Gå til innhold

Hund og nyttår

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å sette på musikk/tv. 

Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å dra, men ville bare høre om det var noen gode råd å få her. 

Anonymkode: 42998...b3f

Og det fikk du, bli hjemme som de fleste gode hundeeiere er på nyttårsaften. 

Endret av Nerine_
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er særdeles sjeldent noen god ide å spørre her inne:P 
Det var jeg som skrev ang å gjøre det koselig for hunden på badet, evt i kjeller hvis du har det. Hunden min har det verst når det tar av helt fra 23.30 tiden. 

Anonymkode: 54b57...8e9

Hahaha. Du sier noe🤪  Jeg er jo hjemme i goood tid før bombinga tar av da.  Er jo redd for raketter sjøl så bare glad jeg har en unnskyldning for å slippe unnna🌠🍾

Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Og det fikk du, bli hjemme som de fleste hode hundeeiere er på nyttårsaften. 

Ikke ta den frekke tonen er du grei. Jeg gjør som jeg vil;) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper nok! Er noen som setter på radio til hunden og putter bomull i ørene også. Hadde ikke min vært på en øde gård så hadde jeg gjort noe sånt også. 

Jaa, lurt! Vi tenkte på å kjøpe ørepropper til han. Takk👊🏾🌸

Skrevet

Hunden min er 9 år....

Dvs det er 9 år siden jeg siste var på fest på nyttårsaften. 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør som du vil ja... 

Stakkars stakkars hund.... enkelte burde virkelig ikke ha hund :(

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Rucula skrev:

Du gjør som du vil ja... 

Stakkars stakkars hund.... enkelte burde virkelig ikke ha hund :(

Herregud. Rull inn puppa. Jeg skal muligens være borte i 2 timer. Slapp helt av. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaa, lurt! Vi tenkte på å kjøpe ørepropper til han. Takk👊🏾🌸

Tommel opp:)

Du kjenner hunden din best, så følg magefølelsen din! En hund greier å være alene noen få timer selv om det er raketter. 

Og løp ut av tråden nå før du blir bombardert med for mye negativitet;) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tommel opp:)

Du kjenner hunden din best, så følg magefølelsen din! En hund greier å være alene noen få timer selv om det er raketter. 

Og løp ut av tråden nå før du blir bombardert med for mye negativitet;) 

Hahaha, blir lynsjestemning her om 3..2..1 ;) Takk for råd og støtte, det trengte jeg. Godt nyttår 🍾🐶🍾

Skrevet

Hahaha, blir lynsjestemning her om 3..2..1 ;) Takk for råd og støtte, det trengte jeg. Godt nyttår 🍾🐶🍾

Godt nyttår, og kos deg masse i morgen. 🥂

• Liker 1
Skrevet

Litt dumt å spørre på et åpent forum om du ikke tåler forskjellige svar ;) nå er ikke jeg en av dem som har kommentert noe her, men jeg ser til stadighet at folk blir forbanna når de får svar de egentlig ikke vil ha. Så litt hardhudet må man nesten være 

Anonymkode: ff627...fc3

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke det svaret du ville høre kanskje? Lurt å sjekke opp diverse ting før man påtar seg ansvar for et kjæledyr. Du kan jo lese litt rundt på diverse sider om hundehold, tipper alle sier det samme ang nyttårsaften. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt dumt å spørre på et åpent forum om du ikke tåler forskjellige svar ;) nå er ikke jeg en av dem som har kommentert noe her, men jeg ser til stadighet at folk blir forbanna når de får svar de egentlig ikke vil ha. Så litt hardhudet må man nesten være 

Anonymkode: ff627...fc3

Jeg blir ikke irritert for ulike svar, det er måten man svarer på og kommanderingen. De fleste her svarte jo heller ikke på det jeg lurte på. Jeg forstår at jeg helst burde være hjemme og det er det jeg vil innerst inne. Å snakke nedlatende til meg og som en uvitende og dårlig hundeeier er ikke utgangspunkt for godvilje fra min side. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Var det ikke det svaret du ville høre kanskje? Lurt å sjekke opp diverse ting før man påtar seg ansvar for et kjæledyr. Du kan jo lese litt rundt på diverse sider om hundehold, tipper alle sier det samme ang nyttårsaften. 

Hvor leser du at jeg ikke har sjekket opp hvordan det er å ha hund? Jeg har lest om nyttårsaften, og skrevet flere punkter om det her i tråden. Har jeg meldeplikt til deg? 

Skrevet

Det er én dag i året jeg nekter å forlate hunden min, og det er nyttårsaften. Mine behov for fest og moro er ikke viktigere enn hundens behov for trygghet. Og min hund har ikke noe problem med fyrverkeri engang, men jeg ønsker ikke å ta sjansen. Ting kan fort endre seg. 

Jeg vet flere pleier å vise fyrverkeri med høy lyd på tv'en som oppvarming eller tilvenning til fyrverkeriet, du kan jo prøve det og se hvordan hunden reagerer. Så får du kanskje en pekepinn på hvordan det vil gå. 

Skrevet
Akkurat nå, bippo skrev:

Det er én dag i året jeg nekter å forlate hunden min, og det er nyttårsaften. Mine behov for fest og moro er ikke viktigere enn hundens behov for trygghet. Og min hund har ikke noe problem med fyrverkeri engang, men jeg ønsker ikke å ta sjansen. Ting kan fort endre seg. 

Jeg vet flere pleier å vise fyrverkeri med høy lyd på tv'en som oppvarming eller tilvenning til fyrverkeriet, du kan jo prøve det og se hvordan hunden reagerer. Så får du kanskje en pekepinn på hvordan det vil gå. 

Det var lurt, takk for råd! 

Og til dere andre; ikke misforstå, jeg spør her for å få innspill, men å bare skrive "bli hjemme, du er en dårlig hundeeier" er ikke akkurat fruktbart for dialog (ikke for meg iallfall ;)

Skrevet

Man ska aldri forlate hunden aleine på nyttårsaften. Dette sier også "ekspertene"  Mistet hunden min for 8 uker siden i kreft. i 9 år var jeg med , han kunne gå ute når det smalt. men allikavel, kan plutselit skje noe som gjør at de blir redd. Så gikk ut før de smelte og etter. 

Anonymkode: ff7fe...bf2

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser du at jeg ikke har sjekket opp hvordan det er å ha hund? Jeg har lest om nyttårsaften, og skrevet flere punkter om det her i tråden. Har jeg meldeplikt til deg? 

Siden du vurderer å dra fra hunden et par timer på første nyttårsaften du har den, det tenker jeg sier litt om hvor seriøst du tar oppgaven som hundeeier. Men jeg ser du føler deg truffet av svarene du har fått her. 

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var lurt, takk for råd! 

Og til dere andre; ikke misforstå, jeg spør her for å få innspill, men å bare skrive "bli hjemme, du er en dårlig hundeeier" er ikke akkurat fruktbart for dialog (ikke for meg iallfall ;)

Innspill? Det eneste du vil høre er at det er greit og gå fra hunden i morgen. Er ikke greit under noen omstendigheter. Den dagen i morgen kan gjøre din hund til et nervevrak. Du har ikke en gang hatt den 1 nyttårsaften en gang. Er mange ganger du må velge hunden fremfor andre ting du ønsker. Om du ikke er klar for det så fins det mange andre som er det. Ring vætrinæren din og fortell planene dine og hør om de kan komme med noen innspill. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er hos en kompis av kjæresten så kjenner ikke de så godt. Og det blir masse folk. Oog han er en stor hund. Føles frekt å spørre om. 

Kan ikke hunden være på ett eget rom feks badet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...