AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #1 Skrevet 31. desember 2018 Var hos legen i romjula. Barnet på 9 måneder har falsk krupp og hoster en del, samt diaré. Finnes ikke behandling for det, annet enn å ta henne ut i frisk luft når hun får hosteanfall. Nå i dag ser jeg at hun har røde prikker på ansikt, mage og rygg. Han noen vært borti det før hos små barn? Ringte for å bestille legetime idag. Damen i resepsjonen sa at de stengte om to timer og tar i mot akutte hendelser. Kan det være alvorlig med prikkene? Bør jeg ringe legevakten? Er redd for å bli sendt hjem eller få beskjed om å kontakte legen igjen dagen etter. Beklager om jeg virker hysterisk. Er bare en bekymret mor Anonymkode: 4a90b...848
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #2 Skrevet 31. desember 2018 Mener du ringe legevakten eller dra til legevakten? Ringe kan du vel bare gjøre. Å dra til legevakten er vel heller ikke farlig hvis du har bil eller mulighet for taxi. Anonymkode: 8d879...98b 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #3 Skrevet 31. desember 2018 Utslett er vanlig i forbindelse med eller etter sykdom, fikk vi beskjed om på legevakten. Men det er ikke verre enn å ta en telefon til dem. Du kan strekke ut huden med to fingre på en av prikkene og se om de blir "borte" fikk vi tips om. Anonymkode: f48dd...ef5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #4 Skrevet 31. desember 2018 Det finnes medisin som letter symptomene man har med falsk krupp, ofte blir det brukt astma medisin. Anonymkode: 462aa...50e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå