Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen få bakgrunns fakta:

Jeg er gift. Dvs vi har en pause for å finne ut av alt. Hatt det vanskelig lenge.

Har et emosjonelt forhold til en annen som jeg er svært glad i. Kaller han X her. Det er gjensidig Han er også gift og har det heller ikke helt bra i sitt forhold. Vi er ikke fysiske. Han er en del eldre enn meg.

I natt hadde jeg følgende drøm :

Jeg drømte at X døde. Helt brått. I drømmen kom han til meg og sa "jeg dør når jeg ikke kan være sammen med deg ". Så fikk jeg glimt av huset hans, flagg på halv stang og kirken. Jeg ringte en kollega av han (som er den eneste som vet om vårt forhold) og ba om å gå sammen med han i begravelsen. Jeg gjorde det. Satt på bakerste benk og gråt og gråt.

...

Brå våknet! Andpusten og redd, svett og sliten. Knakk sammen i gråt.

Noen som forstår drømmen?

Anonymkode: 15393...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen få bakgrunns fakta:

Jeg er gift. Dvs vi har en pause for å finne ut av alt. Hatt det vanskelig lenge.

Har et emosjonelt forhold til en annen som jeg er svært glad i. Kaller han X her. Det er gjensidig Han er også gift og har det heller ikke helt bra i sitt forhold. Vi er ikke fysiske. Han er en del eldre enn meg.

Jeg drømte at X døde. Helt brått. I drømmen kom han til meg og sa "jeg dør når jeg ikke kan være sammen med deg ". Så fikk jeg glimt av huset hans, flagg på halv stang og kirken. Jeg ringte en kollega av han (som er den eneste som vet om vårt forhold) og ba om å gå sammen med han i begravelsen. Jeg gjorde det. Satt på bakerste benk og gråt og gråt.

...

Det er drøm fra det onde som oppmuntrer deg til å bryte forhold. Med andre ord så er det en ond drøm kamuflert med kjærlighet.

Anonymkode: eef1e...05e

Skrevet

Hei kan noen tolke min drøm også? Jeg har lenge vært veldig betatt, kanskje litt forelsket, i en kar som i starten viste interesse for meg men aldri hatt en lengre samtale med meg! Jeg er redd han er sjenert fordi han stopper liksom opp hver gang vi skal snakke. Har bare opplevd dette en gang men det var nok til at jeg trakk meg unna, jeg vil ikke risikere å bli såret over en som ser ut til å ikke være interessert i meg. Virker som han er tiltrukket av meg så jeg tror det er en stor sjanse for at han bare vil ha sex..

I natt drømte jeg om han og at jeg jaget han uten hell. Det føltes ut som et mareritt i rette forstand. Noen som kan tolke? Er jeg ulykkelig forelsket/betatt?

Anonymkode: c4506...842

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen få bakgrunns fakta:

...

Jeg tenker:

Du vet innerst inne at det ikke kan bli deg og X så hjernen din begynner å forberede deg på at dere skal skille lag. Avgjørelsen er tatt, du er bare ikke helt klar over det selv ennå :)

Anonymkode: 90c78...80b

Skrevet

Drømmer har ingen betydning.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei kan noen tolke min drøm også? Jeg har lenge vært veldig betatt, kanskje litt forelsket, i en kar som i starten viste interesse for meg men aldri hatt en lengre samtale med meg! Jeg er redd han er sjenert fordi han stopper liksom opp hver gang vi skal snakke. Har bare opplevd dette en gang men det var nok til at jeg trakk meg unna, jeg vil ikke risikere å bli såret over en som ser ut til å ikke være interessert i meg. Virker som han er tiltrukket av meg så jeg tror det er en stor sjanse for at han bare vil ha sex..

I natt drømte jeg om han og at jeg jaget han uten hell. Det føltes ut som et mareritt i rette forstand. Noen som kan tolke? Er jeg ulykkelig forelsket/betatt?

Jeg tenker drømmen din uttrykker akkurat det du er redd for; at du er forelsket i en som ikke er interessert i deg på den rette måten. Du har tenkt at saken er håpløs. Hva han egentlig tenker, kan vi ikke vite. 

Gjest theTitanic
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen få bakgrunns fakta:

...

Ville trodd at du skjønner at du må bryte med x, men at det vil bli smertefullt både for deg og han og at det vil etterlate seg et sår i din sjel. 

Gjest theTitanic
Skrevet
4 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Selvsagt har de det. Det mener psykologer og psykiatere også. Freud har blant annet skrevet en hel bok om det. 

Skrevet
2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Og du vil alltid famle i blinde. 

Drømmene er uttrykk for dine innerste tanker og intuisjon. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at han ikke er interessert. Han er hvertfall ikke interessert nok til å gjøre særlig innsats og du føler det blir feil om du gjør all innsatsen, hvilket du har rett i. 

Du føler kanskje at han gir deg noe samtidig som at han gir tegn til det motsatte. Skulle han ville gå til sengs med deg er dette bare dumt siden litt sex her og der ikke er det du søker. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker drømmen din uttrykker akkurat det du er redd for; at du er forelsket i en som ikke er interessert i deg på den rette måten. Du har tenkt at saken er håpløs. Hva han egentlig tenker, kan vi ikke vite. 

Han elsker meg men er gift. Takk for tolkning. 

Ts

Skrevet
12 minutter siden, theTitanic skrev:

Ville trodd at du skjønner at du må bryte med x, men at det vil bli smertefullt både for deg og han og at det vil etterlate seg et sår i din sjel. 

Spot on. Vi elsker hverandre og jeg vet vi bør bryte. Var en svært smertefull drøm. Det blir forferdelig vondt å måtte bryte, for oss begge. Hvis det er det vi må og skal. Vondt å drømme om død. 😢

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Drømmer betyr noe, men de er ikke profetiske. De inneholder mye av det man tenker på, men også løsrevne tanker og minner som f eks en ketchupreklame du tilfeldigvis så eller yndlingskatten fra barndommen.

Anonymkode: c87c3...913

AnonymBruker
Skrevet

fornuften din sier at forholdet deres ikke er noe som kan leves ut på en stund, og du har en stor sorg ifh dette. Du savner han men han er utenfor rekkevidde- altså på samme måte som om han ville vært død. Sånn tolker jeg det. Mye sorg over det du kunne ha hatt. 

Anonymkode: a16ac...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...