Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #1 Del Skrevet 7. mars 2002 Er det mulig å gifte seg i ulandet dersom byen ikke har norsk ambassade eller sjømannskirke? Vi er begge norske, men kunne tenke oss å gifte oss i forbindelse med en langhelg i Danmark. Dessverre skal vi ikke være i nærheten av København. Noen som kan hjelpe meg med litt info? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #2 Del Skrevet 7. mars 2002 Vi skal gifte oss på en strand på Maldivene...så jeg antar at alt er mulig:-) Du kan kanskje ta kontakt med den norske ambassaden i København for å finne ut av muligheter for en vielse? De har sikkert mer info! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 7. mars 2002 #3 Del Skrevet 7. mars 2002 Man kan gifte seg på Rådhus o.l. Altså en vanlig borgerlig vielse for det landet. Det er litt dill med papirer og sånt, men det er gyldig. Du må ha gyldig ekteskapsattest fra Norge (den som du får etter at forlovere har sendt inn sin forlovererklæring), som jeg tror må oversettes av ambassaden i landet du skal gifte deg i, og leveres det rådhuset dere skal gifte dere på. Den vigselsattesten dere får der nede må sendes til folkeregisteret når dere kommer hjem for at de skal registrere at dere er gift. Sånn gjorde ihvertfall vi det i Italia. Det går sikkert an å gjøre det kirkelig også, men det vet jeg ingenting om. Du kan se på http://www.italyweddings.com for litt inspirasjon og info. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #4 Del Skrevet 11. mars 2002 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå