Gå til innhold

Jeg blir veldig forvirret av meningene deres om muslimer her..forklar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det diskuteres muslimer fra her eller der. Noen mener at "de er jo de verste" mens min erfaring kan være noe annet. 
Andre mener såklart det motsatte av personen. 
Iran, er i følge kg de beste muslimene. hvordan kan de være det siden man må dekke seg til når man er i landet? Ikke uten min datter er forresten om en iraner.
Tyrkia: stedet nordmenn drar på ferie. Kjent for å være vestlige, mens andre mener dette er de verste muslimene ?! 
Pakistan: lever visst veldig gammeldags. vanlig at familien krever at du gifter deg med en/ei fra samme land. i følge andre veldig norske av seg.
Afghansitan: verste land for kvinner. 
Emiratene: også et sted nordmenn drar på ferie og skryter av hvor flott det er der. i følge andre veldig farlig sted.
Egypt: har ikke erfaring med det. 
Irak: ingen erfaring. 
Albania: leser en del tråder på kg, og folk skriver ikke akkurat positivt. 

Anonymkode: bef2e...dad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Internett er en yngleplass for feige rasister og nett troll. Det er ingenting galt med muslimer som helhet, akuratt som at det ikke er noe galt med kristne eller buddhister som helhet. Det er ingenting galt med tyrkere, pakistanere, afghanere, arabere, egyptere, irakere og albaniere som folkeslag heller, akuratt som det ikke er noe galt med nordmenn, svensker, dansker eller engelsmenn som folkeslag heller. 
De aller aller fleste på jorda er fine folk og gode mennesker, menn drittsekker og dårlige holdninger finner man i alle deler av verden. 

Anonymkode: f1d42...842

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Internett er en yngleplass for feige rasister og nett troll. Det er ingenting galt med muslimer som helhet, akuratt som at det ikke er noe galt med kristne eller buddhister som helhet. Det er ingenting galt med tyrkere, pakistanere, afghanere, arabere, egyptere, irakere og albaniere som folkeslag heller, akuratt som det ikke er noe galt med nordmenn, svensker, dansker eller engelsmenn som folkeslag heller. 
De aller aller fleste på jorda er fine folk og gode mennesker, menn drittsekker og dårlige holdninger finner man i alle deler av verden. 

Anonymkode: f1d42...842

Og det var akkurat holdninger som dette som fikk to jenter drept i Marokko for litt siden.

Alt er ikke som Pleasantville-Norge!

Anonymkode: 90951...abd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke særlig problemer med muslimer, bortsett fra at jeg ikke har forstår meg særlig godt på religiøse mennesker. 

Jeg har derimot problemer med kvinneundertrykkere, her er muslimer ganske notoriske. Ikke alle, men veldig mange. 

Har også problemer med de som klabber til ungene sine. Mange av de som definerer seg selv som muslimer synest det er helt uproblematisk. De topper barnevernsstatistikket. 

Har også problemer med foreldre som ikke følger opp ungene sine, lar de henge gatelangs og forårsake bråk. Igjen muslimer er hyppig representert på disse statistikkene. 

Ikke er jeg svært imponert over homofobe mennesker heller, det har vært spørre undersøkelser sørover i Europa. Det er visst mange muslimer som mener de homofile bør behandles som kriminelle. 

Jeg har også problemer med de som sympatiserer med terrorister. Det er visst mange muslimer som synest Jyllandsposten var verre i sin handling enn de som forsøker å drepe redaksjonen. Det samme med Charlie Hebdo. 

Jeg forstår ikke det enorme behovet for å tviholde på en slik forkastelig religion. Jeg hadde aldri hatt noe ønske om å bli identifisert med slike syn. Hadde tatt aktivt avstand, slik at ingen trodde jeg innehadde slike meninger. 

Har sett slike stoppe folk på gaten, og spørre om deres syn på ting. Det er jo til å bli helt kvalm av hva mange greier å lire av seg, med begrunnelse at de er muslimer. 

Anonymkode: 757cd...998

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha sett hvordan folk oppfører seg lurer jeg egentlig på ‘rommet’ dette skal utføres i. 

For det er jo ikke plass? 

Det er for mange triste mennesker der ute som suger opp all energi. 

Jeg lurer litt på hvorfor de er så trist. Og lurer på hvor alle hjelperne er. Når det er en 5 meter unna og man slipper å reise til Afrika for å hjelpe. Men det er liksom ikke bra nok. 

Jeg synes det er frekt av folk at de tvinger en til å følge fantasiene deres. 

Det er ikke min fantasi å vasse i møkk. Ergo er det ikke mitt ansvar. 

Anonymkode: 58025...18c

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som forvirrer deg? Høres ikke ut som du er forvirret.

Anonymkode: daaa8...049

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett hvordan folk oppfører seg lurer jeg egentlig på ‘rommet’ dette skal utføres i. 

Jeg lurer litt på hvorfor de er så trist. Og lurer på hvor alle hjelperne er. Når det er en 5 meter unna og man slipper å reise til Afrika for å hjelpe. Men det er liksom ikke bra nok. 

Vasse i møkk?  Vasse i muslimer mener du?

Anonymkode: bef2e...dad

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hm, jeg klarer ikke helt å avgjøre om du er superrasistisk eller om det er de innvandringskritiske du har så sterke fordommer mot.

Anonymkode: 92f32...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var vel en imam i Canada som nylig påstod at det å ønske noen "God Jul" viss nok var langt verre enn å begå terror-angrep... 

Anonymkode: fbe75...0e5

Skrevet (endret)
På ‎04‎.‎01‎.‎2019 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Var vel en imam i Canada som nylig påstod at det å ønske noen "God Jul" viss nok var langt verre enn å begå terror-angrep... 

Anonymkode: fbe75...0e5

En random Imam i Canada altså ? men da må vel de fleste muslimer sikkert gjøre det samme ? ser du hvordan sånne salgs tanker sprer seg rundt? Jeg er en muslim selv og har mine posetive og negative meninger, men dømmer aldri et menneske basert på hva han eller hun tror på. Jeg kan rett og slett bare si at det finnes mange imamer rundt i verden som er bare bullshitt får å si det sånt, noen er falske og misbruker makt, men så er det selvfølgig noen imamer som er snille... du ser hvordan det går? så slutt med " jeg hørte det fra... eller jeg leste det fra.." tullet, kom heller med fakta og statestikk.

.

.

.

Jeg har hørt at katolske prester slår og seksuelt misbruker unge barn..

Høres ikke greit med at jeg bare kommer med det ikke sant? det er mennesker ute i verden som misbruker tittlen demmes får dårlig ting.. som dette for eksempel https://www.nytimes.com/2018/08/14/us/catholic-church-sex-abuse-pennsylvania.html

Endret av AfricanQueen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke særlig begeistra for de som denger konene sine, som kontrollerer døtrene sine, oppdrar sønnene dine til å bli ufyselige mannsjåvenister.

Ikke særlig begeistret for homofobe og radister heller. 

Etter kriminalstatistikken, barbevernsstatistikk, ulike EU stat spørreundersøkelser etc., så finnes det flere muslimer med disse ekle holdningene, enn for eksempel trøndere. (Personlige erfaringer samsvarer med dette)

For min del kan folk tro på julenissen, så lenge de oppfører seg skikkelig. 

Anonymkode: 757cd...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...