AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #1 Skrevet 31. desember 2018 Jeg er tynnfeit, dvs tynn men med høy fettprosent. Dette vil jeg gjøre noe med, men vet ikke helt hvordan. Vil jo bli trent, og da gjelder jo styrke, men samtidig hjelper det jo ikke med mye muskler hvis det er fett utenpå? Og for å bygge muskler må jeg jo gå i kalorioverskudd, men for å miste fett må jeg gå i kaloriunderskudd? Så er litt lost hva jeg burde gjøre. Fettet mitt sitter bare på magen, lårene og rumpa. På resten av kroppen er jeg direkte spinkel! Anonymkode: 76073...1d3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #2 Skrevet 31. desember 2018 Å gå fra tynnfeit til stramm/ litt fit er noe av det enkleste du kan gjøre. Du vil også gjerne merke rask progresjon og føle deg mer motivert. Vurder å ta bilde av kroppen din, for det kan være vanskelig å legge merke til at midjen din har blitt litt mer markert, armene litt større, rumpa litt fastere osv. Det skjer så gradvis at man kan noenganger føle at ingenting er annerledes Om du vil trene minimalt kan du ta knebøy og fortsett forbi det du tror du klarer i reps. Du ender gjerne opp med å måtte sitte på gulvet fordi beina er gele etter en sånn økt. Kjør i gang med bare 1 sett der du pusher det så mye du klarer. Etterhvert som du blir sterkere kan du ta knebøy mens du holder vekt/ vekter. Ha gjerne manualer der du kan justere vekt liggende. Med mindre du skal trene på senter der du har vekter, selvsagt (jeg trener kun hjemme) Du kan gjøre samme opplegg med enten å løfte manualer (søk gjerne på youtube eller nettet for demonstrasjon av løfteøvelser som trener mest mulig av armen, du må gjerne gjøre en øvelse for triceps og en for biceps). Kjør pushups til armene dine skriker, for eksempel. Om du vil gjøre andre styrkeøvelser enn disse er opp til deg. Du trenger det strengt tatt ikke om du bare ønsker stramme opp litt og se litt bedre ut. Men det kan jo være at etter 1-2 mnd med dette blir du såpass motivert at du ønsker trene mer Du kan legge inn en liten joggetur på 10min hver dag. Om du jogger eller løper kan du trene minimalt og fortsatt ha en god effekt på kroppen. Men du må ta ut der du kjenner at du blir sliten, ikke puslejogge Spis mer protein. Mer havre, bønner, linser, kjøtt, peanøttsmør (og andre nøtter) osv. Anbefaler egentlig å spise mer bønner og linser, i min erfaring er det lettere å miste fett og bygge muskler om man ikke bare peiser på med kjøtt som protein. Spis mer grønnsaker. Minimer godteri, snacks og alkohol til 1 "enhet" om dagen. Dvs du kan spise litt enten sjokolade, kake eller alkohol (1 øl for eks) om dagen. En liten porsjon, men det er alt. Gjerne hold denne enheten til noen få dager i uka. Selvsagt går det fint å ha en dag iblant der du drikker 3 øl eller spiser en pose potetgull. Greia er å få inn vanen der du begynner automatisk begrense det av deg selv. Når du først har lagt til deg vanen at "usunt" skjer bare iblant og at du har en viss kvote på det, så går det mer naturlig å skeie ut og begrense seg senere Anonymkode: 5f587...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #3 Skrevet 31. desember 2018 Da er det tung styrketrening som gjelder Liker du å løpe, er det intervalltrening over kort tid som er tingen. Gjerne løp i trapper og oppoverbakker. Anonymkode: 3fd0e...ff4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå