Gå til innhold

Hvor mye eurobonus er 6000 poeng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke mye. Det er nok til en enveis flybillett innen Norge, men da kommer skatter og avgifter på 200+ kroner i tillegg. Skal du overføre poengene til noen andre koster det penger det også.

Endret av Jdz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jdz skrev:

Ikke mye. Det er nok til en enveis flybillett innen Norge, men da kommer skatter og avgifter på 200+ kroner i tillegg. Skal du overføre poengene til noen andre koster det penger det også.

nei jeg skal betale med poeng tenkte jeg. men jeg har ca 6000 poeng, litt mer. hvor mye blir det i penger?

Anonymkode: b4969...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei jeg skal betale med poeng tenkte jeg. men jeg har ca 6000 poeng, litt mer. hvor mye blir det i penger?

Alvorlig talt. Du finner selv ut hva du kan bruke de på SAS.NO. De kan ikke byttes i penger og seter ganske relativt hvor mye en flyreise er verdt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke poengene på det som kalles «beste tilgjengelighet» og delbetale med poeng, mens det er som regel en dårlig deal. Skal du reise innenlands ville jeg kjøpt en vei med poeng på beste pris og vanlig billett andre veien. Skal du reise utenlands må du nesten sjekke på sas.no, men med mindre poenge går ut på dato ville jeg spart de til senere når du har flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å delbetale med poeng! Jeg lurer bare på hva 6000 poeng er verdt. 400 kr ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sånn at x eurobonuspoeng er verdt kr y uansett hva. En enveistur innad i Norge med Sas koster mellom kr 500 og kr 6000 (Svalbard), altså kan poengene være verdt noe mellom dette. 

En businessbillett til New York koster kr 25000/100 000 poeng til sammenligning. Ved å bruke denne satsen vi kan vi si at dine poeng er verdt kr 1500.

I eurobonusverdenen sier man gjerne at 100 bonuspoeng er verdt kr 10 som et utgangspunkt. Det er dette folk er villig til å betale for å kjøpe poeng. Da er poengene dine verdt kr 600.

Hvis du skulle ha kjøpt 6000 eurobonuspoeng direkte fra SAS hadde dette kostet kr 1200. 

En artikkel på Dinepenger.no har analysert verdiene og sier at verdien på et eurobonuspoeng er mellom 3-30 øre.

Så dine poeng er verdt et sted mellom 200 og kr 6000. Bruk de smart! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig å delbetale med poeng! Jeg lurer bare på hva 6000 poeng er verdt. 400 kr ca?

Det ser du enkelt når du søker opp billetter på SAS.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si hva 6000 poeng er verdt, det kommer an på hva du bruker dem til. De kan være verdt mye om du er heldig og får brukt dem på en flybillett du ønsker deg, og verdt lite om du kjøper sjokolade på flyet.

Endret av mmd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Delbetaling er veldig lite lønnsomt. Jeg var nære på å gjøre det en gang, og sjekket for moro skyld hva jeg måtte betalt uten poengene. Som viste seg å være mindre! 

Anonymkode: d2863...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye poengene er verdt i penger kommer an på hvor man bruker dem. Noen steder får man mer for poeng. 
Men dersom du skal kjøpe 6000 poeng, koster det 1200,-, og det er vel det nærmeste svaret man kan gi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...