AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #1 Skrevet 31. desember 2018 Jeg har influensa, og 39 grader i feber. Jeg har hørt at man blir fortere frisk av å ikke ta paracet fordi feberen hjelper kroppen å beskjempe sykdommen, er dette riktig? Anonymkode: 5ea41...b4b
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #2 Skrevet 31. desember 2018 Jepp. Feber er ikke en sykdom, men immunforsvarets bekjempelse av sykdom Feber dreper bakterier. Jeg tar bare paracet for feber hvis jeg må fungere selv om jeg er syk. Anonymkode: 748c9...b41 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #3 Skrevet 31. desember 2018 Ta Paracet om natten så du får sove. Feberen går ned med Paracet, jeg tror ukjende blir fortere frisk hvis du lar være å ta Paracet. Det er en myte. Det er ikke like ubehagelig, hvis du tar Paracet bare. Man skal ikke ha høy feber heller. Ta Paracet, hvil og få i deg nok væske. Anonymkode: 5e059...080 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #4 Skrevet 31. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta Paracet om natten så du får sove. Feberen går ned med Paracet, jeg tror ukjende blir fortere frisk hvis du lar være å ta Paracet. Det er en myte. Det er ikke like ubehagelig, hvis du tar Paracet bare. Man skal ikke ha høy feber heller. Ta Paracet, hvil og få i deg nok væske. Anonymkode: 5e059...080 Hva tror du feberen er der for? Den har faktisk en funksjon, virusene trives best ved normal kroppstemperatur, så høyere temperatur er en del av kroppens forsvar for å bli kvitt sykdom. Anonymkode: 9c54e...5a3 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #5 Skrevet 31. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har influensa, og 39 grader i feber. Jeg har hørt at man blir fortere frisk av å ikke ta paracet fordi feberen hjelper kroppen å beskjempe sykdommen, er dette riktig? Anonymkode: 5ea41...b4b Jeg har ikke hørt det så jeg tar paracet når jeg har feber eller hodepine. Det hjelper. Men, sier du "beskjempe" eller var det en skrivefeil fordi det gikk litt fort? Anonymkode: 3d920...60a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #6 Skrevet 31. desember 2018 Tøys. Jeg spiser endel paracet og er veldig sjelden syk. (Tar for hodepine) Anonymkode: 48311...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #7 Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du feberen er der for? Den har faktisk en funksjon, virusene trives best ved normal kroppstemperatur, så høyere temperatur er en del av kroppens forsvar for å bli kvitt sykdom. Anonymkode: 9c54e...5a3 Rart svake folf dauer av høy feber Anonymkode: 52038...52c 1
Gjest Araknoidea Skrevet 31. desember 2018 #8 Skrevet 31. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart svake folf dauer av høy feber Anonymkode: 52038...52c Det er jo ikke selve feberen de dør av, men følgene av høy feber. Som feks dehydrering/kramper etc. Virus trives som nevnt ikke ved høy temperatur, og dermed dør det raskere ut. Hvor mye raskere feberen blir borte er jo en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #9 Skrevet 31. desember 2018 Jeg tar paracet for feber når jeg må gå på jobb/fungere. Det hjelper der og da, men sykdommen blir alltid forlenget. Sikkert pga en kombinasjon av paracetamolen i seg selv, og stresset med å ikke ta det med ro. Når jeg har anledning til å slappe av hjemme lar jeg være. Virker som om det gir seg fortere da, men da må man tåle fryse- og svettetoktene. Anonymkode: 6789f...66c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #10 Skrevet 31. desember 2018 Paracet er ikke anbefalt å spise ofte. Jeg tar det kun ved høy feber. Som forekommer kanskje hvert 5 år. Fra man er 0-10 år gammel får gjennomsnittet i seg 400 tabletter og barn spiser mindre tabletter enn voksne. En 60 åring får i seg flere hundre tusen før de fyller 60. Det er helt sinnsykt. De fleste som tar smertestillende får kun placebo effekt og tablettene har egentlig null virkning i seg selv. Det er virkelig ikke bra. Anonymkode: 6bebe...291
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #11 Skrevet 31. desember 2018 Det finnes ikke mirakelmedisiner, alle kommer nok med noe negative virkninger. Å ta medisiner når det er nødvendig er slevsagt viktig, men bruk av dem når man ikke må ta dem burde vurderes. Jeg ville ikke tatt paracet her, tror nok ikke du får effekt. Spis heller mat med hvitløk, gurkemeie, sitrongress, fennikel og ingefær. Anonymkode: 876bc...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #12 Skrevet 1. januar 2019 Det er alltid bedre å la være å ta medisiner om man kan det. Her er gode tips: http://www.medicalmedium.com/blog/tips-for-colds-flu Anonymkode: 09bd1...ffe
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #13 Skrevet 1. januar 2019 Jeg tar paracet hvis jeg kjenner det veldig godt på kroppen. Men da må feberen være på godt over 39 grader. Samme regel følger jeg med barnet. 38-39 er greit. La kroppen jobbe. 39-39.5 er se an formen. Over 39.5 er febernedsettende om feberen holder seg slik over flere timer. Anonymkode: e606c...4e1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #14 Skrevet 1. januar 2019 Dette med at virus og bakterier trives dårligere ved høyere temperatur er ikke vitenskapelig. Man er ikke helt sikker på funksjonen til feber, om det er en gunstig eller ugunstig effekt ved sykdom. Ta paracetamol for å bedre tilstanden og ha det mer behagelig, det er svært lite sannsynlig at det skulle påvirke varigheten av sykdommen i noen grad... Anonymkode: bc424...082 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #15 Skrevet 1. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette med at virus og bakterier trives dårligere ved høyere temperatur er ikke vitenskapelig. Man er ikke helt sikker på funksjonen til feber, om det er en gunstig eller ugunstig effekt ved sykdom. Ta paracetamol for å bedre tilstanden og ha det mer behagelig, det er svært lite sannsynlig at det skulle påvirke varigheten av sykdommen i noen grad... Anonymkode: bc424...082 Nå er den negative effekten av paracetamol godt vitenskapelig bevist, så da bør man vel heller la være om det ikke er veldig høy feber. Anonymkode: 6bebe...291 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #16 Skrevet 1. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Paracet er ikke anbefalt å spise ofte. Jeg tar det kun ved høy feber. Som forekommer kanskje hvert 5 år. Fra man er 0-10 år gammel får gjennomsnittet i seg 400 tabletter og barn spiser mindre tabletter enn voksne. En 60 åring får i seg flere hundre tusen før de fyller 60. Det er helt sinnsykt. De fleste som tar smertestillende får kun placebo effekt og tablettene har egentlig null virkning i seg selv. Det er virkelig ikke bra. Anonymkode: 6bebe...291 Så en sekstiåring får i seg minst 5.000 tabletter i året/13,7 pr dag/300.000 i løpet av livet? Det tviler jeg sterkt på, du. Anonymkode: 05e07...4f4 9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #17 Skrevet 1. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tøys. Jeg spiser endel paracet og er veldig sjelden syk. (Tar for hodepine) Anonymkode: 48311...8d4 Hva i alle dager har det med saken å gjøre?? Anonymkode: 9c54e...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #18 Skrevet 1. januar 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Paracet er ikke anbefalt å spise ofte. Jeg tar det kun ved høy feber. Som forekommer kanskje hvert 5 år. Fra man er 0-10 år gammel får gjennomsnittet i seg 400 tabletter og barn spiser mindre tabletter enn voksne. En 60 åring får i seg flere hundre tusen før de fyller 60. Det er helt sinnsykt. De fleste som tar smertestillende får kun placebo effekt og tablettene har egentlig null virkning i seg selv. Det er virkelig ikke bra. Anonymkode: 6bebe...291 Placeboeffekt er fortsatt en effekt. Placebo er ikke farlig. Anonymkode: 2fdf5...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #19 Skrevet 1. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Paracet er ikke anbefalt å spise ofte. Jeg tar det kun ved høy feber. Som forekommer kanskje hvert 5 år. Fra man er 0-10 år gammel får gjennomsnittet i seg 400 tabletter og barn spiser mindre tabletter enn voksne. En 60 åring får i seg flere hundre tusen før de fyller 60. Det er helt sinnsykt. De fleste som tar smertestillende får kun placebo effekt og tablettene har egentlig null virkning i seg selv. Det er virkelig ikke bra. Anonymkode: 6bebe...291 det var jo også en måte å se det på. disse fordøyes etterhvert. Tenk på alle hamburgere og junk du har spist ila et liv. Så får du mer enn din egen kroppsvekt kun i fett. Man blir ikke noe friskere av å ikke ta paracet. Du får lide du. Tok akkurat en for hodepine. Og det er ikke bare placebo. Det vet jeg. Anonymkode: 48311...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #20 Skrevet 1. januar 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er alltid bedre å la være å ta medisiner om man kan det. Her er gode tips: http://www.medicalmedium.com/blog/tips-for-colds-flu Anonymkode: 09bd1...ffe Det er absolutt ikke "alltid bedre å la være å ta medisner om man kan det". hvorfor skulle det det? Og "medical medium" har svært få gode tips, dette er en notorisk løgnaktig side/firma. (Skjønt Professor i fysiologi Kristian Gundersen ved Universitetet i Oslo tar Anthony William bak nettsiden i forsvar: "Vi må akseptere at også vrøvl er en del av ytringsfriheten." ) Joe Anonymkode: 2da2a...cc6 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå