AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #21 Skrevet 1. januar 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kommer jo til å følge veterinærens anbefalninger, og vet ikke hva de anbefaler Har ikke forsikring, nei. Ja, er veldig frustrerende. Aldri hatt en syk hund. Alltid hatt forsikring før og tapt masse penger, men tok sjansen nå. Nå verker øret hennes fortsatt masse masse gult, hun føler seg ikke bra og har vondt, må gå med skjerm hele tiden. Men klør seg enda på magen, har vel fått i seg et eller annet.. Hun har gått på rent lammekjøtt fra villsau i lang tid, men pga hun trenger så mye mat gikk ikke dette i lengden. Nå får hun 500 g vom hver dag, lam. Gir henne hovedsakelig lam fordi det er dette hun reagerer minst på. Laks har også gått bra Takk for tips, virkelig Anonymkode: 5f1d0...e80 Vær så snill og ikke tro på et ord av det denne brukeren forteller! Det kommer til å føre deg ned en vei av mer frustrasjon. Anonymkode: 2cea5...bf0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #22 Skrevet 1. januar 2019 Har dere prøvd fôr uten kjøtt? Gamle Hunden til sambo var allergisk mot kjøtt og mistet bla veldig mye pels og ble dårlig i magen når hun fikk det. Synes også du skal ta kontakt med oppdretter. Når hunden vår fikk påvist HD fikk vi refundert en del av kjøpesummen. Se om det står noe i kjøpekontrakten. Du kan også prøve spore kullsøsken. Hvis flere har problemer må oppdretter får beskjed så h*n ikke krysser foreldrehundene flere ganger. Innmari leit at du har fått en hund som sliter sånn. Men ting kan bedre seg etter utredning hvis du finner medikamenter som fungerer. Det kan være filleting hun reagerer på som er lette å unngå. Anonymkode: 08106...36e 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #23 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har dere prøvd fôr uten kjøtt? Gamle Hunden til sambo var allergisk mot kjøtt og mistet bla veldig mye pels og ble dårlig i magen når hun fikk det. Synes også du skal ta kontakt med oppdretter. Når hunden vår fikk påvist HD fikk vi refundert en del av kjøpesummen. Se om det står noe i kjøpekontrakten. Du kan også prøve spore kullsøsken. Hvis flere har problemer må oppdretter får beskjed så h*n ikke krysser foreldrehundene flere ganger. Innmari leit at du har fått en hund som sliter sånn. Men ting kan bedre seg etter utredning hvis du finner medikamenter som fungerer. Det kan være filleting hun reagerer på som er lette å unngå. Anonymkode: 08106...36e Ikke hør på dette heller Ts. Å på egen hånd begynne å fore hunden din uten kjøtt, blir bare tull. Man må kunne ganske mye om allergiske sykdommer for å få utført en utredning i riktig rekkefølge. Dvs du bør gjøre dette under veiledning av en veterinær som har kunnskap og erfaring med slike komplekse kroniske sykdommer. Jeg kunne skrevet en lang avhandling til deg om hvorfor du ikke bør høre på disse mytene du får servert her inne, men jeg er for trøtt og det er for sent. Søk hjelp der det er hjelp å få; hos dyrlegen. Ikke igangsette noe tull som utsetter hunden fin for feilernæring og risiko for hjertesvikt bare fordi noen anbefalte det på et nettforum. hunden dun må ha en skikkelig sikker diagnose. Først da kan man finne ut hvordan den bedt kan følges opp mtp sykdommen sin. Anonymkode: 2cea5...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #24 Skrevet 1. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette innlegget forteller meg bare at du ikke aner hva det dreier seg om i det hele tatt. Reneste foret? Hvis hunden er allergisk mot storfekjøtt spiller det ingen rolle om den spiser jur eller indrefilet; ku er ku! Skremmer meg skikkelig når folk gir slike medisinske råd til andre uten å ha noe som helst peiling. Ts; få hunden din utredet av en veterinær hudspesialist, (ja, det er ikke mange av dem desverre, men de bet hva de gjør) så slipper du mange ekstrarunder. Hunden din kan fint leve et godt liv med allergi, men det krever at man vet hvordan man skal forholde seg til dette. Ingen hunder er like. Hilsen dyrlege Anonymkode: 2cea5...bf0 Nå har jeg hatt en shcæfer som var snau under magen og full i eksem da jeg fikk henne på grunn av at hun klødde av foret hun fikk. Jeg fant ut at hun klødde av alt tørrfor så jeg bare kuttet ut dritten og ga henne skikkelig mat. Hun ble heller aldri vaksinert igjen i livet sitt, og hun ble 11 år. Skulle jeg istedenfor gått til en dyrlege som kunne "utredet" henne slik at vi kunne få et tørrfor som var like fullt i dritt men som manglet kylling eller hva det nå er hun hadde testet "allergisk" mot, og fått med oss medisiner som hun skulle gå på resten av livet? Not. Grunnen til alle disse "allergiene" er at dyrene er over-forgiftet av alt dette tørrforet som er laget av elendige råvarer og tilsatt uendelig med unaturlige tilsetningsstoffer. Kroppene deres er ikke laget for å spise dette. Når man gir dem naturligere og renere mat så blir de bedre. En veterinær som er hudspesialist har garantert klinikken full av spesialfor som er like giftig som alt det andre man får kjøpt, det trigger bare ikke noen reaksjon - hvis man er heldig. Helseplager får dyret nok av uansett og må ofte gå på medisiner resten av livet. Gir man heller dyret mat som er laget av ordentlige råvarer gir man kroppen en sjanse til å bli kvitt alle giftstoffene den har samlet opp og komme i en naturlig balanse slik at den kan bli frisk. INGEN av oss er laget for å spise all denne såkalte maten som består av mer tilsetningsstoffer enn mat, og dårlige råvarer som de forkler med mer smaksforsterkere. Det er bare at de som er mere sensitive av oss utvikler såkalte "allergier" som slett ikke er allergier i det hele tatt men en reaksjon som kommer av at kroppen er overbelastet med giftstoffer. Jeg har absolutt ingen respekt for dyrleger som tenker slik som deg. Dyrene våre skal ikke leve et liv på "spesialfor" og medisiner. En skikkelig veterinær er en som Are Thoresen som tenker med noe mer enn utdannelsen sin. Anonymkode: a2c6c...a07 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #25 Skrevet 1. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere prøvd fôr uten kjøtt? Gamle Hunden til sambo var allergisk mot kjøtt og mistet bla veldig mye pels og ble dårlig i magen når hun fikk det. Synes også du skal ta kontakt med oppdretter. Når hunden vår fikk påvist HD fikk vi refundert en del av kjøpesummen. Se om det står noe i kjøpekontrakten. Du kan også prøve spore kullsøsken. Hvis flere har problemer må oppdretter får beskjed så h*n ikke krysser foreldrehundene flere ganger. Innmari leit at du har fått en hund som sliter sånn. Men ting kan bedre seg etter utredning hvis du finner medikamenter som fungerer. Det kan være filleting hun reagerer på som er lette å unngå. Anonymkode: 08106...36e Takk for svar Tror alle valpene i kullet slet med allergi i sommer, og er noen av dem som sliter med det fortsatt, mens andre ikke sliter lenger. Ja, det er leit.. Ser heldigvis ut som at øret er bedre i dag. Men blir en stund til med skjerm, for å si det slik, hvis ikke angriper hun øret totalt. Anonymkode: 5f1d0...e80
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #26 Skrevet 1. januar 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Nå har jeg hatt en shcæfer som var snau under magen og full i eksem da jeg fikk henne på grunn av at hun klødde av foret hun fikk. Jeg fant ut at hun klødde av alt tørrfor så jeg bare kuttet ut dritten og ga henne skikkelig mat. Hun ble heller aldri vaksinert igjen i livet sitt, og hun ble 11 år. Skulle jeg istedenfor gått til en dyrlege som kunne "utredet" henne slik at vi kunne få et tørrfor som var like fullt i dritt men som manglet kylling eller hva det nå er hun hadde testet "allergisk" mot, og fått med oss medisiner som hun skulle gå på resten av livet? Not. Grunnen til alle disse "allergiene" er at dyrene er over-forgiftet av alt dette tørrforet som er laget av elendige råvarer og tilsatt uendelig med unaturlige tilsetningsstoffer. Kroppene deres er ikke laget for å spise dette. Når man gir dem naturligere og renere mat så blir de bedre. En veterinær som er hudspesialist har garantert klinikken full av spesialfor som er like giftig som alt det andre man får kjøpt, det trigger bare ikke noen reaksjon - hvis man er heldig. Helseplager får dyret nok av uansett og må ofte gå på medisiner resten av livet. Gir man heller dyret mat som er laget av ordentlige råvarer gir man kroppen en sjanse til å bli kvitt alle giftstoffene den har samlet opp og komme i en naturlig balanse slik at den kan bli frisk. INGEN av oss er laget for å spise all denne såkalte maten som består av mer tilsetningsstoffer enn mat, og dårlige råvarer som de forkler med mer smaksforsterkere. Det er bare at de som er mere sensitive av oss utvikler såkalte "allergier" som slett ikke er allergier i det hele tatt men en reaksjon som kommer av at kroppen er overbelastet med giftstoffer. Jeg har absolutt ingen respekt for dyrleger som tenker slik som deg. Dyrene våre skal ikke leve et liv på "spesialfor" og medisiner. En skikkelig veterinær er en som Are Thoresen som tenker med noe mer enn utdannelsen sin. Anonymkode: a2c6c...a07 Du skremmer meg bare enda mer med dette såkalte korrigerende innlegget ditt! Du har erfaring med EN hund. Du aner ikke engang hvilken rase Ts sin hund er. Som tidligere nevnt er hunder forskjellige, og de gjør sine allergier på forskjellige måter. Du beskriver ren mar og ditt og datt i forbindelse med allergi; vi aner ikke engang om hunden til Ts er allergisk eller har skabb! Men du vet. Siden du har erfaring med en hund.mener du. Til tross for at de immunologiske mekanismene som ligger bak ulike former for allergi er gresk for deg. Du antar at en veterinær hudspesialist lun har klinikken full av «giftig mat» som hen vil pushe på henne. Implisitt; veterinærer bryr seg ikke om dyr, kun sin egen lommebok. Det er ganske kraftige beskyldninger å komme med til en hel yrkesgruppe. Hvor man har viet 6 års studium til å tilegne seg kunnskap. Årelang erfaring og, som hudspesialist 3 årig fulltids etterutdanning. Du anbefaler Ts å gå til den mest kontroversielle dyrlegen i hele landet, fremfor de som faktisk leser evidensbasert forskning, deltar på etterutdanningskurs og kongresser og følger med i tiden. Du syns mao det er mer korrekt å benytte seg av en «dyrlege» de fleste av kollegene hans vil kalle en kvakksalver og en lurendreier som svindler folk med lovnader om ting man overhode ikke kan gi, basert på metoder og «behandlinger» som i de første tilfeller er et resultat av noe ha har funnet på selv. Uten belegg i noen faglitteratur. Mennesker som deg burde verdens hunde beskyttes mot. Jeg håper Ts er et fornuftig menneske. Hilsen dyrlege Anonymkode: 2cea5...bf0 10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #27 Skrevet 1. januar 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar Tror alle valpene i kullet slet med allergi i sommer, og er noen av dem som sliter med det fortsatt, mens andre ikke sliter lenger. Ja, det er leit.. Ser heldigvis ut som at øret er bedre i dag. Men blir en stund til med skjerm, for å si det slik, hvis ikke angriper hun øret totalt. Anonymkode: 5f1d0...e80 Hvis hun ikke kan gå uten skjerm Pga øret, er det fordi det gjør vondt og klør. Få en time hos dyrlege i morgen, så får dere øret under kontroll. Anonymkode: 2cea5...bf0
MissPierce Skrevet 1. januar 2019 #28 Skrevet 1. januar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette innlegget forteller meg bare at du ikke aner hva det dreier seg om i det hele tatt. Reneste foret? Hvis hunden er allergisk mot storfekjøtt spiller det ingen rolle om den spiser jur eller indrefilet; ku er ku! Skremmer meg skikkelig når folk gir slike medisinske råd til andre uten å ha noe som helst peiling. Ts; få hunden din utredet av en veterinær hudspesialist, (ja, det er ikke mange av dem desverre, men de bet hva de gjør) så slipper du mange ekstrarunder. Hunden din kan fint leve et godt liv med allergi, men det krever at man vet hvordan man skal forholde seg til dette. Ingen hunder er like. Hilsen dyrlege Anonymkode: 2cea5...bf0 Ikke lov å skrive under med tittel her på forumet. For alt man vet lyver du! Rapporterer innlegget... 3
MissPierce Skrevet 1. januar 2019 #29 Skrevet 1. januar 2019 Over til det viktige 😊 Hadde hunde hatt skabb, så hadde en hver veterinær oppdaget det siden den har vært hos veterinær. Få hunden undersøkt, og nevn gjerne det som er blitt sagt her om medisiner og ren mat. En allergi test og hudprøve er nok første de vil gjøre. Kan være at dere må kjøre en eliminering test. Det måtte vi på vår hund da hun fikk utslett. Viste seg at hun ikke tålte laks og storefe blandet annet. Der var det nok med en liten bit av noe, og fullt utslett med en gang. Ørene hennes ble hardest angrepet, og det luktet ille.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #30 Skrevet 1. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skremmer meg bare enda mer med dette såkalte korrigerende innlegget ditt! Du har erfaring med EN hund. Du aner ikke engang hvilken rase Ts sin hund er. Som tidligere nevnt er hunder forskjellige, og de gjør sine allergier på forskjellige måter. Du beskriver ren mar og ditt og datt i forbindelse med allergi; vi aner ikke engang om hunden til Ts er allergisk eller har skabb! Men du vet. Siden du har erfaring med en hund.mener du. Til tross for at de immunologiske mekanismene som ligger bak ulike former for allergi er gresk for deg. Du antar at en veterinær hudspesialist lun har klinikken full av «giftig mat» som hen vil pushe på henne. Implisitt; veterinærer bryr seg ikke om dyr, kun sin egen lommebok. Det er ganske kraftige beskyldninger å komme med til en hel yrkesgruppe. Hvor man har viet 6 års studium til å tilegne seg kunnskap. Årelang erfaring og, som hudspesialist 3 årig fulltids etterutdanning. Du anbefaler Ts å gå til den mest kontroversielle dyrlegen i hele landet, fremfor de som faktisk leser evidensbasert forskning, deltar på etterutdanningskurs og kongresser og følger med i tiden. Du syns mao det er mer korrekt å benytte seg av en «dyrlege» de fleste av kollegene hans vil kalle en kvakksalver og en lurendreier som svindler folk med lovnader om ting man overhode ikke kan gi, basert på metoder og «behandlinger» som i de første tilfeller er et resultat av noe ha har funnet på selv. Uten belegg i noen faglitteratur. Mennesker som deg burde verdens hunde beskyttes mot. Jeg håper Ts er et fornuftig menneske. Hilsen dyrlege Anonymkode: 2cea5...bf0 1 time siden, MissPierce skrev: Over til det viktige 😊 Hadde hunde hatt skabb, så hadde en hver veterinær oppdaget det siden den har vært hos veterinær. Få hunden undersøkt, og nevn gjerne det som er blitt sagt her om medisiner og ren mat. En allergi test og hudprøve er nok første de vil gjøre. Kan være at dere må kjøre en eliminering test. Det måtte vi på vår hund da hun fikk utslett. Viste seg at hun ikke tålte laks og storefe blandet annet. Der var det nok med en liten bit av noe, og fullt utslett med en gang. Ørene hennes ble hardest angrepet, og det luktet ille. Jeg vet at hunden har allergi. Hun har aldri hatt allergi på øret. Nå klør hun seg ikke så lenge hun kun får en type vom, men klør seg hvis noen med uhell gir henne noe hun ikke skal ha.. Da blir det utslett under armene og/eller bryst. Hun har jo også veldig veldig tynn pels. Så er veldig streng på det! Hvorfor skal jeg la hunden gå gjennom elimineringstest hvis det nå går bra videre å kun fôre med vom? Det må da være fælt å utsette henne for det? Har jo mat som hun tåler nå. Trenger aldri å bytte til noe annet. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun ikke kan gå uten skjerm Pga øret, er det fordi det gjør vondt og klør. Få en time hos dyrlege i morgen, så får dere øret under kontroll. Anonymkode: 2cea5...bf0 Det vet jeg. Hadde bestilt vettime i morgen. Øret ser bra ut nå, trodde det var betennelse. Men hun har fått noen småbitt i øret eller noe sånt under lek med annen hund, og det ble masse gult puss og greier som var der. Har sterilisert det 3 ganger per dag og gått med skjerm, og nå ser det veldig bra ut. Rent, tørt, ikke puss, bare skorper. Det klør ja, men det gjør alle sår som gror Vondt har hun ikke lenger, men hun hadde det på nyttårsaften. Regner egentlig ikke med at veterinær vil gi henne noe som helst pga sår som gror, og skjerm må hun definitivt ha på til alt er 100% grodd. Kan ikke få bakterier og drit der eller la henne rive opp alt. Er utrolig glad for at det ser så bra ut nå, og at det ikke er betennelse. Trodde jo det var pga sårene først siden jeg så de med en gang og det var en del blod, men siden det ble så mye gult trodde jeg det hadde utviklet seg til betennelse eller noe. Om det var en infeksjon, så er det ikke det nå lenger. Heldigvis Takk igjen, for svar. Skrev innlegget da jeg var dødsfrustrert over øret hennes, men nå føles alt bedre. Anonymkode: 5f1d0...e80 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #31 Skrevet 1. januar 2019 '' lukter som en gigantisk rottweiler ''.. ehem.. har rottweiler selv og kan si at han lukter så og si INGENTING, og har møtt på flere små bikkjer som lukter mye mye mer enn min. du som har hund, burde slutte å fremme de stigmatiseringene av visse rase hunder... drittlei det der as.spesielt når man har hund SELV Anonymkode: 052d4...f05 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #32 Skrevet 1. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: '' lukter som en gigantisk rottweiler ''.. ehem.. har rottweiler selv og kan si at han lukter så og si INGENTING, og har møtt på flere små bikkjer som lukter mye mye mer enn min. du som har hund, burde slutte å fremme de stigmatiseringene av visse rase hunder... drittlei det der as.spesielt når man har hund SELV Anonymkode: 052d4...f05 Pris deg lykkelig over at dette er problemet til deg og din hund. Ts og hennes hund har det betydelig verre.. Anonymkode: 22d88...22b 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #33 Skrevet 1. januar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: '' lukter som en gigantisk rottweiler ''.. ehem.. har rottweiler selv og kan si at han lukter så og si INGENTING, og har møtt på flere små bikkjer som lukter mye mye mer enn min. du som har hund, burde slutte å fremme de stigmatiseringene av visse rase hunder... drittlei det der as.spesielt når man har hund SELV Anonymkode: 052d4...f05 Har vokst opp med rottweiler og de lukter mer enn en hund på 10 kg. Hjelpes 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pris deg lykkelig over at dette er problemet til deg og din hund. Ts og hennes hund har det betydelig verre.. Anonymkode: 22d88...22b Er bare glad for at øret er bedre Anonymkode: 5f1d0...e80
MissPierce Skrevet 1. januar 2019 #34 Skrevet 1. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at hunden har allergi. Hun har aldri hatt allergi på øret. Nå klør hun seg ikke så lenge hun kun får en type vom, men klør seg hvis noen med uhell gir henne noe hun ikke skal ha.. Da blir det utslett under armene og/eller bryst. Hun har jo også veldig veldig tynn pels. Så er veldig streng på det! Hvorfor skal jeg la hunden gå gjennom elimineringstest hvis det nå går bra videre å kun fôre med vom? Det må da være fælt å utsette henne for det? Har jo mat som hun tåler nå. Trenger aldri å bytte til noe annet. Det vet jeg. Hadde bestilt vettime i morgen. Øret ser bra ut nå, trodde det var betennelse. Men hun har fått noen småbitt i øret eller noe sånt under lek med annen hund, og det ble masse gult puss og greier som var der. Har sterilisert det 3 ganger per dag og gått med skjerm, og nå ser det veldig bra ut. Rent, tørt, ikke puss, bare skorper. Det klør ja, men det gjør alle sår som gror Vondt har hun ikke lenger, men hun hadde det på nyttårsaften. Regner egentlig ikke med at veterinær vil gi henne noe som helst pga sår som gror, og skjerm må hun definitivt ha på til alt er 100% grodd. Kan ikke få bakterier og drit der eller la henne rive opp alt. Er utrolig glad for at det ser så bra ut nå, og at det ikke er betennelse. Trodde jo det var pga sårene først siden jeg så de med en gang og det var en del blod, men siden det ble så mye gult trodde jeg det hadde utviklet seg til betennelse eller noe. Om det var en infeksjon, så er det ikke det nå lenger. Heldigvis Takk igjen, for svar. Skrev innlegget da jeg var dødsfrustrert over øret hennes, men nå føles alt bedre. Anonymkode: 5f1d0...e80 Beklager, jeg leste det som at hun ikke tålte Vom helt også 🙈 Hvilken type Vom får hun nå?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #35 Skrevet 2. januar 2019 (endret) På 1.1.2019 den 16.54, AnonymBruker skrev: Du skremmer meg bare enda mer med dette såkalte korrigerende innlegget ditt! Du har erfaring med EN hund. Du aner ikke engang hvilken rase Ts sin hund er. Som tidligere nevnt er hunder forskjellige, og de gjør sine allergier på forskjellige måter. Du beskriver ren mar og ditt og datt i forbindelse med allergi; vi aner ikke engang om hunden til Ts er allergisk eller har skabb! Men du vet. Siden du har erfaring med en hund.mener du. Til tross for at de immunologiske mekanismene som ligger bak ulike former for allergi er gresk for deg. Du antar at en veterinær hudspesialist lun har klinikken full av «giftig mat» som hen vil pushe på henne. Implisitt; veterinærer bryr seg ikke om dyr, kun sin egen lommebok. Det er ganske kraftige beskyldninger å komme med til en hel yrkesgruppe. Hvor man har viet 6 års studium til å tilegne seg kunnskap. Årelang erfaring og, som hudspesialist 3 årig fulltids etterutdanning. Du anbefaler Ts å gå til den mest kontroversielle dyrlegen i hele landet, fremfor de som faktisk leser evidensbasert forskning, deltar på etterutdanningskurs og kongresser og følger med i tiden. Du syns mao det er mer korrekt å benytte seg av en «dyrlege» de fleste av kollegene hans vil kalle en kvakksalver og en lurendreier som svindler folk med lovnader om ting man overhode ikke kan gi, basert på metoder og «behandlinger» som i de første tilfeller er et resultat av noe ha har funnet på selv. Uten belegg i noen faglitteratur. Mennesker som deg burde verdens hunde beskyttes mot. Jeg håper Ts er et fornuftig menneske. Hilsen dyrlege Anonymkode: 2cea5...bf0 Tenker ikke på denne saken. Men i vætrinærbransjen er det så store penger og tjene. At noen vætrinærer benytter seg av dette er jeg ikke i tvil om. Min hund hadde lagermidd allergi. De viste de men skulle endå selge meg dette foret. Ja man kan fryse ned foret men er ikke kliniks bevist for at det hjelper. Men fikk aldri denne beskjeden heller. Gikk mange år på dette og hunder fungerte ikke som han skulle. byttet fore til Norwegisn polar, og siden dette har hunden min aldri sett seg tilbake.Ga klinikken en god skrape. Han døde no for 5 måneder siden, men fikk mange gode år sammen meg og han. Anonymkode: ae328...c0c Ryddet for injurier. Edie, adm. Endret 10. januar 2019 av Edie
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #36 Skrevet 2. januar 2019 På 31.12.2018 den 20.10, AnonymBruker skrev: Jeg kommer jo til å følge veterinærens anbefalninger, og vet ikke hva de anbefaler Har ikke forsikring, nei. Ja, er veldig frustrerende. Aldri hatt en syk hund. Alltid hatt forsikring før og tapt masse penger, men tok sjansen nå. Nå verker øret hennes fortsatt masse masse gult, hun føler seg ikke bra og har vondt, må gå med skjerm hele tiden. Men klør seg enda på magen, har vel fått i seg et eller annet.. Hun har gått på rent lammekjøtt fra villsau i lang tid, men pga hun trenger så mye mat gikk ikke dette i lengden. Nå får hun 500 g vom hver dag, lam. Gir henne hovedsakelig lam fordi det er dette hun reagerer minst på. Laks har også gått bra Takk for tips, virkelig Anonymkode: 5f1d0...e80 Hvis du mener 100% lam fra vom & hundemat, så må du huske på at den ikke er bra nok alene som fullfôr over lang tid. Hvis du bytter på med litt laks, eller blander inn laks, så går det nok bra. ( Evnt lakseolje. ) Lam mangler, et eller annet som jeg ikke husker navnet på, som finnes i fisk og kylling. Anonymkode: 087b2...517
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #37 Skrevet 2. januar 2019 (endret) På 2.1.2019 den 8.03, AnonymBruker skrev: Tenker ikke på denne saken. Men i vætrinærbransjen er det så store penger og tjene. At noen vætrinærer benytter seg av dette er jeg ikke i tvil om. Min hund hadde lagermidd allergi. De viste de men skulle endå selge meg dette foret. Ja man kan fryse ned foret men er ikke kliniks bevist for at det hjelper. Men fikk aldri denne beskjeden heller. Gikk mange år på dette og hunder fungerte ikke som han skulle. byttet fore til Norwegisn polar, og siden dette har hunden min aldri sett seg tilbake.Ga klinikken en god skrape. Han døde no for 5 måneder siden, men fikk mange gode år sammen meg og han. Anonymkode: ae328...c0c Er det rart dyrleger topper selvmordsstatistikken sier jeg bare 😳 Anonymkode: 2cea5...bf0 Endret 9. januar 2019 av Elaine Marley 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #38 Skrevet 2. januar 2019 (endret) På 2.1.2019 den 12.23, AnonymBruker skrev: Hvis du mener 100% lam fra vom & hundemat, så må du huske på at den ikke er bra nok alene som fullfôr over lang tid. Hvis du bytter på med litt laks, eller blander inn laks, så går det nok bra. ( Evnt lakseolje. ) Lam mangler, et eller annet som jeg ikke husker navnet på, som