Rottenikken1 Skrevet 31. desember 2018 #1 Skrevet 31. desember 2018 (endret) Har noen sett filmen 22 july som kom i år (eller skal jeg si i fjor). Den handler om terroren 22juli 2011 som Anders Breivik utførte. Anders breivik drepte 77 mennesker og skadet mange. Men gir det grodbunn for å si a foreldrene hans ikke finnes? Rart spørsmål men les videre så ser du hva jeg vil fram til. Foreldrene til Anders Breivik hindret ham ikke i å gjøre det, om de «tillot» vel de nektet ham ikke. Det er forskjell på å tillate noe og å være årsak til det. Mange sier at Gud ikke finnes for det er så mye ondt i verden. Men beviser det at Gud ikke finnes? Gud tillater ondskap en tid men han er ikke årsak til den. Ondskap er ikke et bevis for at Gud ikke finnes. Bibelen forteller hva som er Guds hensikt med jorden og hensikten er den samme som i paradiset som gikk tapt. Satan, som talte gjennom en slange til Eva drog menneskers motiver for å tjene Gud i tvil, og han drog Guds rett til å herske i tvil. Det var milliarder av engler som var vitne til dette. Derfor motte påstanden besvares. Gud kunne fjernet Satan, Adam og Eva etter syndefallet men det ville ikke besvart dette stridsspørsmålet om Guds rett til å herske og menneskers motiver for å tjene. Gud bestemte seg derfor for å la det gå en viss tid som menneskene fikk bestemme selv. Hva har det ført til? Bare elendighet. Gud har lovt i bibelen å rette opp atl den skade som har vært og er nå, og innføre et nytt styre over jorden og menneskene styrt fra himmelen. Jesus døde syndefri og ble et fullkomment svar på at et fullkomment menneske, som Adam hadde vært, kunne bevart sinn ulastelighet. Trofaste tjenere for Gud som Job og Paulus viste at satan en løgner når han påsod at menneskene bare tjener Gud av selviske fordeler. Jesus profeterte om sitt annet nærvær i Matteus 24:3-14. Hvis du leser det så er du sikkert enig i at priofetien stemmer og at tegnet viser seg. Jesus skulle komme igjen og rette opp forholdene på jorden og sende en «så stor trengsel som det ikke har vært fra skapelsens begynnelse inntil nå, og som det heller aldri skal bli» Den trengselen vil henrette alle onde mennesker som ikke respekterer Guds rett til å herske. Guds folk, derimot vil se tiden lyst i møte for utfrielsen er nær. Se denne korte videosnutten som heter «hvorfor studere Bibelen» for å få vite mer. Se den 3,5 minutter lange videoen «hvorfor studere bibelen.» Endret 31. desember 2018 av Rottenikken1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #2 Skrevet 31. desember 2018 Djevelen har forført befolkingen vekk fra vår herre Jesus Kristus. Anonymkode: 811b5...aa6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #3 Skrevet 31. desember 2018 Om nå Gud skulle eksistere så er han jo en sinnsyk psykopat som driver med syke eksperimenter. En slags "allmektig" Mengelle. Hvem i all verden ønsker å følge et slikt vesen? Anonymkode: 447f3...bee 6
studerende Skrevet 31. desember 2018 #4 Skrevet 31. desember 2018 Logikken er bak-frem. Man kan ikke bevise at noe ikke eksisterer. Jeg kan feks. ikke bevise at det ikke finnes en usynlig enhjørning i hagen min. Det er altså opp til den som fremmer påstanden om at en gud eksisterer å også presentere bevis for påstanden. 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #5 Skrevet 31. desember 2018 Den dagen bibelen har en forklaring på dinosaurer, alderen til joden, andre virenskaplige spørsmål og resten av universe. Da kan jeg kanskje vurdere å lese bibelen Anonymkode: a390f...280 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 31. desember 2018 #7 Skrevet 31. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om nå Gud skulle eksistere så er han jo en sinnsyk psykopat som driver med syke eksperimenter. En slags "allmektig" Mengelle. Hvem i all verden ønsker å følge et slikt vesen? Anonymkode: 447f3...bee Det er millioner av Guder der ute ikke alle blir framstilt som psykopater slik som den kristne Guden, Men en ting har de til felles ingen av de eksisterer. 2
SoWhat? Skrevet 31. desember 2018 #8 Skrevet 31. desember 2018 50 minutter siden, Rottenikken1 skrev: Har noen sett filmen 22 july som kom i år (eller skal jeg si i fjor). Den handler om terroren 22juli 2011 som Anders Breivik utførte. Anders breivik drepte 77 mennesker og skadet mange. Men gir det grodbunn for å si a foreldrene hans ikke finnes? Rart spørsmål men les videre så ser du hva jeg vil fram til. Foreldrene til Anders Breivik hindret ham ikke i å gjøre det, om de «tillot» vel de nektet ham ikke. Det er forskjell på å tillate noe og å være årsak til det. Mange sier at Gud ikke finnes for det er så mye ondt i verden. Men beviser det at Gud ikke finnes? Gud tillater ondskap en tid men han er ikke årsak til den. Ondskap er ikke et bevis for at Gud ikke finnes. Bibelen forteller hva som er Guds hensikt med jorden og hensikten er den samme som i paradiset som gikk tapt. Satan, som talte gjennom en slange til Eva drog menneskers motiver for å tjene Gud i tvil, og han drog Guds rett til å herske i tvil. Det var milliarder av engler som var vitne til dette. Derfor motte påstanden besvares. Gud kunne fjernet Satan, Adam og Eva etter syndefallet men det ville ikke besvart dette stridsspørsmålet om Guds rett til å herske og menneskers motiver for å tjene. Gud bestemte seg derfor for å la det gå en viss tid som menneskene fikk bestemme selv. Hva har det ført til? Bare elendighet. Gud har lovt i bibelen å rette opp atl den skade som har vært og er nå, og innføre et nytt styre over jorden og menneskene styrt fra himmelen. Jesus døde syndefri og ble et fullkomment svar på at et fullkomment menneske, som Adam hadde vært, kunne bevart sinn ulastelighet. Trofaste tjenere for Gud som Job og Paulus viste at satan en løgner når han påsod at menneskene bare tjener Gud av selviske fordeler. Jesus profeterte om sitt annet nærvær i Matteus 24:3-14. Hvis du leser det så er du sikkert enig i at priofetien stemmer og at tegnet viser seg. Jesus skulle komme igjen og rette opp forholdene på jorden og sende en «så stor trengsel som det ikke har vært fra skapelsens begynnelse inntil nå, og som det heller aldri skal bli» Den trengselen vil henrette alle onde mennesker som ikke respekterer Guds rett til å herske. Guds folk, derimot vil se tiden lyst i møte for utfrielsen er nær. Se denne korte videosnutten som heter «hvorfor studere Bibelen» for å få vite mer. Se den 3,5 minutter lange videoen «hvorfor studere bibelen.» Og noen av dere religiøse asså. Vet du ikke at du ikke skal "fortelle" noen når tidens ende er nær? Har du virkelig gått glipp av det? Det er det bare den guden dere tror på som skal vise uten at noen av dere skal ta så store ord i munnen. Og det satan gjorde var å be Eva spise av kunnskapens tre. Dere preker og preker, uten snøring på hva dere preker om mange ganger.
Rottenikken1 Skrevet 31. desember 2018 Forfatter #9 Skrevet 31. desember 2018 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Djevelen har forført befolkingen vekk fra vår herre Jesus Kristus. Anonymkode: 811b5...aa6 Mesteparten, ja - bortsett fra så langt ca 8,5 millioner oppriktige mennesker Endret 31. desember 2018 av Rottenikken1
Rottenikken1 Skrevet 31. desember 2018 Forfatter #10 Skrevet 31. desember 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den dagen bibelen har en forklaring på dinosaurer, alderen til joden, andre virenskaplige spørsmål og resten av universe. Da kan jeg kanskje vurdere å lese bibelen Anonymkode: a390f...280 Det har den. Den er LAAANGT forumforsiden sin tid. I Jobs bok får vi feks vite at jorden er rund. Skrevet for ca 3500 år siden. Den forklarer også vannets kretsløp på en enkel måte. (Forkynneren 1:7) Der den kommer inn på vitenskapelige spørsmål er den alltid korrekt. . Uvitenhet får mange til å la vær å undersøke bibelen pga moderne og populære fordommer. I Norge er det moderne å være ateist. Endret 31. desember 2018 av Rottenikken1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #11 Skrevet 31. desember 2018 27 minutter siden, Rottenikken1 skrev: Det har den. Den er LAAANGT forumforsiden sin tid. I Jobs bok får vi feks vite at jorden er rund. Skrevet for ca 3500 år siden. Den forklarer også vannets kretsløp på en enkel måte. (Forkynneren 1:7) Der den kommer inn på vitenskapelige spørsmål er den alltid korrekt. . Uvitenhet får mange til å la vær å undersøke bibelen pga moderne og populære fordommer. I Norge er det moderne å være ateist. Bibelen har kun eksistert like lenge som mennesket. Mennesket er en ganske ny art. Vis meg gjerne direkte hvor det står at joden er 4,5 milliarder år, hvor den skriver og forklarer om dinosaurene og andre vesner som levde på jorda før mennesket. Hvor det står en forklaring på hvorfor gud skapte ikke bar solen og jorden, men hele universet, forklaring på hvorfor han dannet andre planeter og hele universet. Hvor det står forklart hvordan evolusjon fungerer, hvordan mennesket en gang har vært apelignende vesner. Vis meg gjerne hvor i bibelen de tar høyde for neandertalere som en gang levde. Nei jeg har ikke lest bibelen, men jeg tviler sterkt på at disse tingene står i bibelen, for Gud skapte mennesket, og om gud skapte mennesket da kan vi ikke ha kommet fra apene kan vi? Anonymkode: a390f...280
Aragorn ll Elessar Skrevet 31. desember 2018 #12 Skrevet 31. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bibelen har kun eksistert like lenge som mennesket. Anonymkode: a390f...280 Nei det har den ikke, Bibelen har eksistert i ca 2000 år Mennesker har eksistert i 200.000 år 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #13 Skrevet 31. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bibelen har kun eksistert like lenge som mennesket. Anonymkode: 26825...e46 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #15 Skrevet 31. desember 2018 23 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Nei det har den ikke, Bibelen har eksistert i ca 2000 år Mennesker har eksistert i 200.000 år —> 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 26825...e46 Haha 😂 ups 😂 gikk litt fort i svingene 😂 Bibelen har eksistert like lenge som religiøse mennesker 👍🏻 (Var jo dem som skrev den). Anonymkode: a390f...280 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #16 Skrevet 31. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: —> Haha 😂 ups 😂 gikk litt fort i svingene 😂 Bibelen har eksistert like lenge som religiøse mennesker 👍🏻 (Var jo dem som skrev den). Anonymkode: a390f...280 Anonymkode: 26825...e46
Aragorn ll Elessar Skrevet 31. desember 2018 #17 Skrevet 31. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: —> Haha 😂 ups 😂 gikk litt fort i svingene 😂 Bibelen har eksistert like lenge som religiøse mennesker 👍🏻 (Var jo dem som skrev den). Anonymkode: a390f...280 Dette blir også feil siden det var religiøse mennesker lenge før bibelen ble skrevet. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #18 Skrevet 31. desember 2018 3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Dette blir også feil siden det var religiøse mennesker lenge før bibelen ble skrevet. Okay, nå er du egentlig bare vanskelig. De religiøse menneskene jeg skriver om er jo dem som har tilknytning til gud og bibelen. Men egypterne som levde enda lengre før dem som er knyttet til bibelen, de trodde på de egyptiske gudene, men det er ikke disse religiøse menneskene jeg snakker om men dem som er tilknyttet bibelen. Alt med moses skal ha skjedd rundt 1200f.kr. Mens det gamle testamentet begynte å bli skrevet ned 700f.kr. Det er en del år mellom der. Men i det store og hele jeg skrev om, alle de 4,5 milliardene av år jeg snakket om, så er et par hundre år ikke så viktig. Nei jeg er ikke ekspert på bibelen, og venter enda på direkte sitater fra bibelen som tar å forklarer alt jeg skrev i innlegget om —> 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bibelen har kun eksistert ca like lenge som «de religiøse menneskene som bryr seg om bibelen». Mennesket er en ganske ny art. Vis meg gjerne direkte hvor i bibelen det står at joden er 4,5 milliarder år, hvor den skriver og forklarer om dinosaurene og andre vesner som levde på jorda før mennesket. Hvor det står en forklaring på hvorfor gud skapte ikke bare solen og jorden, men hele universet, forklaring på hvorfor han dannet andre planeter og hele universet. Hvor det står forklart hvordan evolusjon fungerer, hvordan mennesket en gang har vært apelignende vesner. Vis meg gjerne hvor i bibelen de tar høyde for neandertalere som en gang levde. Nei jeg har ikke lest bibelen, men jeg tviler sterkt på at disse tingene står i bibelen, for Gud skapte mennesket, og om gud skapte mennesket da kan vi ikke ha kommet fra apene kan vi? Anonymkode: a390f...280 Anonymkode: a390f...280
Gjest theTitanic Skrevet 31. desember 2018 #19 Skrevet 31. desember 2018 2 timer siden, Rottenikken1 skrev: Har noen sett filmen 22 july som kom i år (eller skal jeg si i fjor). Den handler om terroren 22juli 2011 som Anders Breivik utførte. Anders breivik drepte 77 mennesker og skadet mange. Men gir det grodbunn for å si a foreldrene hans ikke finnes? Rart spørsmål men les videre så ser du hva jeg vil fram til. Foreldrene til Anders Breivik hindret ham ikke i å gjøre det, om de «tillot» vel de nektet ham ikke. Det er forskjell på å tillate noe og å være årsak til det. Mange sier at Gud ikke finnes for det er så mye ondt i verden. Men beviser det at Gud ikke finnes? Gud tillater ondskap en tid men han er ikke årsak til den. Ondskap er ikke et bevis for at Gud ikke finnes. Bibelen forteller hva som er Guds hensikt med jorden og hensikten er den samme som i paradiset som gikk tapt. Satan, som talte gjennom en slange til Eva drog menneskers motiver for å tjene Gud i tvil, og han drog Guds rett til å herske i tvil. Det var milliarder av engler som var vitne til dette. Derfor motte påstanden besvares. Gud kunne fjernet Satan, Adam og Eva etter syndefallet men det ville ikke besvart dette stridsspørsmålet om Guds rett til å herske og menneskers motiver for å tjene. Gud bestemte seg derfor for å la det gå en viss tid som menneskene fikk bestemme selv. Hva har det ført til? Bare elendighet. Gud har lovt i bibelen å rette opp atl den skade som har vært og er nå, og innføre et nytt styre over jorden og menneskene styrt fra himmelen. Jesus døde syndefri og ble et fullkomment svar på at et fullkomment menneske, som Adam hadde vært, kunne bevart sinn ulastelighet. Trofaste tjenere for Gud som Job og Paulus viste at satan en løgner når han påsod at menneskene bare tjener Gud av selviske fordeler. Jesus profeterte om sitt annet nærvær i Matteus 24:3-14. Hvis du leser det så er du sikkert enig i at priofetien stemmer og at tegnet viser seg. Jesus skulle komme igjen og rette opp forholdene på jorden og sende en «så stor trengsel som det ikke har vært fra skapelsens begynnelse inntil nå, og som det heller aldri skal bli» Den trengselen vil henrette alle onde mennesker som ikke respekterer Guds rett til å herske. Guds folk, derimot vil se tiden lyst i møte for utfrielsen er nær. Se denne korte videosnutten som heter «hvorfor studere Bibelen» for å få vite mer. Se den 3,5 minutter lange videoen «hvorfor studere bibelen.» Alt bibelsnakket hopper vi bukk over og forholder oss til det eneste vettuge du spør om: om foreldrene til Breivik er ansvarlige for hans handlinger. Svaret er ja og nei. Han er voksen og selv ansvarlig for sine handlinger, foreldrene hans kan ikke gå igjennom tingene hans og sjekke hvor han er og hva han gjør som om han hadde vært tre år gammel. Men han er forstyrret på en måte som ikke er genetisk ervervet. Det har skjedd ting i løpet av hans oppvekst som gjør at han er delt. En del av han er intelligent og kan fint forholde seg til virkeligheten mens en annen del er svært ambisiøs og virkelighetsfjern. Så hvis han hadde blitt pedagogisk riktig oppdratt så hadde ikke dette skjedd. Så foreldrene har hatt en indirekte rolle til at han har blitt slik. Personlig syntes jeg dødsstraff vil være det rette, men meg om det.
I Grosny Skrevet 31. desember 2018 #20 Skrevet 31. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Om nå Gud skulle eksistere så er han jo en sinnsyk psykopat som driver med syke eksperimenter. En slags "allmektig" Mengelle. Hvem i all verden ønsker å følge et slikt vesen? Anonymkode: 447f3...bee Du er inne på noe. Jeg er såpass jålete at jeg ikke vil ha det på meg at jeg følger de slemme, og derfor er det uaktuelt å følge både Gud og Jens Stoltenberg. Det har litt med stolthet å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå