Gå til innhold

Nå er det snart på tide...

Smimensjernervarm

Anbefalte innlegg

...å kanskje bli litt mer aktiv i søken etter kjærligheten. 

Jeg har vært alene i 10 år nå. Jeg har også en sønn på 10 år. Og det ble vanskelig for meg å finne meg en ny mann, etter at det endte som det gjorde og jeg ble alene med omsorgen for min sønn. 

Jeg er 40 år. Jeg har gransket meg selv og er ganske så reflektert. Jeg grubler nok over det meste, slik er jeg nok bare av natur. Jeg har jobbet mye med meg selv, men enkelte ting får jeg bare ikke til alene. Selvtillit feks, det er ikke så lett å bygge alene.

Jeg har vært såpass lenge alene at jeg forstår at jeg kan ikke la være å gjøre ting jeg liker fordi jeg ikke har noen å gjøre de sammen med..men jeg må gjøre tingene jeg liker og kanskje da møte noen😉 

Men det er ikke så lett, for jeg er nok livredd..Jeg tar ikke hint, jeg forstår ikke signaler, takler ikke klemmer for jeg blir så forvirra...

Jo, reflektert og selvinnsikt..men dette her er en kneik jeg ikke så lett kommer meg ut av. Haha,man snakket om ammetåka..men hva med "singeltåka" da, den er jammen meg tjukkere. 

Jeg elsker å sulle alene med mitt. Men ikke alene til en hver tid. Jeg trenger den klemmen altså, å herre min skaper(!!) som jeg trenger en klem av og til..

Hva gjør jeg, etter 10 trygge år i heimen..hvor begynner man? Ingen løper ned dørstokken her iallefall😉  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at nettdating på seriøse nettsteder kan være en god start for deg, og det å kanskje dra litt ut på rolige voksne barer, engasjere deg i bokklubber eller foredrag og aktiviteter du liker å gjøre som man samtidig kan møte andre i. Moren min meldte seg på dansekurs og fant nye mannen sin via en venninde hun ble kjent med i dansegruppen og de pleide å gå ut å ta noen drinker en gang i måneden og plutselig treffer man venners bekjente eller nye menn her og der :)
Vær åpen om intensjonene dine i søken på partner og ikke vær redd for å spørre om deres intensjoner heller når du kommer i kontakt med noen :)

Anonymkode: a71e9...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at nettdating på seriøse nettsteder kan være en god start for deg, og det å kanskje dra litt ut på rolige voksne barer, engasjere deg i bokklubber eller foredrag og aktiviteter du liker å gjøre som man samtidig kan møte andre i. Moren min meldte seg på dansekurs og fant nye mannen sin via en venninde hun ble kjent med i dansegruppen og de pleide å gå ut å ta noen drinker en gang i måneden og plutselig treffer man venners bekjente eller nye menn her og der :)
Vær åpen om intensjonene dine i søken på partner og ikke vær redd for å spørre om deres intensjoner heller når du kommer i kontakt med noen :)

Ja, jeg forstår at nettdating er en stor arena. Har prøvd det noen få ganger, i noen få dager før jeg stikker. Jeg synes det er så vanskelig. Jeg er et følelsesmenneske, samtidig som at kjeften går kjappere en hodet iblant og da syns jeg ting  fort blir både vanskelig og kjedelig når man skriver. Men skjønner at jeg har en vei å gå der. Så jeg tenkte at jeg iallefall kan begynne her, første gang i mitt liv jeg lager konto på en forumside. Jeg har alltid funnet mange svar på ting jeg lurer på via slike sider, men har aldri stilt spørsmålene selv. Her kan jeg kanskje finne råd på veien ut i den store verden😉

Ikke aner jeg hvilke sider som er de mest seriøse heller, eller hvilke sider i det hele tatt er "sidene" nå. Jeg vet om Sukker og Møteplassen. 

Åsså bor man på bygda da, men ja, dansekurs finnes jo her. Har tenkt litt på det serru. 

Men så er det disse intensjonene da. Når plumper man ut med det da, "jeg er på utkikk- er du?" midt i dansen? Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Smimensjernervarm skrev:

Ja, jeg forstår at nettdating er en stor arena. Har prøvd det noen få ganger, i noen få dager før jeg stikker. Jeg synes det er så vanskelig. Jeg er et følelsesmenneske, samtidig som at kjeften går kjappere en hodet iblant og da syns jeg ting  fort blir både vanskelig og kjedelig når man skriver. Men skjønner at jeg har en vei å gå der. Så jeg tenkte at jeg iallefall kan begynne her, første gang i mitt liv jeg lager konto på en forumside. Jeg har alltid funnet mange svar på ting jeg lurer på via slike sider, men har aldri stilt spørsmålene selv. Her kan jeg kanskje finne råd på veien ut i den store verden😉

Ikke aner jeg hvilke sider som er de mest seriøse heller, eller hvilke sider i det hele tatt er "sidene" nå. Jeg vet om Sukker og Møteplassen. 

Åsså bor man på bygda da, men ja, dansekurs finnes jo her. Har tenkt litt på det serru. 

Men så er det disse intensjonene da. Når plumper man ut med det da, "jeg er på utkikk- er du?" midt i dansen? Hehe..

Nei det er jo greit å etablere et vennskap gjennom sånne sosiale aktiviteter som dansekurs og fra vennskapet etablere en flørt utenfor aktiviteten (ta en drink, gå på teater eller lignende) og om flørten blir gjengjeldt snakke om hvor man er i livet, at man syntes det er hyggelig å bli kjent, intensjoner osv. 

Jeg kan anbefale match.no der har hvertfall jeg inntrykk av flere seriøse enn de andre nettstedene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Smimensjernervarm said:

...å kanskje bli litt mer aktiv i søken etter kjærligheten. 

Hva gjør jeg, etter 10 trygge år i heimen..hvor begynner man? Ingen løper ned dørstokken her iallefall😉  

Tinder, og mye tålmodighet. Anse Tinder som et sted for å finne noen å møte noen, forsøk å dempe forventningene til "dating" (som det første møtet sjelden kan anses som). Du må regne med noen avvisninger og nedturer, og det er beintøft hvis du er fersk i gamet. Det betyr ikke at det er nytteløst. Bare pass på at du ikke lar deg fasinere totalt før du faktisk har truffet en person noen ganger. Alle viser de beste sidene av seg først, de fineste bildene, vi gjemmer noen av våre dårligere sider og fremhever våre gode. Sånn sett er førsteinntrykket på Tinder veldig ofte misvisende. Senk skuldrene, hold forventningene i sjakk og ikke fall hodestups til første personen du liker som viser litt interesse.

I motsetning til andre råd du får her, så tror jeg de fleste andre plattformene enn Tinder for online dating er helt avlegs. For det første koster de en ikke ubetydelig mengde penger, og det er ikke flere "seriøse" på de enn på Tinder (min erfaring i hvertfall). Faktisk er min erfaring litt motsatt; kvinnene på de tradisjonelle nettstedene er generelt litt mindre interessert enn de på Tinder. Mest sannsynlig fordi kvinner får mye oppmerksomhet og ikke trenger å gjøre stort på de tradisjonelle nettstedene, mens Tinder krever en minimal innsats fra begge parter. Hvis man matcher med noen på Tinder så vet man at den andre i hvertfall leter etter noe, i motsetning til en del tilfeller på andre plattformer (hvor det ofte også er gratis å være den passive parten, og hvor den aktive parten må betale for å initiere kontakt).

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, kanskje jeg bare skal kaste meg i det da. For det blir ingen endringer om man ikke våger😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er omtrent på din alder og har vært singel litt kortere enn deg. Men min erfaring er i alle fall at mennene ikke ramler inn i livet mitt. Kanskje hvis jeg reiste mye, gikk mye ut eller jobbet på en stor arbeidsplass, men mitt liv er ikke sånn. Jeg er også alene med et barn, og har mye hverdager hjemme.

Så da har jeg forsøkt nettdating. Tror kvinner og menn bruker dette litt forskjellig, men min erfaring er at det er veldig overflatisk, og du blir mye skuffet, og selvtilliten får seg fort en knekk. Mange er ivrige i starten og vil gjerne ha kontakt masse, men så fader det ut. Dette er vanskelig følelsesmessig. Relasjoner får ikke tid til å sjekkes ut og bygges opp. Alt skal starte med gnist og energi, og så skal det eskalere fort - hvis ikke går han videre til neste dame på listen. Mange menn driver med flere samtidig, og dette har også gjort dette med dating litt vanskelig for meg, siden jeg bare klarer å fokusere på en av gangen. Så ja, prøv nettdating, men beskytt deg litt og senk forventningene veldig! Du kan være heldig, men du kan også være veldig uheldig slik at det ikke blir en god opplevelse.

Det som har fungert i det siste er å bestemme seg for å være blid og imøtekommende mot alle, både kvinner og menn. Husk at gjennom gode venninner og kvinnelige bekjente kan du treffe kjekke menn! Blir du likt av mange, blir du invitert med på mer ting - og mulighetene øker. Smil og si hei hvis du får øyekontakt med en mann på bar, butikken, skiløypa etc. I 2019 skal jeg møte en mann ute i virkeligheten og ikke på nettdating, så får vi se hvordan planen går!

Lykke til, håper du finner kjærligheten!

Anonymkode: 33ecd...5a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hyggelig svar😁 jeg kjenner jeg blir superstressa med det samme..utfordringen med å være eneforsørger er at mulighetene for alle disse skiturene, dansekurskvelder, kafé og pubturer,  de er svært få. Ja, man må jo prioritere. Og jeg prioriterer å være mamma..Men med litt bedre planlegging må jeg jo kunne prioritere litt meg selv også. Får alliere meg med én person som kan være barnevakt-mens-a-mor-er-på-jakt!😂😂 

Er nettopp dette du sier angående nettdating jeg også frykter. Jeg bruker mye energi på å bli kjent med folk og skal det være over på et øyeblikk så blir man rimelig tom. 

Og jeg vil svært gjerne at følelsene kan få komme med tida, ikke bare de heftige i starten som gjerne forleder en og slukter brått.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, Smimensjernervarm skrev:

Hei og takk for hyggelig svar😁 jeg kjenner jeg blir superstressa med det samme..utfordringen med å være eneforsørger er at mulighetene for alle disse skiturene, dansekurskvelder, kafé og pubturer,  de er svært få. Ja, man må jo prioritere. Og jeg prioriterer å være mamma..Men med litt bedre planlegging må jeg jo kunne prioritere litt meg selv også. Får alliere meg med én person som kan være barnevakt-mens-a-mor-er-på-jakt!😂😂 

Er nettopp dette du sier angående nettdating jeg også frykter. Jeg bruker mye energi på å bli kjent med folk og skal det være over på et øyeblikk så blir man rimelig tom. 

Og jeg vil svært gjerne at følelsene kan få komme med tida, ikke bare de heftige i starten som gjerne forleder en og slukter brått.

Jeg ville gitt nettdating en sjanse, der har du i alle fall mulighet til å treffe en mann face-to-face og se hva du søker og hva du savner, selv om det å ende opp som kjærester er en litt vanskelig vei...

Ang det å finne noen mens man har barn: Min erfaring er at mange finner andre single foreldre. Kan du engasjere deg i noe rundt ditt barn der du kommer i kontakt med andre voksne? Type FAU, foreldregrupper, trening, osv. Enslige fedre er jo ofte ganske aktive i sitt barns fotballtrening f.eks. Og etterhvert med turer til Danmark etc, er det muligheter der!

Jeg har truffet en kar gjennom nettdating som jeg treffer litt og er intim med. Det dekker et behov selv om vi ikke kommer videre og derfor kanskje ikke er perfekt match for et langvarig forhold. Min tanke var at jeg måtte "opp på hesten" og ikke bare sitte og vente på at noe skjedde i livet. Og det har vært en positiv erfaring, til tross for at vi ikke er kjærester.

Anonymkode: 33ecd...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ja da har jeg laget meg en Tinder-bruker. Chattet litt med 2-3 karer. Tror kanskje jeg hadde profilen i 2-3uker..Så slettet jeg den. 😁😂😁Typisk meg. Jeg sliter litt med dette altså.. Så da får jeg vel bare være alene enn så lenge viss jeg ikke er mer interessert!😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Smimensjernervarm skrev:

Ja da har jeg laget meg en Tinder-bruker. Chattet litt med 2-3 karer. Tror kanskje jeg hadde profilen i 2-3uker..Så slettet jeg den. 😁😂😁Typisk meg. Jeg sliter litt med dette altså.. Så da får jeg vel bare være alene enn så lenge viss jeg ikke er mer interessert!😱

Hvorfor har du ikke prøvd å avtale et møte med noen? 😊 prøv igjen sier jeg! 😁 jeg var på tinder i halvannet år før jeg traff min kjære, med noen mislykkede dates i mellom slagene, en fling som varte i noen måneder, osv. Mange tørre og koselig å samtaler, men allikvel syns jeg det var fint å få treningen i å både snakke med, samt møte folk. Enten ble jeg positivt overrasket, eller så hadde jeg hatt en hyggelig kveld, lært noe nytt, eller hatt en ræva kveld. :ler:

Mener selvfølgelig ikke at du skal gå på date med folk du syns virker kjedelige, men jeg syns du ikke skal gi opp så fort :)

Anonymkode: c9462...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre om du får til å treffe noen om real. Da bygges gjerne vennskap og interessen opp mer naturlig, litt over tid. På nettdating er det veldig høy interesse i starten og ting skal skje så fort. Håper du finner en. 😊

Anonymkode: ef4e9...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...