AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Jeg skulle jo overføre et beløp fra BSU til brukskonto i går da jeg har mer behov for de nå, men så glemte jeg selvsagt det.. Sjekket nettbanken nå og beløpet står som disponibelt. Jeg vurderer å trykke overfør for å sjekke om det funker, men samtidig er jeg usikker på om jeg da ev bryter avtalen og må betale tilbake skattefradrag osv? Er det noen som vet? Anonymkode: a79b8...52d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Jeg har DNB, og BSU fra 2018 er nå overført, slik at jeg har ikke mulighet til å flytte de uten å bryte avtalen. Vil tro det samme gjelder Nordea. Anonymkode: 16f22...9d2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Reglene er ganske klare. Etter 31.12 bryter du avtalen dersom du tar ut pengene. Anonymkode: 2147b...4be 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 «For å få skattefradraget på 20,00 % må du har skattbar inntekt, pengene må være innbetalt på konto innen 31.12. og stå over årsskiftet.» Hva du kan bruke bsu til: - Kjøp av bolig i Norge eller i utlandet. - Kjøp av tomt. - Nedbetaling av boliglån/boligkreditt. - Når du har begynt å bruke sparemidlene kan du ikke lenger spare mer på BSU-kontoen. Uttak fra kontoen kan fordeles over flere inntektsår. Innestående Rente* Uansett beløp 3,35 % p.a. Uttak av bundet innskudd/renter medfører brudd på BSU-kontrakten. * Ved fylte 34 år endres renten til 1 % p.a. Anonymkode: 4e2e5...4d7
Knirke Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 La meg se om jeg forstår spørsmålet ditt riktig... Du ville ta ut det du satte inn på BSU i 2018? Før nyttårsaften? Det skal i så fall gå an uten å utløse straffeskatt, og det er jo rød dag i dag så kanskje det er et smutthull i nettbanken. Jeg ville prøvd, og hvis du får varsel om oppsigelse ville jeg ringt banken og sagt det var en misforståelse (og bedt dem sette pengene tilbake) I min bank får jeg ikke tatt ut noe fra BSU uten å skrive en mail til banken, som jeg har gjort hver gang jeg har tatt ut rentene.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 19 timer siden, Knirke skrev: La meg se om jeg forstår spørsmålet ditt riktig... Du ville ta ut det du satte inn på BSU i 2018? Før nyttårsaften? Det skal i så fall gå an uten å utløse straffeskatt, og det er jo rød dag i dag så kanskje det er et smutthull i nettbanken. Jeg ville prøvd, og hvis du får varsel om oppsigelse ville jeg ringt banken og sagt det var en misforståelse (og bedt dem sette pengene tilbake) I min bank får jeg ikke tatt ut noe fra BSU uten å skrive en mail til banken, som jeg har gjort hver gang jeg har tatt ut rentene. Du skjønte hva jeg spurte etter! ☺️ Jeg turte ikke prøve likevel og sovnet fra hele greia. Får overleve på annet vis. Anonymkode: a79b8...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå