AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #61 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den lista har blitt lengre dog og tror fremdeles bdsm eller noe i nærheten er en diagnose. Ca alle har minst en psykriatisk diagnose. Anonymkode: 119d0...49f Både «sexual masochism disorder» og «sexual sadism disorder» er forsatt inkludert som mentale forstyrrelser i begge de to store diagnoseregistrene (DSM 5 og ICD 11). Det å delta i BDSM-aktiviteter kvalifiserer ikke i seg selv til diagnose, men når slike aktiviteter (sadistiske eller masochistiske) har en helt sentral og gjennomgående rolle i personens oppnåelse av seksuell eller annen tilfredsstillelse, kan diagnosen være aktuell. Den som krydrer sitt seksualliv med litt BDSM-variasjoner, er altså ikke av den grunn mentalt forstyrret, men hvis sex-og relasjonslivet har dominans eller underkastelse som omdreiningspunkt eller hovedtema, er det grunn til bekymring. Anonymkode: 04feb...391 2
SlemUlv Skrevet 3. januar 2019 #62 Skrevet 3. januar 2019 The formal diagnosis of Sexual Sadism Disorder would apply if the individual has acted on these urges with a nonconsenting person or if the urges cause significant distress to the individual. https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_sadism_disorder Kan vi snart legge dette dødt nå? Vi er enig i at BDSM krever samtykke fra alle involvert, ellers er det ikke BDSM, men missbruk!. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #63 Skrevet 3. januar 2019 3 timer siden, SlemUlv skrev: Oki.. Da er det vel bare å lavære å gå sånn? Selv liker jeg verken lær eller gag. Men hvorfor er det slik at de kler seg ut og slår hverandre på rumpa? Anonymkode: ac891...f26
SlemUlv Skrevet 3. januar 2019 #64 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er det slik at de kler seg ut og slår hverandre på rumpa? Anonymkode: ac891...f26 Fordi de like det? Noen liker å kle seg ut i lær, andre gjør ikke. Noen liker å bli slått, andre gjør ikke. Noen liker å slå, andre gjør ikke. Noen liker alle tre, andre liker bare en eller to osv.. Folk er forskjellige. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #65 Skrevet 3. januar 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: TS her igjen Vi praktiserer ikke mye foran barna. Ting vi kan gjøre foran barna er ting som at jeg setter meg godt til rette i sofa så henter hun kaffe og spør om jeg trenger noe annet. Hun er min eiendom og jeg må stelle med henne. Smører kroppen hennes så den blir myk og smidig. Velger klær og smykke. Har gått til innkjøp av halsbånd som hun skal bruke når jeg vil ha ekstra dominans. Jeg kan aldri miste rollen min som dominant for det merker hun med engang. Selv blant offentlig oppfører jeg meg overdanig over henne. Hun har et ønske å bli regjert og beskyttet. Hvis jeg gir et ordre så må hun svare med "Ja min mester". Vi har stor respekt for hverandre og blir såklart ikke utnyttet. Anonymkode: 34a0a...8af Hvorfor lager du flere innlegg, egentlig? Anonymkode: 7e3e4...8a0 2
SlemUlv Skrevet 3. januar 2019 #66 Skrevet 3. januar 2019 Legger merke til at TS enda ikke har svart på om de vet hva samtykke er.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #67 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, SlemUlv skrev: Legger merke til at TS enda ikke har svart på om de vet hva samtykke er.. Ts har dritt seg ut tidligere i tråden, og svart uanonymt. Derfor redigert av mod. Dette er trolletråd . Anonymkode: 0330e...c4d 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #68 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, SlemUlv skrev: The formal diagnosis of Sexual Sadism Disorder would apply if the individual has acted on these urges with a nonconsenting person or if the urges cause significant distress to the individual. https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_sadism_disorder Kan vi snart legge dette dødt nå? Vi er enig i at BDSM krever samtykke fra alle involvert, ellers er det ikke BDSM, men missbruk!. Det som står i det du siterer er at det (normalt?) vil være grunnlag for å stille diagnosen dersom sadisten begår overgrep mot personer som ikke samtykker eller utsetter en «samtykkende» person for «significant distress». Dette betyr ikke at diagnosen ikke også kan stilles i andre tilfeller, fx dersom den sadistiske innstillingen er så sentral i personens føelses- og opplevelsesverden at Sadistisk atferd er den eneste eller altoverskyggende veien til seksuell (og evt annen) tilfredsstillelse. Jeg kan ellers anbefale deg å lese diagnosemanualene istedenfor popularisterte utdrag på wikipedia. Anonymkode: 04feb...391
SlemUlv Skrevet 3. januar 2019 #69 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som står i det du siterer er at det (normalt?) vil være grunnlag for å stille diagnosen dersom sadisten begår overgrep mot personer som ikke samtykker eller utsetter en «samtykkende» person for «significant distress». Dette betyr ikke at diagnosen ikke også kan stilles i andre tilfeller, fx dersom den sadistiske innstillingen er så sentral i personens føelses- og opplevelsesverden at Sadistisk atferd er den eneste eller altoverskyggende veien til seksuell (og evt annen) tilfredsstillelse. Jeg kan ellers anbefale deg å lese diagnosemanualene istedenfor popularisterte utdrag på wikipedia. Anonymkode: 04feb...391 Jeg er veldig glad jeg ikke bor i USA, så slipper jeg å ta stilling til diagnosene der. Siden vi er friskemeldt i norge, og who ❤️ Men du må vel forholde deg til usa om du vil
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #70 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, SlemUlv skrev: Jeg er veldig glad jeg ikke bor i USA, så slipper jeg å ta stilling til diagnosene der. Siden vi er friskemeldt i norge, og who ❤️ Men du må vel forholde deg til usa om du vil ICD manualen (både versjon 10 og 11) er faktisk helt på linje med DSM 5 når det gjelder disse diagnosene. Det er bare enkelte politikere, medier og interesseorganiasjonene på BDSM-siden, som har prøvd å skape et annet inntrykk. Den vesentligste endringen som skjedde i forbindelse med de siste versjonene av DSM og ICD, var som nevnt at det å delta i BDSM-aktiviteter ikke lenger ble ansett som tilstrekkelig til bli regnet som mentalt forstyrret. Nå må det som sagt noe mer til. Anonymkode: 04feb...391 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #71 Skrevet 3. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: ICD manualen (både versjon 10 og 11) er faktisk helt på linje med DSM 5 når det gjelder disse diagnosene. Det er bare enkelte politikere, medier og interesseorganiasjonene på BDSM-siden, som har prøvd å skape et annet inntrykk. Den vesentligste endringen som skjedde i forbindelse med de siste versjonene av DSM og ICD, var som nevnt at det å delta i BDSM-aktiviteter ikke lenger ble ansett som tilstrekkelig til bli regnet som mentalt forstyrret. Nå må det som sagt noe mer til. Anonymkode: 04feb...391 Og la meg for ordens skyld legge til: jeg har overhodet ikke noe imot den motepregede begeistringen for BDSM eller det nye svermeriet for seksuelle aktiviteter som tidligere har vært regnet som sosialt forbudte. Som utgangspunkt er dette verken uetisk eller tegn på mentale forstyrrelse (kanskje snarere tvert imot?). Men å normalisere dyssolial, narsissistisk, borderline eller bipolar atferd fordi den spiller seg ut på en arena som det er blitt politisk umulig å være kritisk til, er bekymringsfullt. Anonymkode: 04feb...391 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #72 Skrevet 3. januar 2019 Gjeeeesp! flere kjedelige innlegg nå så får dere ris allesammen... Anonymkode: ac891...f26 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #73 Skrevet 4. januar 2019 18 timer siden, SlemUlv skrev: Legger merke til at TS enda ikke har svart på om de vet hva samtykke er.. Såklart. Jeg ville aldri gjort noe mot henne som hun selv ikke vil. Det har skjedd ja, så har vi pratet om det seinere og jeg har bedt om tilgivelse. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lager du flere innlegg, egentlig? Anonymkode: 7e3e4...8a0 Vi burde fjerne tabuet rundt dette og gjøre det like normalt som homofili. Jeg tror at innerst inne vil mange damer bli dominert i senga. Bli tatt hardt og røft. Mange vil sikkert slippe seg løs fra alt og bare bli bestemt for antrekk og oppførsel. Hvis hun er ulydig så kan det hende jeg tar trusa hennes, eller kanskje jeg tar telefonen istedetfor. Anonymkode: 34a0a...8af
SlemUlv Skrevet 4. januar 2019 #74 Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart. Jeg ville aldri gjort noe mot henne som hun selv ikke vil. Det har skjedd ja, så har vi pratet om det seinere og jeg har bedt om tilgivelse. Og hva med gjestene ved middagsbordet? Hadde de samtykket? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #75 Skrevet 4. januar 2019 De som observerer dere, har de gitt samtykke? At du har hennes samtykke ser jeg som en selvfølge, men åpenbar D/S relasjon i samvær med utenforstående regnes som ufint med mindre de har samtykket. Det er rett og slett ufint å involvere andre i deres private sfære. Anonymkode: ad011...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #76 Skrevet 4. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Vi burde fjerne tabuet rundt dette og gjøre det like normalt som homofili. Jeg tror at innerst inne vil mange damer bli dominert i senga. Bli tatt hardt og røft. Mange vil sikkert slippe seg løs fra alt og bare bli bestemt for antrekk og oppførsel. Hvis hun er ulydig så kan det hende jeg tar trusa hennes, eller kanskje jeg tar telefonen istedetfor. Anonymkode: 34a0a...8af Du er klar over at mange leste tråden før den ble ryddet, eller? Anonymkode: 7e3e4...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #77 Skrevet 4. januar 2019 2 timer siden, SlemUlv skrev: Og hva med gjestene ved middagsbordet? Hadde de samtykket? Ingen som vet om forholdet våres. For dem ser det bare ut som et vanlig par som er glad i hverandre. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at mange leste tråden før den ble ryddet, eller? Anonymkode: 7e3e4...8a0 Vet ikke hvor mange, hva mener du? Anonymkode: 34a0a...8af
SlemUlv Skrevet 4. januar 2019 #78 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen som vet om forholdet våres. For dem ser det bare ut som et vanlig par som er glad i hverandre. Anonymkode: 34a0a...8af Jeg beklager, men de rundt dere har også rett på å gi samtykke til å se dere utøve deres D/s så åpenbart. Om jeg snakker til eller om min Dom, til noen som ikke er i miljøet, så sier jeg "kjære", eller bruker navnet hans. Om vi er i selskap med folk som ikke har samtykket til å være med i vår kink, får jeg ikke ordre, jeg får spørsmål "gidder du hente en kopp te til meg?" osv.. Og jeg ville aldri tørket munnen til kjære! Verken i et vaniljeforhold, eller i et D/s forhold foran andre mennesker! 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #79 Skrevet 4. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke hvor mange, hva mener du? Det vet du utmerket godt. Anonymkode: 7e3e4...8a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #80 Skrevet 4. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet du utmerket godt. Anonymkode: 7e3e4...8a0 Nei, gjør faktisk ikke det. Anonymkode: 34a0a...8af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå