Gå til innhold

Når en ikke finner noen til å passe barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på jobb onsdag men barnehagen har planleggingsdag. Den som skulle passe ungen har blitt lakt inn på sykehus og jeg har ingen til å passe. Hva gjør man da?

Anonymkode: 844f1...7b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på sykedag. Barnepassers sykdom. 

Anonymkode: f9089...3e8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da må du ta deg fri den dagen da, snakk med sjefen din. 

Anonymkode: b2a42...818

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier fra på jobb at det er plan dag og tar enten en feriedag, eller ulønnet permisjon. Har du en jobb som du kan jobbe noe hjemmefra så kan du flexe den dagen.. 

Anonymkode: 4bd98...aa8

• Liker 3
Skrevet

Barn eller barnepassers sykdom heter det vel så fint når det gjelder "sykt barn-dager". Vil jo mene at det i høy grad er innafor å bruke for deg da. 

Evt ber du om avspasering eller feriedag om du får kontakt med nærmeste leder på en fridag (i morgen). Men sykt barn osv er helt innafor! Folk som bruker dagmamma bruker den om dagmamma er syk! 

• Liker 1
Skrevet

Eventuelt, ta med ungen på jobb. Det gjør jeg med min. Avhenger jo veldig på jobben din da. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den som skulle ha passet ungen er syk, så tar du av sykt-barn-dagene.

Anonymkode: 0ae80...23d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok fri selv.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Skal på jobb onsdag men barnehagen har planleggingsdag. Den som skulle passe ungen har blitt lakt inn på sykehus og jeg har ingen til å passe. Hva gjør man da?

Anonymkode: 844f1...7b6

Ved barnepassers sykdom har du rett på fri med lønn. Da ringer du sjefen og sier du må være hjemme fordi barnepasser har blitt syk.

Men om du har visst om sykdommen enstund så ville jeg forsøkt å finne en annen barnevakt først.

Anonymkode: 2d7c1...303

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er barnet? Jeg har tatt mine barns venner på slike dager da jeg er student. Bare fint for mitt barn å leke med noen. Men da må barnet være over 3 år.

Anonymkode: 62904...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...