Gå til innhold

Ikke slapp med 1000 kcal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg egentlig ha normalt energinivå når jeg spiser ca 1000 kcal, hvis det er så lite. Leser at folk synes det er for lite. Har ikke noe vondt i hodet mer, og er sulten bare korte perioder. 

Eller er dette som jeg spiste i går mer  enn 1000kcal?

Frokost: et glass juice

Lunsj: ca mellom 1/4 og 1/2 porsjon grøt, men med normal mengde (10 g) smør, samt 3 skiver spekeskinke.

Mellommåltid: et glass juice

Middag: tilsvarende grøt med smør som til lunsj

Kvelds: 2 glass vin.

Og innimellom har jeg blitt matet (ikke tvangsforet av voksne, men av barn som synest det er gøy og som jeg ikke har hjerte til å avvise, så ikke sånn at noe har reagert) med 1/2 knekkebrød uten pålegg, ca 2 twist, et gummigodteri, og 2-3 flak chips

Dette ble jo en lang liste, sikkert mer kcal enn jeg først trodde, men har følt meg helt fin i flere dager.

Men når rekner sammen tipper jeg ca 1000 kcal, eller er det mer i de sjokoladebitene enn jeg tenkte?

Hvor mange kcal er 2 sjokoladebiter og 3 flak chips?

Anonymkode: 5481a...f62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært slapp/sulten med en slik "dagsmeny". Har det alltid vært slik? Man spiser jo noen ganger mindre i perioder.

Anonymkode: a5287...18d

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde vært slapp/sulten med en slik "dagsmeny". Har det alltid vært slik? Man spiser jo noen ganger mindre i perioder.

Anonymkode: a5287...18d

Neida, bare for en periode

Anonymkode: 5481a...f62

Gjest kittkatt
Skrevet

Det er jo ikke veldig sunt å spise så lite. Det har med at du forbrenner kalorier bare av at du eksisterer. Anbefalt kalorimengde på en dag, for kvinner, er mellom 1400-2000kcal. Det kommer an på hvor aktiv hverdagen din er. Spiser du mindre enn dette så begynner kroppen å ta av fettlagerene/musklene dine. Om du synes det er vanskelig å forholde deg til mat og aktivitet, eller føler at du er litt rådvill, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fastlege eller en ernæringsfysiolog. 

Skrevet

Kjære Trådstarter.

Jeg stenger denne tråden nå da den bryter med retningslinjene for Kosthold, trening og sport.

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt. Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/ eller svar på spørsmålene dine. 

Vennlig hilsen

Monstrum, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...