Gå til innhold

Jeg har en slave

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du vet neppe hva forskning er for noe. Men gi meg gjerne et eksempel på hva du mener.

Anonymkode: 04feb...391

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg litt i beit over hva som egentlig diskuteres i tråden.

BDSM aktiviteter i og uttenfor erotisk kontekst er noe begge eller alle parter skal ha uttrykt et tydelig samtykke til. Åpningsinnlegget fra TS bommer på å vise og fortelle om de har en slik kontekst. Han får levende fortalt hvordan hennes underdanighet er med på å føre de nærmere følelsesmessig, vertfall fra hans side.

Selv innad i BDSM-er miljøer finner du ulik grad av hvor "offentlig" en er trives med å vise samspillet partene imellom. Det finnes en fasit i Norge, og det er at en ikke tar kona i bånd og leier henne opp Ekebergåsen.

Til dere som frastøtes beskrivelsene til TS: Dere kan fremdeles like BDSM, sex og være sindige nok til å kunne akseptere at andre lever liv som ikke ligner ditt liv.

Til dere som har blitt utsatt for overgrep. Belager. Råtne egg finnes det overalt, og svovel stanken gir gjerne begrunnelser som etser seg inn i menneskeverdet til den som er utsatt for det hele.

Til alle sadister: om dere også bryr dere om folk, skjenker jeg dere tittelen "erotisk sadist". Vi må da greie å skille klinten fra hveten.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, SlemUlv skrev:

Det er godt kjent at de som undersøker BDSM-ere i Europa finner like god til bedre psykisk helse hos denne gruppa som i normalbefolkninga. Myten om at BDSM-ere egentig er syke lever dessverre i beste velgående over dammen og hos noen ender hos oss.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

«Undersøkelsene» det linkes til, knytter seg primært til disse tidstypiske selskapsklubbene, der litt nysgjerrige og infantile voksne kler seg ut for hverandre, og bedriver forsiktig rollelek. At man ikke finner mye psykopatologi i slike miljøer er selvsagt ikke mer overraskende enn at det nok heller ikke forekom i særlig grad i bowling- eller danseklubber (begge to var i sin tid utbredte og tidstypiske motefenomener, slik BDSM-klubber er nå). Mennesker som lever ut masochistiske og/eller sadistiske tilbøyeligheter mer alvorlig og gjennomført, og som den sentrale måten å oppnå seksuell og annen tilfredsstillelse på, står i en helt annen stilling i forhold til psykopatologi. Og bare til orientering: både sexual masochism disorder og sexual sadism disorder er fremdeles psykiatriske diagnoser på samme måte som pedofili. Det er de harmløse/overfladiske formene for BDSM-rollelek - de som primært er  flyktige mote-/livsstilsfenomener - som ikke lenger blir regnet som sykelige i seg selv.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

«Undersøkelsene» det linkes til, knytter seg primært til disse tidstypiske selskapsklubbene, der litt nysgjerrige og infantile voksne kler seg ut for hverandre, og bedriver forsiktig rollelek

Du har helt tydelig ikke vært på en BDSM klubb. 
Men du kan jo fortsette å tro hva du vil, så får resten av oss tro på forskning, og hva vi faktisk ser i hverdagen vår :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Virker som at det er mange her som ikke forstår at dette er en legning, på lik linje med homofili. (og ingen av disse tingene er psykiske lidelser, bare så det er sagt.) 
For noen er ikke dette en sexlek, eller et rollespill: for noen folk er dette den dypeste formen for kjærlighet. Det gir trygghet, tillit og stabilitet. Og det handler SELVØFLGELIG om to voksne mennesker som gir hverandre sitt samtykke. Hvis ikke blir det noe helt annet og kan ikke sammenlignes.
Et homofilt forhold baserer seg ikke bare på sex, det gjør ikke nødvendigvis et bdsm forhold heller... Eller et d/s forhold. Eller hva enn det skulle være som glir utenfor samfunnets normer. 

Dette er ikke så uvanlig som man skulle tro, men det er tabu å snakke høyt om. Og jeg forstår hvorfor når jeg ser svarene her inne. Mange dømmende svar.

Psykopater og overgrep finner man i "vanlig" forhold også, så det er egentlig helt irrelevant å nevne.

Anonymkode: af177...066

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen 

Vi praktiserer ikke mye foran barna. Ting vi kan gjøre foran barna er ting som at jeg setter meg godt til rette i sofa så henter hun kaffe og spør om jeg trenger noe annet. 

Hun er min eiendom og jeg må stelle med henne. Smører kroppen hennes så den blir myk og smidig. Velger klær og smykke. Har gått til innkjøp av halsbånd som hun skal bruke når jeg vil ha ekstra dominans. Jeg kan aldri miste rollen min som dominant for det merker hun med engang. Selv blant offentlig oppfører jeg meg overdanig over henne. Hun har et ønske å bli regjert og beskyttet. 

Hvis jeg gir et ordre så må hun svare med "Ja min mester". Vi har stor respekt for hverandre og blir såklart ikke utnyttet. 

Anonymkode: 34a0a...8af

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan aldri miste rollen min som dominant

Så med andre ord, du kan ikke bli syk`?

Min Dom er alltid Dominant, han trenger ikke alltid gi meg ordre, trenger ikke alltid utøve sin dominans ovenfor meg. Men han er alltid Dominant.
For oss er det ikke roller, det er hvem vi er og det ligger i oss naturlig.
Og det du skrev i HI, er noe vi aldri ville gjort. For vi ville aldri presset dette på vår familie. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, SlemUlv skrev:

Du har helt tydelig ikke vært på en BDSM klubb. 
Men du kan jo fortsette å tro hva du vil, så får resten av oss tro på forskning, og hva vi faktisk ser i hverdagen vår :)

Jeg har faktisk rimelig god kjennskap til disse klubbene, både gjennom bekjente og personlig erfaring. Og min synsvinkel er faglig - ikke moralsk.

Når det gjelder den såkalte «forskningen», fremgår det klart av rapportene du viser til at den ikke knytter den til den harde kjernen av seriøse/fulltids BDSM-utøvere, men til de eksplosivt voksende miljøene av nysgjerrige, overfladiske og trendbevisste klubbmedlemmer. De som lever et alvorlig og konsekvent BDSM-liv (som beskrevet i forrige innlegg) vil - nå som før -  i mange tilfeller ha minst en psykiatrisk diagnose. 

Det står deg selvsagt fritt å velge om du vil forholde deg til fagkunnskapen eller ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen 

Vi praktiserer ikke mye foran barna. Ting vi kan gjøre foran barna er ting som at jeg setter meg godt til rette i sofa så henter hun kaffe og spør om jeg trenger noe annet. 

Hun er min eiendom og jeg må stelle med henne. Smører kroppen hennes så den blir myk og smidig. Velger klær og smykke. Har gått til innkjøp av halsbånd som hun skal bruke når jeg vil ha ekstra dominans. Jeg kan aldri miste rollen min som dominant for det merker hun med engang. Selv blant offentlig oppfører jeg meg overdanig over henne. Hun har et ønske å bli regjert og beskyttet. 

Hvis jeg gir et ordre så må hun svare med "Ja min mester". Vi har stor respekt for hverandre og blir såklart ikke utnyttet. 

Anonymkode: 34a0a...8af

Jeg har også en tispe som er underdanig meg. Jeg er hennes leder, og hun vet plassen sin. Hun går ved min side, med mindre jeg kommanderer fri. Hun legger seg når jeg sier det, hun henter det jeg ønsker og jeg bestemmer når hun skal spise. Selv når jeg er syk, og redusert, så vet hun at jeg bestemmer. Jeg er lederen, enkelt og greit. Og det er jeg uten å ydmyke henne.

Og i tilfelle du ikke tok det, så er tispen min en hund.

Anonymkode: a07ec...973

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj. Hadde dere i det minste ikke hatt barn hadde dere sikkert kunne holdt på sånn (selv om det er meget spesielt), men når dere har barn tar det seg ikke bra ut at dere praktiserer det (foran barna?? Uff). Enig med den over som sier at seksualiteten deres tar for stor plass i hverdagen.

Anonymkode: 74d34...b33

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Æsj. Hadde dere i det minste ikke hatt barn hadde dere sikkert kunne holdt på sånn (selv om det er meget spesielt), men når dere har barn tar det seg ikke bra ut at dere praktiserer det (foran barna?? Uff). Enig med den over som sier at seksualiteten deres tar for stor plass i hverdagen.

Du skal ikke tro for mye på historien.

Anonymkode: 7e3e4...8a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke tro for mye på historien.

Du har kanskje rett, men jeg tviler ikke på at det finnes mennesker som det der ute.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har kanskje rett, men jeg tviler ikke på at det finnes mennesker som det der ute.

Det gjør det gjerne. Der ute.

Skrevet
På 2.1.2019 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett vennepar som driver på med det samme, helt greit når de er alene, men det er så utrulig åpenbart når de er sammen med venner at vi ærlig talt ler av de bak ryggen deres. Selv har jeg tatt det opp med de at det er utrulig kleint at de involverer oss i sexleken deres ok jeg håper de slutter, eller så er det stor sjanse for at de faller ut av vennegjengen. Det er upassende, og av samme grunn så sitter jeg aldri råkliner med kjæresten foran andre eller barna, handler om respekt.

Anonymkode: 9abf5...9ba

Enig i denne. Hva dere gjør hjemme bak lukkede dører må dere bestemme helt selv og det er flott at dere har funnet noe som gir dere mye. Når dere tar det med ut blant folk derimot så blir det veldig, veldig feil. Hadde du oppført deg sånn mot kjæresten din hjemme hos meg hadde jeg sett på deg som verdens største drittsekk og mest sannsynlig fått helt feil inntrykk av deg som person. Legg igjen BDSMen hjemme, i det minste gjør det litt mindre synlig. Hadde hun kaldt deg for Mester rundt middagsbordet her (og det var tydelig at det ikke var en spøk) hadde det skapt reaksjoner blant mine venner. Ikke fordi noen ikke respekterer deres sexliv, men fordi man hadde blitt oppriktig bekymret for om alt var greit. 

Ikke missforstå meg, jeg har all mulig respekt for at dere lever som dere ønsker. Men ikke påtving oss andre det. Jeg VET at dette er en dårlig sammenligning, men det er også helt ok for meg at folk er veganere. Men ikke sitt og kikk stygt på meg om jeg spiser en biff. På samme måte som at jeg ikke drar hjem til en veganer og himler med øynene over middagen jeg får servert. Respekt for andres valg og å ikke påtvinge andre det er en fin ting :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, SlemUlv skrev:

Så med andre ord, du kan ikke bli syk`?

Min Dom er alltid Dominant, han trenger ikke alltid gi meg ordre, trenger ikke alltid utøve sin dominans ovenfor meg. Men han er alltid Dominant.
For oss er det ikke roller, det er hvem vi er og det ligger i oss naturlig.
Og det du skrev i HI, er noe vi aldri ville gjort. For vi ville aldri presset dette på vår familie. 

Synes det ser fjollete ut når voksne mennesker går rundt med lærcaps med kjetting på og store røde kuler inni munnen. Hundehalsbånd og lærstøvler... Reneste Village People 🤣

Anonymkode: ac891...f26

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes det ser fjollete ut når voksne mennesker går rundt med lærcaps med kjetting på og store røde kuler inni munnen. Hundehalsbånd og lærstøvler... Reneste Village People 🤣

Anonymkode: ac891...f26

Oki.. Da er det vel bare å lavære å gå sånn? 

Selv liker jeg verken lær eller gag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.1.2019 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Er ikke lenge siden de tok BDSM og lignende av listen over psykiske diagnoser. Den burde fremdeles stått der. 

Anonymkode: d3834...f9c

Den lista har blitt lengre dog og tror fremdeles bdsm eller noe i nærheten er en diagnose. Ca alle har minst en psykriatisk diagnose.

Anonymkode: 119d0...49f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...