finnes i fisk og kylling. Anonymkode: 087b2...517 Det er fullfôr, ganske sikker på det. hun får omega3 også På 2.1.2019 den 8.03, AnonymBruker skrev: Tenker ikke på denne saken. Men i vætrinærbransjen er det så store penger og tjene. At noen vætrinærer benytter seg av dette er jeg ikke i tvil om. Min hund hadde lagermidd allergi. De viste de men skulle endå selge meg dette foret. Ja man kan fryse ned foret men er ikke kliniks bevist for at det hjelper. Men fikk aldri denne beskjeden heller. Gikk mange år på dette og hunder fungerte ikke som han skulle. byttet fore til Norwegisn polar, og siden dette har hunden min aldri sett seg tilbake.Ga klinikken en god skrape. Han døde no for 5 måneder siden, men fikk mange gode år sammen meg og han. Anonymkode: ae328...c0c På 3.1.2019 den 0.05, AnonymBruker skrev: Er det rart dyrleger topper selvmordsstatistikken sier jeg bare 😳 Anonymkode: 2cea5...bf0 Men det er faktisk dyrleger som er slik. Mormoren fikk beskjed om at hun måtte sterilisere katten på nytt når den var 5 år gammel. Dette er en dame på over 90 som ikke kan mye om slikt, lett å lure... Mange vil også alltid ta tester man ikke trenger og gjøre masse ekstra.. Har hatt mange negative opplevelser hos veterinær. Men er mange bra veterinærer også. Anonymkode: 5f1d0...e80 Endret 9. januar 2019 av Elaine Marley 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #39 Skrevet 3. januar 2019 On 1/1/2019 at 5:43 PM, MissPierce said: Ikke lov å skrive under med tittel her på forumet. For alt man vet lyver du! Rapporterer innlegget... Husker det var en for noen måneder siden som også hadde mange innlegg med hilsen dyrlege og som hadde det med å bli veldig provosert. Tror vedkommende avslørte seg selv, det var noen i en av trådene som ble mistenksom og sa at de var sikkert bare dyrepleier eller noe, og det virket veldig logisk når man så på innleggene. Anonymkode: a2c6c...a07 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #40 Skrevet 3. januar 2019 (endret) På 2.1.2019 den 8.03, AnonymBruker skrev: Tenker ikke på denne saken. Men i vætrinærbransjen er det så store penger og tjene. At noen vætrinærer benytter seg av dette er jeg ikke i tvil om. Min hund hadde lagermidd allergi. De viste de men skulle endå selge meg dette foret. Ja man kan fryse ned foret men er ikke kliniks bevist for at det hjelper. Men fikk aldri denne beskjeden heller. Gikk mange år på dette og hunder fungerte ikke som han skulle. byttet fore til Norwegisn polar, og siden dette har hunden min aldri sett seg tilbake.Ga klinikken en god skrape. Han døde no for 5 måneder siden, men fikk mange gode år sammen meg og han. Anonymkode: ae328...c0c Se der ja, hunden din ble bedre av å gå over til mere naturlig mat, og det er ikke det eneste tilfellet som finnes. Går man til en holistisk dyrlege så er det første de ser på maten, de anbefaler ikke tørrfor til dyr som er syke, og det er det en grunn til. Jeg har en hund nå som plutselig for et par år siden begynte å halte. Jeg gikk til holistisk behandler med henne og hun ga meg råd angående kost og tilskudd (anbefalte blant annet urter, Ester C, rått kjøtt, frukt og grønnsaker). Hunden min gikk haltende inn der og gikk helt fin ut igjen Det hun brukte var laser, massasje og akupunktur. Som sagt er dette ca to år siden, og hun har vært fin siden. Faktisk går jeg ikke til dyrlege med dyrene mine med mindre det er noe helt akutt som jeg ikke kan få hjelp av hos holistisk behandler. Vaksinerer ikke heller, så de tjener ikke mye på meg. Anonymkode: a2c6c...a07 Endret 9. januar 2019 av Elaine Marley
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå