så jeg ikke får middelet på meg, så skrubber jeg vegger, og skyller meg selv til slutt :) avslutter med å skylle vann på veggene, så såperester ikke setter seg. Hvis jeg skal dusje selv, pleier jeg ikke å bruke wcrens, da den er så sterk i lukta. Da bruker jeg en spray av noe slag, eller eddik. 

hvis jeg ikke skal dusje selv, tar jeg bare av sokkene, bretter opp buksa, og skyller en og en vegg mens jeg skrubber. 

Men denne wcrensen er helt genial til dusjvegger, trenger ikke bruke noe særlig kraft for å skrubbe, og veggene blir så blanke! 😍 men du må blande den ut med vann, ellers river det i nesa!

Anonymkode: a51fd...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rengjøringsskum i dusjen (har dusjhjørne), får virke i 10 minutter, skuresvamp og tannbørste. 

Baderomspray, hansker og mikrofiberklut på badekaret. Badekar dras frem, og spyler godt under. 

Armaturer vaskes med blanding av zalo og eddik, tar alt av kalk, bruker tannbørste rundt hjørnene. 

Speil og dusjdører tas med nylonvask og nal, blir aldri helt fint med spray. 

Skyller og polerer alt som står fremme, såpedispensere etc, og holder slikt til et minimum. 

Går over alt av handtak, kroker etc. med pusseklut. Går så over dører, lister, karmer, skap, etc med samme klut og en mild baderomspray. 

Klorer dobørste og spyler søppelspann. 

Mannen får jobben med å grave opp alt som ligger nedi sluk. 

Anonymkode: e98ef...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vasker glassveggene i dusjen med eddik og Zalo. Funker bedre enn alt annet jeg har prøvd! Ellers sprayer jeg toalettet med klorinspray, lar det virke en stund og spyler av med dusjen. 

Anonymkode: 19527...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...