AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #41 Skrevet 1. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow. Jeg er også uføre. Ung uføre faktisk. Rakk aldri å komme meg ut i arbeid,og vet du hva årsaken er? Hold deg fast nå...jeg er uføre grunnet sykdom. Anonymkode: c4801...fca Du er ikke uførE, du er ufør. En person er ufør, ugift, ung og pen. FLERE personer er uførE, ugiftE, ungE og penE. Det heter uføretrygd, og jeg ser en del dropper -trygd og forkorter det til uføre, men det høres meningsløst (eller rogalandsk) ut å si "jeg er uføre". Du kan evt si at du er i et uføre siden du er ufør... Kjekt med riktig språk, særlig når du skriver om noe du bør kjenne godt til Anonymkode: 6a536...d25 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #42 Skrevet 1. januar 2019 Maks utbetaling 100% ufør er rundt 380000 uansett hva du har tjent tidligere. Med et fribeløp på ca 39000. Og en individuell kompensasjonsgrad. Du kan be nav beregne hva du vil kunne forvente i ulike grader ufør. Med det sagt, helse og et greit liv bør vel telle mer enn penger. Men du står jo også helt fritt til å ikke søke uføretrygd og fortsette å jobbe og ha din per tid komfortable livsstil Anonymkode: 4274c...a27 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #43 Skrevet 1. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Men du står jo også helt fritt til å ikke søke uføretrygd og fortsette å jobbe og ha din per tid komfortable livsstil Man kan jobbe 100% selv om man er 100% uføretrygdet. Man vil få redusert utbetalingene fra NAV, men mister ikke uføregraden. Anonymkode: 6469d...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #44 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man kan jobbe 100% selv om man er 100% uføretrygdet. Man vil få redusert utbetalingene fra NAV, men mister ikke uføregraden. Anonymkode: 6469d...3d8 Det også Anonymkode: 4274c...a27
MammaMums Skrevet 1. januar 2019 #45 Skrevet 1. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Om majoriteten av de som svarer i denne tråden kan trekke hodet opp fra egen navle, så klarer de kanskje å forstå TS sin utfordring. Ja, du har god lønn, og du er hovedforsørger i familien. Siden du er tidlig i 30-årene så antar jeg at du og mannen har kjøpt hus som dere fremdeles har ganske mye gjeld på? Hvis det er tilfellet, er det da så vanskelig å se og forstå at dersom huset må selges fordi inntekten går ned, så kan TS og mannen risikere å sitte med svært lite (om noe) egenkapital til ny bolig. TS mann er i jobb og dermed kan de heller ikke flytte langt ut i ødemarken for å finne rimelig nok bolig dersom mannen skal beholde jobben. Er det virkelig så vanskelig å se dette istedet for å spytte og sparke på TS? Mange av kommentarene i tråden høres ut som de skylder ren og skjær misunnelse på TS inntekt fremt il nå, eller ren skadefryd. Begge deler er høyst usjarmerende egenskaper. Anonymkode: 56f88...538 Halleluja og Amen til den 🙏 Er det så vanskelig å ha en hyggelig tone til hverandre her inne? 😩😩😩😩 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #46 Skrevet 1. januar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan jobbe 100% selv om man er 100% uføretrygdet. Man vil få redusert utbetalingene fra NAV, men mister ikke uføregraden. Anonymkode: 6469d...3d8 Kan det ikke tilbakekalles hvis personen viser seg å ha høyere arbeidsevne enn hva vurderingen for ufør tilsa Anonymkode: 596ad...b52 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #47 Skrevet 1. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det ikke tilbakekalles hvis personen viser seg å ha høyere arbeidsevne enn hva vurderingen for ufør tilsa Anonymkode: 596ad...b52 Om man tjener mer enn 80% av inntekt før ufør over en periode av 5+5 år. Anonymkode: 4274c...a27
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #48 Skrevet 1. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør hun da virkelig ikke! Det er flust med tråder her inne som ensidig fokuserer på at "uføretrygdete er egentlig ikke uføre, de er bare late snyltere" og jeg synes at hun har allerede på første side fått mange usympatiske svar, ikke rart hun har behov for å presisere at dette er ikke noe hun har valgt. Hvis man mister jobben, får mann arbeidstrygd regnet utifra inntekten, hun tenkte muligens at uføretrygd ble regnet på tilsvarende måte. Jeg skjønner uansett veldig godt at hun er frustrert, hvem av dere som svarer ville synes det er ok å risikere å miste hjemmet deres og måtte flytte barna vekk fra skole og venner? Jeg vet at jeg ville ikke synes det og klart det er enorm stressfaktor for en som allerede er i en sårbar situasjon. Anonymkode: 4a781...1e5 Det gjør hun virkelig jo! Anonymkode: c4801...fca
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #49 Skrevet 1. januar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis jeg blir 100% ufør så vil jeg få 411 684? Brukte en kalkulator for uføretrygd på nett Synes over 400.000 for å ikke gjøre noe er ganske godt betalt da.... Anonymkode: 176c4...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #50 Skrevet 1. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes over 400.000 for å ikke gjøre noe er ganske godt betalt da.... Anonymkode: 176c4...cfc Det riktige tallet er 383.656. Anonymkode: e296e...a7e
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #51 Skrevet 1. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men Ts indikere at andre som har fått uføre er late og at hun fortjener mere fordi hun har en god utdannelse. Anonymkode: c4801...fca Ts her Jeg mente ikke å indikere at andre uføre er late, jeg følte derimot at flere i denne tråden tenkte at jeg var lat som skal søke uføretrygd, noe jeg skrev ikke var tilfelle! Anonymkode: ac056...c14 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #52 Skrevet 1. januar 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg mente ikke å indikere at andre uføre er late, jeg følte derimot at flere i denne tråden tenkte at jeg var lat som skal søke uføretrygd, noe jeg skrev ikke var tilfelle! Anonymkode: ac056...c14 Nå kom du med den kommentaren veldig rask,og ingen har vært i nærheten av å hinte bort på det. Og hva det at du mener at du har rett på bedre utregning av trygd enn andre fordi du er godt utdannet? Anonymkode: c4801...fca 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #53 Skrevet 1. januar 2019 Dumt at loven er lik for alle. Burde vært annerledes for rike. Anonymkode: a60b2...b8e 1
Sensi Skrevet 10. januar 2019 #54 Skrevet 10. januar 2019 Har du ringt NAV? Jeg lurer veldig på hva de sa. Hvis du blir 50% ufør og kan jobbe 50%. Vil du ikke da ha ca 600 000 i årsinntekt? Det er jo også en god inntekt. Synd hvis dere må selge huset. Ønsker deg lykke til videre.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #55 Skrevet 10. januar 2019 På 1.1.2019 den 12.13, MammaMums skrev: Halleluja og Amen til den 🙏 Er det så vanskelig å ha en hyggelig tone til hverandre her inne? 😩😩😩😩 Det er ikke så lett når en som har hatt det så bra så lenge klager.. Og de som har hatt det dritt hele livet og får mye mindre og har hatt det dritt hele tiden!!! Ikke rart folk ikke klarer å vise sympati i denne saken. Se det litt fra andre perspektiv enn det ENE du ser det fra nå. Åpn opp øynene for helvete. Anonymkode: d8897...106 2
Million Skrevet 10. januar 2019 #56 Skrevet 10. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så lett når en som har hatt det så bra så lenge klager.. Og de som har hatt det dritt hele livet og får mye mindre og har hatt det dritt hele tiden!!! Ikke rart folk ikke klarer å vise sympati i denne saken. Se det litt fra andre perspektiv enn det ENE du ser det fra nå. Åpn opp øynene for helvete. Anonymkode: d8897...106 Nå må du kneppe igjen! Det at man har hatt det vanskelig, gir en da for pokker ingen rett til å sitte og spre dritt og lage kvalm på internett?! Gjør du sånn blant vennene dine (hvis du har noen igjen) også? Slenger dritt til dem fordi de har det bedre enn deg? 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #57 Skrevet 10. januar 2019 2 minutter siden, Million skrev: Nå må du kneppe igjen! Det at man har hatt det vanskelig, gir en da for pokker ingen rett til å sitte og spre dritt og lage kvalm på internett?! Gjør du sånn blant vennene dine (hvis du har noen igjen) også? Slenger dritt til dem fordi de har det bedre enn deg? Du forstod ikke poenget tydligvis. Prøv igjen. Anonymkode: d8897...106 2
MammaMums Skrevet 10. januar 2019 #58 Skrevet 10. januar 2019 2 timer siden, Million skrev: Nå må du kneppe igjen! Det at man har hatt det vanskelig, gir en da for pokker ingen rett til å sitte og spre dritt og lage kvalm på internett?! Gjør du sånn blant vennene dine (hvis du har noen igjen) også? Slenger dritt til dem fordi de har det bedre enn deg? Amen til den også !!!! 😂😂😂 Spot on point!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #59 Skrevet 10. januar 2019 On 1/1/2019 at 3:56 PM, AnonymBruker said: Dumt at loven er lik for alle. Burde vært annerledes for rike. Anonymkode: a60b2...b8e Den er annerledes for de rike i praksis. Anonymkode: 73e4d...d12 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå