AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Etter å ha lest en god del om dette emnet selv, så er jeg fremdeles ikke helt klar over hvordan dette regnes ut. Slik jeg forstod det først, ifølge Lovverket, så er det ("Inntekt før Ufør" - "Inntekt etter Ufør" ) / "Inntekt før Ufør" x 100 = Prosent ufør Eksemel (uten at dette er tallene mine) : 600 - 200 / 600 = 0,66 x 100 = 66% Uføregrad I mitt tilfelle og jobber jeg har blitt forespeilet og som jeg tror jeg klarer å holde fremover, så blir inntekts tapet mitt mellom 75-80%. Dvs en uføregrad på 75-80%? Er det slik at det er forholdet mellom Inntekt før Ufør og Inntekt etter Ufør som bestemmer Uføregraden? ELLER er det mengden man faktisk klarer å jobbe? F.eks.. hvis jeg klarer å jobbe 2 av 5 dager.. så er jeg 60% Ufør? ( siden hver dag er 20%) I mitt tilfelle så hadde jeg forholdsvis høy inntekt i 15 år før jeg måtte gå over på AAP. Men, selv i dette tilfellet.. så ville inntekten min være 75-80% av tidligere lønn. Så, Om det er eksempel 1 som bestemmer, så har ville jeg fått innvilget 75-80% uføregrad. Om det er eksempel 2 som bestemmer, så ville jeg fått innvilget 60% uføregrad... men inntektstapet mitt ville fremdeles vært 75-80%. Anonymkode: d53ca...54d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå