Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg på psykolog nr 9 og jeg merker ingen forskjell. Hun sa hun ikke har vært borti noen som har så stort selvhat som meg. Men har fått høre hele livet at jeg er verdiløs, stygg og burde dø av menn så da er det ikke så lett. Mine venner sier de blir lei seg når jeg hele tiden sier jeg er misunnelig på de som blir drept i eksplosjoner osv. Jeg klarer ikke tenke positivt om meg selv, og venner trekker seg nå unna. 

Hadde det ikke vært for at menn sa så mye stygt så kunne jeg kanskje blitt normal jeg og. Er det noen som har fått god selvfølelse, og hva gjorde dere? 

Anonymkode: 86a97...69e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 31.12.2018 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg på psykolog nr 9 og jeg merker ingen forskjell. Hun sa hun ikke har vært borti noen som har så stort selvhat som meg. Men har fått høre hele livet at jeg er verdiløs, stygg og burde dø av menn så da er det ikke så lett. Mine venner sier de blir lei seg når jeg hele tiden sier jeg er misunnelig på de som blir drept i eksplosjoner osv. Jeg klarer ikke tenke positivt om meg selv, og venner trekker seg nå unna. 

Hadde det ikke vært for at menn sa så mye stygt så kunne jeg kanskje blitt normal jeg og. Er det noen som har fått god selvfølelse, og hva gjorde dere? 

Anonymkode: 86a97...69e

Leste Selvfølelsen av Guro Øyestad. Sammenligner meg aldri med andre, jeg må leve mitt liv som best jeg kan etter mine forutsetninger. Gjør så godt jeg kan innenfor de områder jeg mestrer.

Slutt å snakk om din dårlige selvfølelse og at du er stygg til venner og for guds skyld ikke konkretiser som du sier, at du er misunnelig på de som blir drept. Det skyver venner unna, det er for mye for å håndtere for folk flest. Jeg skjønner at det er et forsøk på å bli sett i din smerte, men du risikerer å bli isolert sosialt. Vri hodet ditt til å se det positive i livet ditt og snakk om det når du er med venner. Folk vil ha folk i livet sitt med positiv energi.

Og så er det sånn at du i de perioder du har de som verst, må se at det kommer oppturer og, det er bare et spørsmål om tid. Hvis du i de tunge periodene evner å holde deg fast og ikke tyte til vennene om verdiløshet, å være stygg, og bileksplosjoner, menn (?!) heller fokusere på noe artig du opplever. Så trener du hjernen til å se det som er positivt. For eksempel: Du har faktisk venner du kan tyte til! Ensomhet er en folkesykdom og det er mange som ikke har en eneste venn som de kan betro seg til, aller minst om så personlige ting som selvfølelse. Det har du. Du er hos din 9. psykolog, det vil si at helsevesenet enda ser det som mulig å hjelpe deg. I tillegg, dersom det faktisk er menn som sier så mye stygt som er årsaken til din lidelse, så er det bare å eliminere dem fra livet ditt. 

Anonymkode: 979ed...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...