AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #1 Skrevet 31. desember 2018 Det er rart å ikke ønske seg barn. Det er veldig mange grunner for at jeg ikke ønsker meg barn. 1. Fremtiden Fremtidsutsiktene ser rett og slett ikke gode ut. Dommedagsklokka er 2 minutter på midnatt og verdenskrig har aldri vært nærere enn nå. Økonomien for fremtiden ser heller ikke bra ut. Det blir dyrere å leve Det snakkes om økonomisk kollaps, gjeldskriser og kredittlånkriser. Miljøet er også akterutseilt. Det er stormer, tornardoer, snøsmelting, tsunamier, ekstremvintre og ekstremsomre. Mulig årsak er naturens syklus eller menneskeskapt. Konskvensene for menneskene er ille uansett. Virus, sykdommer, kreft, ME, demens, bakterieresistente sykdommer og livsstilsykdommer kommer som perler på en snor. Eldrebølgen ruller inn for fullt og kommuner og stat kutter ned på sine tilbud. 2. Parasittfellen Jeg kaller det for parasittfellen. Det at man får barn som kontinuerlig er avhengig av oss. Man mister nattesøvn, blir stuck i hus og hjem 24 timer i døgnet, søvnmønstre blir brutt og man eldes 10 år på 1 år. Med parasittfellen tenker jeg først og fremst det jeg ser når barn fyller 18 og fortsatt tapper foreldre for både tid og penger i form av barnepass og hjelp til det ene og det andre. Og jeg forstår det. Verden er hard og grusom. De trenge den hjelp de kan få for å klare seg i livet. Men det tærer likevel på en forelder. 3. Genetisk materiale Jeg har potensiell astma, jeg har medfødt dårlig syn og allergier. Vil jeg virkelig reprodusere dette genmateriale videre til neste generasjon. Nope. I don't think so. 4. Det egoistiske ståstedet Jeg har uendelig mye mer tid til meg selv, mine interesser og kan nyte hverdagen i det fulle. Jeg kan ta en gåtur når jeg ønsker, jeg kan ta en sydentur uten å måtte styre med avtaler. Jeg har og venner på min alder som også er barnløse og trives med dette. Anonymkode: 7a919...518
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #2 Skrevet 31. desember 2018 Da er det bare å la være å få barn:) Anonymkode: f7bc9...ac2 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #3 Skrevet 31. desember 2018 Er enig med deg. Jeg hadde ALDRI satt barn til denne verden, så lenge det er så utrygt:( Anonymkode: 9e90d...5ca 1
Husholdning1 Skrevet 31. desember 2018 #4 Skrevet 31. desember 2018 Barn i Vesten i dag har tidenes beste mulighet for et godt liv. 3
Kitcat Skrevet 31. desember 2018 #5 Skrevet 31. desember 2018 Det er helt opp til enhver om man vil ha barn eller ikke. Ikke alle som ønsker får det til heller. Men jeg synes det er trist at du har et så negativt syn på verden og deg selv. Du vil antagelig kalle det et realistisk syn, men jeg er ikke enig i det. Fremtiden for barn som fødes i dag ser lysere ut enn for barn født for 100 år siden, men ingen har vi noen garantier. 4
Nerine_ Skrevet 31. desember 2018 #6 Skrevet 31. desember 2018 Det er helt greit, du trenger ikke å fremføre dine begrunnelser hver gang noen skulle spørre om du ønsker barn. Ett enkelt nei er også greit. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #7 Skrevet 31. desember 2018 54 minutter siden, Nerine_ skrev: Det er helt greit, du trenger ikke å fremføre dine begrunnelser hver gang noen skulle spørre om du ønsker barn. Ett enkelt nei er også greit. Tror ikke folk hadde hatt behov for det dersom ikke folk graver i hvorfor, og kommer med argumenter om hvorfor man bør få barn, og at personen kommer til å ombestemme seg. 🤦♀️ Anonymkode: d6dcc...16c 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #8 Skrevet 31. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Eldrebølgen ruller inn for fullt og kommuner og stat kutter ned på sine tilbud. Ja, fordi at vi ikke får nok barn... Anonymkode: 037c6...36a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #9 Skrevet 31. desember 2018 Skjønner ikke det behovet for å lage tråd på tråd om at man ikke vil ha barn her inne. Guess what...svært mange vil ikke ha barn men de oppfører seg ikke som special snowflakes for det. Jeg vil ikke ha ananas på pizza. Men lager ingen tråd for det. Anonymkode: 0f639...6e7 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #10 Skrevet 31. desember 2018 Er vel ikke noe rart i det. Ingen har noe med dine personlige grunner, det er et personlig valg og den tråden her minner mer om hets av folk som får barn siden du følte for å ramse opp de grunnene der Anonymkode: c40dd...0cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå