AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #1 Skrevet 31. desember 2018 Når man har gått fra hverandre og har barn, Hvordan er forholdet med svigers og svigerfamilien med tanke på feks bursdager, 17 mai og jul og sånt? ( og ellers ) Om man fortsatt er singel altså. Jeg er redd forholdet går mot slutten, og lurer på hvordan det skal gå med tanke på slike sammenkonster da det er naturlig at folk kommer sammen. Familien har vært veldig sånn at en inviterer alle til feks 17 mai, noe som er hyggelig, men kan bli slitsomt om man er skilt? Drar man alikevel sammen for barnas skyld når begge er enslige? Anonymkode: efa90...f27
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #2 Skrevet 31. desember 2018 Her er bursdager, 17. mai og jul blitt feiret med de som ville komme. Brsteforeldrene på fars side bor så langt unna at d3 ikke har deltatt ofte. Anonymkode: 60b8d...e14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #3 Skrevet 31. desember 2018 Har et godt forhold til eks-svigerfamilien, så jeg blir også bedt på det som skjer. Bursdager, vanlige middager, juleselskap osv. Det er så godt å ha det slik, mest for ungenes del, da de ser at alle blir inkludert, om du skjønner. Var litt kleint i starten, men nå er det som å besøke familie igjen. Er nå 3,5 år siden skilsmissen, og jeg er litt spent på hvordan det blir om eksen finner ei ny som blir med🙈 Håper det går greit😅 Anonymkode: ad888...4db
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #4 Skrevet 31. desember 2018 Jeg har hele veien invitert alle på begge sider, og det har fungert helt fint her (hvis noen hadde hatt problemer med å møte noen fra "den andre siden" så hadde de bare fått la bli å komme.) Jeg hadde helt håpløse foreldre/ besteforeldre i så måte under store deler av oppveksten, hvor folk tok parti og det var store diskusjoner rundt alle anledninger der alle burde få komme. Sånn ville ikke jeg at mine egne barn skulle ha det, så jeg har gitt klar beskjed om at jeg ønsker å ha kontakt med alle og at alle blir invitert som før. Anonymkode: 07207...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #5 Skrevet 31. desember 2018 Her er det ingen kontakt med ekssvigerfamilie utover at vi sender julekort og enkelte likes på Facebook. Vi var sammen i seks år og det har vært slutt i fem år, ett barn. Da vi var familie hadde samboeren et veldig anstrengt forhold til sin familie, og det var nærmest min "jobb" å holde samtalen i gang når vi var på besøk, feiret jul osv. Samboeren stirret bare i mobilen hele tiden, eller var på do. Det var psykisk utmattende og jeg er glad for å slippe det lenger. Nå har jeg ny samboer og ny svigerfamilie, og det er unaturlig å ta opp igjen kontakt, egentlig. Barnet har fortsatt mye kontakt med begge sider. Anonymkode: eebc0...d57 1
minister-mio Skrevet 31. desember 2018 #6 Skrevet 31. desember 2018 Jeg tenker det er mest naturlig at forholdet til svigerfamilien avtar ved brudd 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #7 Skrevet 31. desember 2018 Greia er vel her at hans familie ikke er hyggelige mot meg spesielt. Jeg ønsker ikke utbrodere, men det ville blitt en stor lettelse og ikke måtte ha så mye med de å gjøre. Men jeg har ikke familie her, så jeg er alene.. Det blir da naturlig å invitere de til barnebursdager og lignende så jeg blir jo ikke fri fra dem og de vil ihvertfall ikke behandle meg noe bedre om vi går fra hverandre. Anonymkode: efa90...f27 1
Elán Skrevet 31. desember 2018 #8 Skrevet 31. desember 2018 Har et fint forhold til eks-svigerfamilien jeg feirer jul og nyttår med dem for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #9 Skrevet 31. desember 2018 23 minutter siden, minister-mio skrev: Jeg tenker det er mest naturlig at forholdet til svigerfamilien avtar ved brudd Hvorfor? Anonymkode: ad888...4db 1
minister-mio Skrevet 31. desember 2018 #10 Skrevet 31. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: ad888...4db Fordi de er ikke en del av familien lenger, det er eksens familie og da syntes jeg ikke det er naturlig å fortsette å omgåes som om man fortsatt er sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #11 Skrevet 31. desember 2018 Har lite kontakt med eksens familie. Kan slå av en prat med dem hvis vi tilfeldigvis treffes, men jeg ber dem ikke i bursdager osv. Både jeg og eksen har "nye" kjærester. Ble naturlig for vår del å "slå opp" med ekssvigerfamilie også. Anonymkode: b2998...b41 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #12 Skrevet 1. januar 2019 Jeg må innrømme at jeg snur og går en annen vei dersom jeg ser min eks svigermor før hun har oppdaget meg. Det er to mennesker jeg virkelig ikke har lyst til å treffe på, og det er henne og sønnen hennes. (Min eks altså.) Min eks måtte jeg ha en viss kontakt med etter bruddet, til barnet var så stort at det ble unødvendig, men hun... Det første hun gjorde da jeg gikk fra sønnen hennes var å ringe meg og kalle meg hore. Og ellers skjelle meg ut. Jeg hadde ikke så mye som kysset en annen mann, eller tenkt på det, og langt fra gjort noe som horer ellers gjør, men gikk fra ham da jeg oppdaget at han hadde tømt både min og hans konto, samt brukt MITT kredittkort til et svært dyrt innkjøp. Dette var ikke første gang jeg tok ham i løgn og svik, men dette ble dråpen som fikk meg til å endelig gå fra ham. Så det var jo åpenbart at jeg måtte være en hore????!!!!??? Utover dette slengte hun dritt om meg til alle som orket å høre på, også til min lille sønn. Nei, hun er aldri invitert en 17 mai til oss, og vil aldri bli det! Anonymkode: acbee...2f0 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #13 Skrevet 1. januar 2019 Er jeg først blitt kvitt svigermor, så er jeg ferdig med henne. Anonymkode: ba47f...55d 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #14 Skrevet 1. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg først blitt kvitt svigermor, så er jeg ferdig med henne. Anonymkode: ba47f...55d Selv om du ville vært alene med et barn på 17 mai? Ikke så mange andre i familien å invitere her mao. Anonymkode: efa90...f27
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #15 Skrevet 1. januar 2019 7 timer siden, minister-mio skrev: Fordi de er ikke en del av familien lenger, det er eksens familie og da syntes jeg ikke det er naturlig å fortsette å omgåes som om man fortsatt er sammen. Har man barn, er det fremdeles familie, selv om det ikke er DIN familie, men det var det heller ikke da dere var sammen. Jeg er glad for å ha et godt forhold til eksmannens familie. Ungene er jo en del av den Anonymkode: c84ab...d6d
Diamant20 Skrevet 1. januar 2019 #16 Skrevet 1. januar 2019 Husk at eks nieser og nevøer ofte ser på deg som tante/onkel selvom.
Duff Skrevet 1. januar 2019 #17 Skrevet 1. januar 2019 Jeg hadde ikke noe godt forhold til eks svigermor. Hun var en heks av dimensjoner. Nå har eksen funnet seg en ny dame, hun er i grunnen lik hans mor så det er full krig mellom de to nå. OG, eks svigermor elsker meg 😂😂😂 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #18 Skrevet 1. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om du ville vært alene med et barn på 17 mai? Ikke så mange andre i familien å invitere her mao. Anonymkode: efa90...f27 Er det ansett som negativt å være alene med barna på 17.mai? Jeg har vært alene med mine to dersom min mann har reist, er da null problem, det? Svigermor slipper jeg allerede unna å bruke tid med, jeg blir ikke med til henne med mindre det er en viktigere anledning. Har tenkt i mitt stille sinn at dersom jeg hadde skilt meg, ville svigermor vært den jeg hadde blitt lykkeligst for å slippe å se igjen. Hun hadde nok følt det på samme måten om meg. Anonymkode: 5182b...e95 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #19 Skrevet 1. januar 2019 Om du ikke vil ha kontakt med svigerfamilie utover konfirmasjon, bryllup og lignende, så trenger du det ikke. Dere tar annen hver jul, nyttårsaften, påske, vinterferie, 17 mai og deler sommeren i to slik at dere får en måned hver. Når det kommer til bursdag så får barnet to familieselskap ett ordnet av far til sin side av familie, og ett ordnet av mor til sin familie + den som lager til barnebursdag (noe dere også kan bytte på). Jeg hadde det slik deler av barndommen, hadde selvfølgelig vært hyggeligere om de kunne vært i samme rom som hverandre for å feire meg. Men på den andre siden så hadde det nok ikke blitt koselig om det var negativ stemning mellom familien. Gjør det som vil føre til at barnet får de beste opplevelsene, men gjør ditt beste til å tilrettelegge at barnet får god kontakt med begge familiene, unngå å baksnakke den andre siden. Anonymkode: ecfcc...e67
minister-mio Skrevet 1. januar 2019 #20 Skrevet 1. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har man barn, er det fremdeles familie, selv om det ikke er DIN familie, men det var det heller ikke da dere var sammen. Jeg er glad for å ha et godt forhold til eksmannens familie. Ungene er jo en del av den Anonymkode: c84ab...d6d Alle mennesker er i familie med noen, jeg mente selvsagt at de ikke lenger er en del av MIN familie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå