Gå til innhold

Når man skal begynne i ny jobb og selvtilliten er på bunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt bak meg et tøft år med mange måneders arbeidsledighet og mye motgang, noe som har ført til at jeg har isolert meg sosialt og følt meg totalt verdiløs. Over nyttår flytter jeg til en ny by for å begynne i ny jobb, og jeg kjenner at jeg gruer meg spesielt til det sosiale. De siste månedene har jeg knapt vært sosial med andre enn familien, og jeg føler meg som en asosial loner som ikke lenger er sikker på om jeg husker hvordan man omgås folk..I tillegg skal jeg begynne i en relativt høy stilling på en stor arbeidsplass, og føler derfor at jeg må være "på" fra start for å gi et godt inntrykk og ha mulighet til å overleve prøvetiden. Er det noen som har noen gode råd, eller som vil dele erfaringer? På grunn av situasjonen er også energien og humøret på bunn, og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal greie å mobilisere krefter nok til å fremstå som den jeg ønsker å være.

Anonymkode: 7b463...a25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vær deg selv , vær hyggelig mot de du arbeider med og gjør ditt beste. Siden du har fått denne jobben så betyr det jo at noen har sett dine kvaliteter - se de også selv . 

Angående det sosiale så prøv å ikke stress med det - som jeg skriver over vær hyggelig mot folk. Er det en større bedrift så har de sikkert noen sosiale aktiviteter det går an å være med på. 

Lykke til 🙂

• Liker 1
Skrevet

Hei 😊 

Gratulerer med ny jobb!! Vet du, de fleste er nervøse den første tiden når de starter i ny jobb. Og du har jo fått jobben, så de vet nok at du er mer enn «duganes» til å utføre den 😊 Ikke grav deg ned i negative tanker, ta minutt for minutt og fortell deg selv foran speilet at du faktisk er god nok! Nå har du vært ute av arbeidslivet i noen måneder, og det krever litt innsats og tid for å «komme tilbake», både sosialt og faglig. Men det klarer du! Hør på Ada Hegerberg, ikke gi opp 😊 Jeg heier på deg! Godt nyttår 🎊

Hilsen trønderpie 

Anonymkode: 27930...812

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har troen på deg! Er det lenge til du skal starte i ny jobben? Det er også viktig å ikke pushe seg selv for hardt❤️

Anonymkode: 32487...dbc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...