Gå til innhold

NRK avgiften, dekket av sosialen?

Anbefalte innlegg

Gjest Puttre
Skrevet

Jeg er midt i arbeidsledigheten og må få KR fra sosialen. Da jeg fikk meg hybel fikk jeg innvilget "Etablering" fra sosialen som dekker noe av kostnadene til det mest nødvendige og TV, jeg tenkte greit nokk nå har jeg råd til TV så det kjøper jeg.

Tenkte ikke på NRK lisens og sånnt da, men her ligger nå den sure regningen på 1600 KR. Siden sosialen dekker innkjøp av TV så lurte jeg på om noen har fått penger til NRK lisensen også?

Det er jo snakk om endel penger og det blir et stort innhugg i min økonomi om jegmå betale den av de 4200 jeg får i livsopphold...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nrk-lisensen er ikke på kr. 1.600,- så den var for dum.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo min er faktisk på 1621,11 KR og det er pga at jeg har 2 perioder å betale for. Den første perioden på regningen er for 01.11.04 til 28.02.05 og den andre 01.03.05 til 31.08.05.

Den første koster meg 636,71KR og den andre 984,40KR

Skrevet

Jeg tror ikke du får sosialhjelp til å dekke nrk-lisensen. Mulig du kan søke om lån og betale tilbake litt etter litt.

Men står det virkelig noe sted at "etablering" er til TV? Det er jo ikke akkurat en livsnødvendighet...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk noen tusen til etablering (i 2004) og det fulgte med en liste over tingene det var beregnet til og hvor mye det var ment å bruke på de forskjellige tingene...

Tenkte bare at når de har beregnet TV inn i dette så må de da kunne ta noe av lisensen også siden de hjalp til med å støtte til TV'n.

Jeg får bare søke og se hva de sier *Krysse fingrene*

Gjest Anonymous
Skrevet

nrk-lisens går inn som faste utgifter. Så det får du dekket-

Gjest GreenSky
Skrevet

Du kan få noen f.eks en av foreldrene dine til å (skriftlig) bekrefte at TV ikke er din, men en presang. Litt på kanten, men.

Skrevet
Du kan få noen f.eks en av foreldrene dine til å (skriftlig) bekrefte at TV ikke er din' date= men en presang. Litt på kanten, men.

Hjelper ikke. Selv om andre eier TVen din må du betale når du har den i din egen leilighet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Du kan få noen f.eks en av foreldrene dine til å (skriftlig) bekrefte at TV ikke er din' date= men en presang. Litt på kanten, men.

Litt på kanten?

Det ville vært trygdesvindel, og det er vel i grunnen ulovlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mest sannsynlig skal du dekke denne regningen av livsoppholdet ditt. Livsoppholdet er beregnet ut fra hva som er nødvendige minimum en skal kunne greie seg på, og det er tatt med til media også. Iallefall dersom beløpet er på kr 4.200,- Det er nok vanlig at fjernsyn blir beregnet som en livsnødvendighet i dag, særlig for barnefamilier. Mer forundret blir jeg over at du hadde råd til å kjøpe fjernsyn for pengene du fikk til etablering, for det er jo minimalt du får og mye som skal kjøpes.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...