AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #1 Del Skrevet 31. desember 2018 Fikk nytt pass for tre år siden, men var uheldig og det ble utsatt for litt vannsøl. Bildet og tekst er tydelig, men er passet fremdeles gyldig? Anonymkode: 48794...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #2 Del Skrevet 31. desember 2018 Skal til Spania om 1,5 uke. Anonymkode: 48794...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #3 Del Skrevet 31. desember 2018 Du kommer uansett inn i Spania uten pass, men kan få problemer når du skal legitimere deg feks på hotellet hvis passet ikke er gyldig. Jeg ville sjekket med passkontoret for sikkerhets skyld, spesielt med tanke på fremtidige reiser til land der du trenger passet for å slippe inn. Man vil nødig oppdage at passet er ugyldig når man står der i grensekontrollen. Hvis ingen tekst flyter utover og ingen sider har løsnet vil jeg tro det er i orden. Men sjekk for å være på den sikre siden. Anonymkode: 1d21f...780 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #4 Del Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kommer uansett inn i Spania uten pass, men kan få problemer når du skal legitimere deg feks på hotellet hvis passet ikke er gyldig. Jeg ville sjekket med passkontoret for sikkerhets skyld, spesielt med tanke på fremtidige reiser til land der du trenger passet for å slippe inn. Man vil nødig oppdage at passet er ugyldig når man står der i grensekontrollen. Hvis ingen tekst flyter utover og ingen sider har løsnet vil jeg tro det er i orden. Men sjekk for å være på den sikre siden. Anonymkode: 1d21f...780 Hvordan kan du påstå at ts kommer inn i Spania uten pass? Ingen kommer gjennom sikkerhetskontrollen i Norge på en Norsk flyplass uten å vise gyldig pass. Pass er eneste reisedokument vi har. Om passet ditt er gyldig eller ei får du ta en telefon til politiet og spørre om, ts. Anonymkode: 9dba8...b6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #5 Del Skrevet 31. desember 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du påstå at ts kommer inn i Spania uten pass? Ingen kommer gjennom sikkerhetskontrollen i Norge på en Norsk flyplass uten å vise gyldig pass. Pass er eneste reisedokument vi har. Om passet ditt er gyldig eller ei får du ta en telefon til politiet og spørre om, ts. Anonymkode: 9dba8...b6c Takk det skal jeg gjøre. Kan man få hurtigpass for kun en reise? Ts Anonymkode: 48794...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 31. desember 2018 #6 Del Skrevet 31. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk det skal jeg gjøre. Kan man få hurtigpass for kun en reise? Ts Anonymkode: 48794...751 Man kan få nødpass, men du bør kjappe på hvis du skal rekke de før du reiser, så sant passet ditt ikke kan brukes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 31. desember 2018 #7 Del Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du påstå at ts kommer inn i Spania uten pass? Ingen kommer gjennom sikkerhetskontrollen i Norge på en Norsk flyplass uten å vise gyldig pass. Pass er eneste reisedokument vi har. Om passet ditt er gyldig eller ei får du ta en telefon til politiet og spørre om, ts. Anonymkode: 9dba8...b6c Ingen viser pass i sikkerhetskontrollen.... I praksis må du vise pass når du skal på flyet igjen i Spania på tur hjem. Når du reiser ut holder det at du sjekker inn på en automat og har med deg boardingpasset for ombordstigning. Ofte må du ha pass for hotell i utlandet, men slett ikke alltid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #8 Del Skrevet 31. desember 2018 33 minutter siden, reiseglad skrev: Ingen viser pass i sikkerhetskontrollen.... I praksis må du vise pass når du skal på flyet igjen i Spania på tur hjem. Når du reiser ut holder det at du sjekker inn på en automat og har med deg boardingpasset for ombordstigning. Ofte må du ha pass for hotell i utlandet, men slett ikke alltid. Skal leie hos private, men har ikke lyst å bli stående i Spania med et pass som ikke er gyldig. Passet er intakt, bare vannskadet og sidene er litt bølgete på grunn av det. Ts Anonymkode: 48794...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #9 Del Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du påstå at ts kommer inn i Spania uten pass? Ingen kommer gjennom sikkerhetskontrollen i Norge på en Norsk flyplass uten å vise gyldig pass. Pass er eneste reisedokument vi har. Om passet ditt er gyldig eller ei får du ta en telefon til politiet og spørre om, ts. Anonymkode: 9dba8...b6c Man viser ikke pass annet enn til de britiske øyene, jeg har flydd til mange land i europa, var kun når vi skulle til London at passet måtte frem en 4-5 ganger. Anonymkode: d0b7b...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #10 Del Skrevet 31. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du påstå at ts kommer inn i Spania uten pass? Ingen kommer gjennom sikkerhetskontrollen i Norge på en Norsk flyplass uten å vise gyldig pass. Pass er eneste reisedokument vi har. Om passet ditt er gyldig eller ei får du ta en telefon til politiet og spørre om, ts. Anonymkode: 9dba8...b6c Altså ikke bare er dette helt feil, men alle i denne tråden ser ut til å tro at de vet hva de snakker om uten å faktisk vite noe som helst. Passet kan være ugyldig, det kommer an på hvor mye skade det er. Passet er det eneste du har som gyldig legitimasjon i utlandet, men du kommer til å kunne reise både til og fra uten. Pass trengs kun i teorien på reiser utenfor schengen, men bor man på hotell eller noe skjer, så har du ikke gyldig legitimasjon. Anonymkode: d4e90...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IommI Skrevet 31. desember 2018 #11 Del Skrevet 31. desember 2018 Det veit jeg ikke, men man kan bruke det gamle passet selv med nytt etternavn. Jeg fikk nytt pass i 2011 med det gamle etternavnet. Byttet etternavn i 2012, og kan fremdeles bruke passet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #12 Del Skrevet 31. desember 2018 Hvis jeg ikke trenger pass før jeg drar fra Spania igjen kan jeg kanskje si at det ble vannskadet der? De stempler jo ikke nye pass og der informasjonen ligger med bilde og navn er siden laminert og uskadet. Ts Anonymkode: 48794...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 31. desember 2018 #13 Del Skrevet 31. desember 2018 Om sidene kun er litt bølgete, vil jeg anta at det går bra å bruke det. Skriften og bildet er intakt. Du skal ikke bruke det på hotell. Hadde ikke orket å stresse med nytt pass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #14 Del Skrevet 31. desember 2018 3 timer siden, IommI skrev: Det veit jeg ikke, men man kan bruke det gamle passet selv med nytt etternavn. Jeg fikk nytt pass i 2011 med det gamle etternavnet. Byttet etternavn i 2012, og kan fremdeles bruke passet. Jøss... går det virkelig an? Anonymkode: 8e73f...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #15 Del Skrevet 31. desember 2018 3 hours ago, IommI said: Det veit jeg ikke, men man kan bruke det gamle passet selv med nytt etternavn. Jeg fikk nytt pass i 2011 med det gamle etternavnet. Byttet etternavn i 2012, og kan fremdeles bruke passet. Dette er feil. Anonymkode: aad4e...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #16 Del Skrevet 31. desember 2018 4 timer siden, reiseglad skrev: Ingen viser pass i sikkerhetskontrollen.... I praksis må du vise pass når du skal på flyet igjen i Spania på tur hjem. Når du reiser ut holder det at du sjekker inn på en automat og har med deg boardingpasset for ombordstigning. Ofte må du ha pass for hotell i utlandet, men slett ikke alltid. Når tid var du sist ute og reiste? Alle skal vise pass på flyplasser i Norge. Oppdater deg, før du uttaler deg pm noe du ikke vet. (Unntaket er dersom du er kongelig.) Anonymkode: 9dba8...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #17 Del Skrevet 31. desember 2018 3 timer siden, IommI skrev: Det veit jeg ikke, men man kan bruke det gamle passet selv med nytt etternavn. Jeg fikk nytt pass i 2011 med det gamle etternavnet. Byttet etternavn i 2012, og kan fremdeles bruke passet. Gammelt pass skal inndras når du får nytt pass, før ble gammelt pass klippet eller gjennomhullet. Følgelig skal gamle pass være ubrukelig. Og har du annet navn i Folkeregisteret enn i passet så skal passet ikke være brukbart, uansett. Har du meldt passet stjålet og så funnet passet igjen? Da er passet sperret på passnummeret og er også ubrukelig. Noen er litt høye på seg selv. TS , du får velge hvem du vil høre på og gjøre deg dine egne erfaringer, på den måter pleier man å skaffe seg god erfaring, særlig dersom du blir stående uten gyldige reisedokumenter og ikke får reise. Anonymkode: 9dba8...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IommI Skrevet 31. desember 2018 #18 Del Skrevet 31. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss... går det virkelig an? Anonymkode: 8e73f...fa3 Ja. Jeg ringte å høre da jeg hadde planer om å skaffe meg nytt pass i fjor, å på politistasjonen sa de at det ikke var noe problem å bruke det da passkontrollørene ikke har folkeregisteret og gulesider oppe. Innimellom må jeg bruke pass i banken for å få ut cash mens jeg venter på nytt bankkort. De sjekker ikke om det er nytt eller gammelt etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IommI Skrevet 31. desember 2018 #19 Del Skrevet 31. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er feil. Anonymkode: aad4e...6a7 Du tar feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #20 Del Skrevet 31. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når tid var du sist ute og reiste? Alle skal vise pass på flyplasser i Norge. Oppdater deg, før du uttaler deg pm noe du ikke vet. (Unntaket er dersom du er kongelig.) Anonymkode: 9dba8...b6c Jeg har vært flere steder i Europa uten å vise pass. Sist reise i sommer. Hadde passet i veska hele ferien uten å dra det fram. Anonymkode: 953f4...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå