kat-e Skrevet 4. januar 2019 #21 Skrevet 4. januar 2019 Dette burde få de fleste til å vokne : https://www.rights.no/2019/01/enorme-trygdesummer-til-flyktninger-som-reiser-hjem-pa-ferie/ 2
Gjeste mann Skrevet 6. januar 2019 #22 Skrevet 6. januar 2019 (endret) På 1.1.2019 den 11.58, badeball27 skrev: Dette får dere ikke høre mye om i "vanlige" norske aviser. Dette er jo noe som folket for guds skyld ikke må få viten i. Tenk om folk begynner å skjønne hvor mislykket innvandringspolitikken vår er? Nei det kan man jo ikke godta. Best å tie om det da!! Er ikke Aftenposten en "vanlig" norsk avis? Endret 6. januar 2019 av Gjeste mann 1
Stina234 Skrevet 6. januar 2019 #23 Skrevet 6. januar 2019 Ja det er ikke noe nytt. Mest sannslynlig betaler vi også reisen da hovedtyngden av Somaliere går på en eller annen trygdeform. Tror enveisbillett kunne passe bedre. 1
Gjest Rosetelys Skrevet 6. januar 2019 #24 Skrevet 6. januar 2019 På 1.1.2019 den 17.30, AmonymBruker skrev: Det er utdelingen av statsborgerskap som må endres. Hvor lenge du må bo i Norge før du kan få statsborgerskap bør differansieres etter hvilket land du kommer fra. Norden - 1 år EU, USA, Australia, New Zealand, Canada, Japan, Sør-Korea - 3 år Resten av Europa (unntatt Tyrkia), Kina, Sør Amerika, Mellom-Amerika, Oceania - 5-10 år. Resten av verden : Aldri (Kan maks få permanent opphold). Hvorfor ikke permanent opphold ikke skulle være nok er for meg en gåte. Hvorfor skal vi gi noen norsk statsborgerskap i det hele tatt? Det burde være noe man er født til av minst en norsk forelder.
Madame Butterfly Skrevet 6. januar 2019 #25 Skrevet 6. januar 2019 Utgangspunktet hos oss er at statsborgerskap får man som barn av norsk statsborger. Du har helt rett, det er ingen grunn til å gi statsborgerskap til andre. De fleste vil heller ikke ha det. Jeg kjenner ingen. Det er ingenting i veien for at folk kan bygge og bo her uten statsborgerskap. Få nav penger, betale skatt etc. En liten kjapp lovendring så kan de få studiestøtte også. Tenk på hva man kan spare i saksbehandlings utgifter? 1
CoolSistah Skrevet 11. januar 2019 #26 Skrevet 11. januar 2019 Dersom jeg måtte flykte fra Norge ville jeg garantert ønsket å bidra ved oppbyggingen av landet når den tid kom, eller hjelpe til så godt jeg kunne ved å få igang bygging av sykehus, barnehjem osv allerede før det var trygt å reise hit. Vet at noen av de som reiser på "ferie" til hjemlandet gjør det for å hjelpe.
UhmmHæ? Skrevet 11. januar 2019 #27 Skrevet 11. januar 2019 Merkelig tråd. Dama i artikkelen har bodd i Norge i 24 år. Mye skjer i løpet av alle disse år. Hun har fått norsk statsborgerskap og kan reise til hvilket som helst land i verden. Oppriinnelseslanda blir bedre og man ønsker å dra tilbake å besøke slekta og bidra med et eller annet. Ser ikke problemet i det? Eks-flyktninger gjør det hele tiden, men jeg ser at fokuset er på de fra de "forhatte" landene for å selge artikkelen. Ingenting om hvor mange fra Bosnia eller Kosovo som gjør dette i kartet. Jeg vedder på at tallene der er bortimot 100% hvert år. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå