AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Vi var på familiebesøk, alle var samlet. Mannen min syntes vi burde gå hjem siden det ble for sent for barnet vårt på 2. Ingen andre dro, selv om andre hadde barn på samme alder. Klokken 23.00 skyter vi opp en stor rakett for barnas skyld som ikke klarer å holde seg. For å få med mannen min sa jeg kanskje noe dumt som «fort vi kan rekke denne oppskytningen hvis vi kler på oss asap, så kan vi dra etter det». Jeg kjenner mannen min, han ville ikke ha blitt med ut for å se på en oppskytning for så å gå inn igjen, så ut ved midnatt. Derfor bestikkelsen ved å si vi kan gå hjem. Dumt men ja.. det blir verre. vi sier hade til alle, men barnet vil se mer oppskytninge roh roper booom, booom og peker mot himmelen. Klokken er nå 23.15 og jeg tenker 45 minutter til vil vel ikke skade.. så keg viser det kanskje i uttrykket og sier ting som «skal vi kanskje bli litt igjen? Vil du se mer?» så sier barnet «mer, mer boom» og ser opp mot himmelen. Jeg ser Pappaen vurderer mens vi går mot bilen, og il slutt så blir jeg bare stille og gir liksom tegn på at jeg synes dette er urettferdig. Der er alle som koser seg, mens vi skal hjem rett før midnatt. Jeg snakker som sagt ikke, og han setter barnet i barnestolen for så å sette seg bak rattet. Vi har enda ikke kjørt, og han sier «jeg gidder ikke at du skal gå inn i det nye året ved å være sur og si for evig og alltid at barnet ikke fikk sett fyrverkeriet» jeg svarer ikke så går han ut av bilen og tar barnet og sier kom så går vi opp. Jeg orker ikke at han er sur og skal føle at jeg tvinger han til noe, så jeg tar bare vinduet ned og sier nei jeg vil ikke nå, når du føler deg tvunget til det» mens jeg triller tårer stille. ender opp med at et familiemedlem kommer ut og spør om hva som skjer, hvorfor vi ringte på på nytt men ikke kom (mannen hadde gått inn til inngangsdøren og ringt på formå bevise at han liksom nå har bestemt at vi skal inn igjen). jeg hadde en tøff dag på jobb, jobbet 6 timer 31.desember. Mens dette familiemedlemmet tar med oss inn igjen, snakker jeg om arbeidsdagen min som uten å røpe for mye om hvem jeg er da jeg tar denne anonym, så kan jeg si det sånn st de har hatt noe med at resultatet ble så dritt denne dagen. Familiemedlemmet sier jeg skal glemme alt og drite i bedriften. Når jeg kommer inn så hører jeg søsteren min som ALLTID skal reagere så overdrevent med ting, hun sier «jeg forstår ikke hva som skjer nå jeg. Dere går så kommer dere så går dere. Har det skjedd noe?» og nei hun spør ikke av omtenksomhet, men heller få alle til å stusse over samme spørsmål en gang til og for at om noen for sikkerhetsskyld ikke hadde lagt merke til det, skulle merke det. det ender opp meg at jeg konfronterer henne, og hun sier jeg er psykotisk og kommer til å miste mann og barn om jeg fortsatt skal være sånn. Siden denne søsteren er eldre enn meg, eldst, så sier mamma og alle andre at sånn snakker man ikke til eldre og jeg får skylden og blir bedt om å gå hjem. Så j, da ble vi kastet ut 23.45. Tar 10 minutter hjem, ungen sovner i bilen 23.55 og vi får inn. Noen minutter senere så hører vi masse fyrverkeri.. jeg er fortsatt sur, mannne hater at jeg er oppe på nettene og ser Netflix, så da gjorde jeg hva jeg kan best så så halve sesongen av «You», altså 5 episoder, noe som betyr at jeg var våken til 05.30.. vi står opp 09.00 alle mann, og mannen min sier at jeg skal sove ut. Men neida, på trass skal jeg vise at det han gjorde i går var ugreit, at alt ikke er glemt sånn uten videre, så jeg velger å stå opp sammen med dem. Gjør ingenting, han lager frokost osv. Men jeg er sur siden vi kom jo hjem klokken 23.55 til slutt, og hadde han ikke hintet til at vi skulle hjem hele kvelden så kunne vi endt kvelden 15 minutter senere, altså vært hjemme 00.10 istedet for 23.55 som vi ble med all denne fram og tilbake. Og da hadde ikke kranglene mellom alle oppstått og jeg hadde ikke blitt kastet ut... Nå er mann og barn ute å Aker, mens jeg skal «sove ut». Men det han driver med er å prøve å få meg til å tro at han er den snille og en uskyldige her. Men han startet jo det hele, så frokost og aketur vil ikke gjøre opp for at vi hadde verdens verste årskifte! Anonymkode: bcf5c...65a
Populært innlegg Fjaselina Skrevet 1. januar 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 1. januar 2019 Gratulerer. Du har sørga for tidenes verste årsskifte, og bør skamme deg. Furting og spetakkel kan du spare deg for. Stakkars mann og barn. Skjerp deg, og bli voksen!!! 161
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Dysfunksjonelle strukturer og total mangel på god, og voksen, kommunikasjon. Fra dere alle! Anonymkode: 0dfce...34e 37
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 1. januar 2019 Du høres ut som ei skikkelig dramaqueen. Anonymkode: 03ba9...f3f 104
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 1. januar 2019 Beklager, men du virker jo faktisk til å ha skyld i dette selv. Du klarer jo ikke å bestemme deg! Du bruker barnet ditt mot mannen din. Jeg skjønner at han ble sur. Det er leit at dere kranglet, men denne krangelen kunne du fint ha unngått om du faktisk snakket ordentlig med mannen din! Ha klare avtaler for begge to på forhånd. Tilogmed barnet må jo merke at det hele tiden er usikkert og frem og tilbake. Anonymkode: 246e3...e31 71
Gjest supernova_87 Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 (endret) Det HAN gjorde i går var ugreit!? Hva i alle dager har han gjort som er ugreit? Du er ikke psykotisk, men utifra det jeg leser virker du veldig dramatisk. Det er ikke greit at familien din hiver dere ut selv om dere har kranglet, men i forhold til mannen synes jeg du er verst. Han er tydelig om at han vil hjem fordi barnet skal legge seg, i stedet for å si tydelig hva du vil furter du og gjør deg vanskelig, hinter med blikk og surmulig. Og når han gir etter nekter du plent. Han gjorde det for deg og du tar ikke i mot. Og i dag prøver han være grei og ta barnet selv om du har satt deg i en dårlig situasjon mtp søvn helt selv og du skal straffe ham!? Ja, han hintet kanskje hele kvelden, men da kan du si "nei, vi blir til 5 over 12 så får barnet heller være trøtt", og ta en real prat på det. Hva gjorde du når han hintet? Han hadde også barnets beste i tankene, hvordan kan du klandre ham for det? Du høres ut som et barn som sier "Nei, jeg vil ogsåååå, alle andre fååår". Ta en kikk på deg selv og vurder om du skal møte mannen med en unnskyldning når han kommer inn igjen. Så kan årets første dag bli bedre... Edit: Jeg spekulerer også i om du er troll, for HI spør for så vidt ikke om noe råd eller hjelp til noe, bare klaging over en dårlig nyttårsaften der TS fremstår så usympatisk at det kan jo ikke IKKE skape diskusjon og tenne fyr i oss. Endret 1. januar 2019 av Rainstorm
cilla89 Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 Særdeles unødvendig av søsteren din, men din oppførsel fra dere kom hjem igår? Makan! Slik oppfører ikke voksne mennesker seg, du virker jo mye mer barnslig enn 2 åringen (som nå er ute å aker og har glemt at han ikke fikk se alle rakettene). 5
Gjest COSL Innovator Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 Sånn som du oppfører deg så minner det med om hvordan ungene mine var i tenårene. Den gang det var barnslige.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #9 Skrevet 1. januar 2019 Du kan ikke drive å vingle på hva du vil på den måten. Tenk så forferdelig forvirrende for både mannen og barnet ditt. Her var hele opplegget kun din feil, hadde du bare tatt en beslutning og ikke lurt mannen din ut med falske forhåpninger ville ikke dette skjedd. Også sååå flaut å si hadet til alle, for så å dukke opp igjen rett etterpåklokskap! Det ville jeg aldri turt. Anonymkode: b48c6...a7e 12
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #10 Skrevet 1. januar 2019 Hele familien høres helt koko ut spør du meg 😮 Anonymkode: 86b89...a00 15
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #11 Skrevet 1. januar 2019 Jeez dramaqueen. Anonymkode: 175dc...e54 4
boblevann Skrevet 1. januar 2019 #12 Skrevet 1. januar 2019 Her er det du som har laget det meste av dramaet. Først ved å være så vinglete og ikke bestemme deg, deretter for å være så ubegripelig passiv-aggressiv når dere kom hjem. Ta deg sammen, og be mannen din om unnskyldning. 18
Mousj Skrevet 1. januar 2019 #13 Skrevet 1. januar 2019 For meg så er det du som har vært merkelig, ubesluttsom og tvetydig, og siden du beskriver det så ærlig fra ditt ståsted og tydelig mener at det er innafor, så kan det virke som dette er et mønster. Høres veldig slitsomt ut å være mannen din, selv om jeg også kan forstå at du har lyst til at familieselskapet skulle vare litt lenger. At en toåring vil se mer fyverkeri er da virkelig ikke et argument for å vingle slik. Det virker også som at familien din har lignende erfaringer med deg. Men når man er sliten, slik som du nok var etter jobb, gjør at man kanskje blir litt ekstra sensitiv og ja - vrang. . Jeg ville ikke lagt så mye i det, og heller prøvd å ikke være så dramatisk. Mannen din høres ut til å være en ansvarsfull far, som kanskje har kommet litt lengre i prossessen med å være forelder enn det du har. Jeg hadde også synes det var kjipt om min partner nektet å ta med et så lite barn hjem pga noen raketter, satt oppe til den lyse morgen og demonstrerte med å sitte trøtt og sur til frokost klokka ni. Du er en mamma. Da bør fokuset være en annen plass enn det som du beskriver i dette innlegget her. 18
Hengebuksvinet Skrevet 1. januar 2019 #14 Skrevet 1. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dysfunksjonelle strukturer og total mangel på god, og voksen, kommunikasjon. Fra dere alle! Anonymkode: 0dfce...34e Her er jeg uenig. Synes mannen til ts viser en uvanlig stor evne til å føye seg. Helt utrolig at han ikke ble sur, men heller tar barnet så ta får sove ut. 23
Hengebuksvinet Skrevet 1. januar 2019 #15 Skrevet 1. januar 2019 Stjal denne: Gratulerer! Du har sørga for tidenes verste årsskifte, og bør skamme deg. Furting og spetakkel kan du spare deg for. Stakkars mann og barn. Skjerp deg, og bli voksen!!! 1
Sillyline Skrevet 1. januar 2019 #16 Skrevet 1. januar 2019 Her er dere begge barnslige. Barnet er bare 2 år, og kommer ikke til å huske nyttårsrakettene nå uansett. Dessuten er det dere voksne som bestemmer, ikke barnet. Når barn er så små, er det også like greit å få sove. Så kudos til mannen. Ikke svar ham med noe negativt før du har latt det gå en stund, og kan se et annet perspektiv på det. 2
Tatja Skrevet 1. januar 2019 #17 Skrevet 1. januar 2019 Sånt som kan skje, når man ikke har snakket sammen på forhånd om hvordan ting skal bli. Håper ting har roet seg nå. Om du var deppa fra før, så er du vel det garantert nå, etter svarene her. Du er dømt som et troll og en dramaqueen, ut ifra 1 - en - enkeltstående hendelse. Slapp av, ingen på KG vet hvordan situasjonen reelt var, og alt som ble sagt. Syns det virker som dine nærmeste vendte seg imot deg, de burde holdt seg passive og nøytrale. Dette er en sak mellom deg og mannen! Slik søsteren din gjorde dette, burde HUN fått tilsnakk. 2
Kvalitet Skrevet 1. januar 2019 #18 Skrevet 1. januar 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var på familiebesøk, alle var samlet. Mannen min syntes vi burde gå hjem siden det ble for sent for barnet vårt på 2. Ingen andre dro, selv om andre hadde barn på samme alder. Klokken 23.00 skyter vi opp en stor rakett for barnas skyld som ikke klarer å holde seg. For å få med mannen min sa jeg kanskje noe dumt som «fort vi kan rekke denne oppskytningen hvis vi kler på oss asap, så kan vi dra etter det». Jeg kjenner mannen min, han ville ikke ha blitt med ut for å se på en oppskytning for så å gå inn igjen, så ut ved midnatt. Derfor bestikkelsen ved å si vi kan gå hjem. Dumt men ja.. det blir verre. vi sier hade til alle, men barnet vil se mer oppskytninge roh roper booom, booom og peker mot himmelen. Klokken er nå 23.15 og jeg tenker 45 minutter til vil vel ikke skade.. så keg viser det kanskje i uttrykket og sier ting som «skal vi kanskje bli litt igjen? Vil du se mer?» så sier barnet «mer, mer boom» og ser opp mot himmelen. Jeg ser Pappaen vurderer mens vi går mot bilen, og il slutt så blir jeg bare stille og gir liksom tegn på at jeg synes dette er urettferdig. Der er alle som koser seg, mens vi skal hjem rett før midnatt. Jeg snakker som sagt ikke, og han setter barnet i barnestolen for så å sette seg bak rattet. Vi har enda ikke kjørt, og han sier «jeg gidder ikke at du skal gå inn i det nye året ved å være sur og si for evig og alltid at barnet ikke fikk sett fyrverkeriet» jeg svarer ikke så går han ut av bilen og tar barnet og sier kom så går vi opp. Jeg orker ikke at han er sur og skal føle at jeg tvinger han til noe, så jeg tar bare vinduet ned og sier nei jeg vil ikke nå, når du føler deg tvunget til det» mens jeg triller tårer stille. ender opp med at et familiemedlem kommer ut og spør om hva som skjer, hvorfor vi ringte på på nytt men ikke kom (mannen hadde gått inn til inngangsdøren og ringt på formå bevise at han liksom nå har bestemt at vi skal inn igjen). jeg hadde en tøff dag på jobb, jobbet 6 timer 31.desember. Mens dette familiemedlemmet tar med oss inn igjen, snakker jeg om arbeidsdagen min som uten å røpe for mye om hvem jeg er da jeg tar denne anonym, så kan jeg si det sånn st de har hatt noe med at resultatet ble så dritt denne dagen. Familiemedlemmet sier jeg skal glemme alt og drite i bedriften. Når jeg kommer inn så hører jeg søsteren min som ALLTID skal reagere så overdrevent med ting, hun sier «jeg forstår ikke hva som skjer nå jeg. Dere går så kommer dere så går dere. Har det skjedd noe?» og nei hun spør ikke av omtenksomhet, men heller få alle til å stusse over samme spørsmål en gang til og for at om noen for sikkerhetsskyld ikke hadde lagt merke til det, skulle merke det. det ender opp meg at jeg konfronterer henne, og hun sier jeg er psykotisk og kommer til å miste mann og barn om jeg fortsatt skal være sånn. Siden denne søsteren er eldre enn meg, eldst, så sier mamma og alle andre at sånn snakker man ikke til eldre og jeg får skylden og blir bedt om å gå hjem. Så j, da ble vi kastet ut 23.45. Tar 10 minutter hjem, ungen sovner i bilen 23.55 og vi får inn. Noen minutter senere så hører vi masse fyrverkeri.. jeg er fortsatt sur, mannne hater at jeg er oppe på nettene og ser Netflix, så da gjorde jeg hva jeg kan best så så halve sesongen av «You», altså 5 episoder, noe som betyr at jeg var våken til 05.30.. vi står opp 09.00 alle mann, og mannen min sier at jeg skal sove ut. Men neida, på trass skal jeg vise at det han gjorde i går var ugreit, at alt ikke er glemt sånn uten videre, så jeg velger å stå opp sammen med dem. Gjør ingenting, han lager frokost osv. Men jeg er sur siden vi kom jo hjem klokken 23.55 til slutt, og hadde han ikke hintet til at vi skulle hjem hele kvelden så kunne vi endt kvelden 15 minutter senere, altså vært hjemme 00.10 istedet for 23.55 som vi ble med all denne fram og tilbake. Og da hadde ikke kranglene mellom alle oppstått og jeg hadde ikke blitt kastet ut... Nå er mann og barn ute å Aker, mens jeg skal «sove ut». Men det han driver med er å prøve å få meg til å tro at han er den snille og en uskyldige her. Men han startet jo det hele, så frokost og aketur vil ikke gjøre opp for at vi hadde verdens verste årskifte! Anonymkode: bcf5c...65a Tror nok det er mannen som har skrevet om kona her. Tror neppe noen vil beskrive seg selv med så tydelige hentydninger til hersketeknikk 😊 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #19 Skrevet 1. januar 2019 Gud bedre. Bestem deg da, dame! Du sier du viser at du er misfornøyd og synes ting er urettferdig når du går til bilen, men når du sitter i bilen og mannen din sier at dere kan være lengre 2 minutter etterpå så vil du ikke? Den utrivelige starten på året er kun din egen feil og jeg håper du går til både mann, barn og familie og sier beklager for dårlig oppførsel. Anonymkode: ae514...54f 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #20 Skrevet 1. januar 2019 13 minutter siden, Kvalitet skrev: Tror nok det er mannen som har skrevet om kona her. Tror neppe noen vil beskrive seg selv med så tydelige hentydninger til hersketeknikk 😊 Hvis det stemmer er mannen en like stor drama king Anonymkode: 1b93c...8e5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå