Gå til innhold

Hund og nyttår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vi bor er det lite/ingenting skyting før rundt 21-tiden. Jeg har fryst kong som jeg skal gi han i kjellerstuen når det står på som verst. Er hans første nyttår i byggefelt og med oss så jeg hadde ikke turd å gå fra. Hvordan er det hos dere? Er han skvetten for høye lyder ellers? Hvis han ikke er det kan det hende jeg hadde gått fra et par t8mer, men vært hjemme igjen til kl21. 

Anonymkode: 9e35d...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyttårsaften er den eneste dagen i året jeg ikke går fra hundene mine, om så det bare er noen timer. Jeg har en som er hysterisk raketter og en som ikke bryr seg. Vært hundeeier i 13 år, så med andre ord har jeg ikke feiret nyttårsaften på 13 år. Det er et valg jeg har tatt.

Folk sender opp raketter allerede fra kl 18, mange tidligere også, men det er ulovlig. 

Anonymkode: 8b85d...51e

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaa, lurt! Vi tenkte på å kjøpe ørepropper til han. Takk👊🏾🌸

Anonymkode: 42998...b3f

Herregud. Rull inn puppa. Jeg skal muligens være borte i 2 timer. Slapp helt av. 

Hahaha, blir lynsjestemning her om 3..2..1 ;) Takk for råd og støtte, det trengte jeg. Godt nyttår 🍾🐶🍾

Hvorfor lagde du denne tråden egentlig?

Anonymkode: bee5f...081

• Liker 2
Skrevet

Da jeg fikk hund, tok jeg på meg ansvaret for å sørge for at hunden min har det best mulig til enhver tid. En av tingene er å ikke gå fra den på nyttårsaften.

Sorry as, men dette var et dårlig valg fra din side. Håper for hundens del at den ikke hører et pip utenfra...

Anonymkode: 0eed2...997

• Liker 3
Skrevet

Synes det er uansvarlig å forlate hunder alene på en slik dag. Folk som gjør det, burde ikke ha hund. Jeg forlater ikke mine 2 i en halvtime en gang. De er med meg over alt. Skal jeg på middag f.eks så blir de med. Jeg drar ikke på fest, det er en selvfølge når man har dyr og ikke dyrepass.  

De blir jo skeptiske når det smeller som verst ved midnatt. Må ligge i fanget og inntil meg. Jeg gjør ingenting, sier ingenting, de får komme som de vil. De blir skremt om det er for nære når vi er ute, ellers så kan det smelle flere ganger langt unna uten at de bryr seg stort. Men det har vært et par ganger hvor de har hylt av frykt, og det var da idioter fyrte opp batteri rett utenfor vinduet mitt. 
Derfor forlater jeg dem ikke, fordi du vet aldri når en idiot bestemmer seg for å skyte opp nær der jeg bor. Tanken på at de kan være hjemme og er livredde gjør meg kvalm. Det at de er alene kan gjøre dem enda mer skremt enn nødvendig også. 
Selv om at mine ikke er redd-redd raketter, ingen store reaksjoner og plager, så vet du aldri når de faktisk kan bli skremt. 

Anonymkode: 52730...bd1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nyttårsaften er den eneste dagen i året jeg ikke går fra hundene mine, om så det bare er noen timer. Jeg har en som er hysterisk raketter og en som ikke bryr seg. Vært hundeeier i 13 år, så med andre ord har jeg ikke feiret nyttårsaften på 13 år. Det er et valg jeg har tatt.

Folk sender opp raketter allerede fra kl 18, mange tidligere også, men det er ulovlig. 

Anonymkode: 8b85d...51e

Samme her, nå har jeg foreldre som bor på landet. Så de kan ta hundene om jeg vil feire, men i år har jeg ikke behov. Det å forlate dem, uavhengig av hvor lite redd de er i utgangspunktet. Skjer ikke og ikke noe å vurdere en gang. 
Synes det er uansvarlig å forlate hunder og katter som er redde (mine bryr seg ikke ved midnatt en gang og det smeller godt her) og slike folk burde ikke ha dyr mener jeg. 

De har begynt å sende opp her allerede, smelt et par ganger allerede. 

Anonymkode: 52730...bd1

• Liker 1
Skrevet

Stakkers hund! 

Anonymkode: ad8e8...cea

Skrevet
7 timer siden, Nerine_ skrev:

Siden du vurderer å dra fra hunden et par timer på første nyttårsaften du har den, det tenker jeg sier litt om hvor seriøst du tar oppgaven som hundeeier. Men jeg ser du føler deg truffet av svarene du har fått her. 

Hva får du ut av å være så nedlatende? 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkers hund! 

Anonymkode: ad8e8...cea

Enig. 

Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du ut av å være så nedlatende? 

Jeg er ikke nedlatende, jeg er ærlig. Og kom mest sannsynlig med svar du ikke håpet på🙂 syns du ikke selv at det høres ganske uansvarlig ut å reise fra en hund på den første nyttårsaften du har han? Du aner jo ingenting om hvordan han kommer til å takle kvelden. 

Du viser deg vel kanskje ikke fra din mest oppegående side etter å ha gått i forsvarsposisjon, og lirt av deg et par fjollete kommentarer. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags nyttårsløfter bør hunden min ha? 

Neiida. 

Har et lite dilemma. Er bedt bort kl.19 imrg, tenkte å være der et par timer før jeg drar hjem til hunden igjen. Han er livredd når vi er ute og han hører, inne hører han ikke så godt. Men jeg vet egentlig ikke hvordan han vil reagere inne da vi ikke har hørt så mye mens vi har vært inne, pluss at dette er vår første nyttårsaften sammen. Sååå, tok litt tid å komme til poenget her, men iallfall. Når cirka pleier folk å starte med smellinga? Er redd for at han vil høre masse raketter mens jeg er borte og bli livredd  :(

Du drar ikke fra hunden på nyttårsaften. 

Skrevet

Har fire hunder og vi er ute å går hvert år på nyttårsaften. Finnes ikke bedre tilvenning og nå reagerer ikke noen av mine på raketter. Yngste er to år eldste er åtte. Jeg kunne fint forlatt de på nyttårsaften uten problem. 

Om hundene deres virkelig tåler ett å annet smell i seks tiden så dårlig bør dere virkelig gjøre noe med det! Tenk hvordan de da reagerer når brøytebilen kjører forbi når dere er på jobb, eller når naboene driver med byggningsarbeid!

Og ved å vise hunden at det er farlig og oppføre dere så overbeskyttende gjør dere det verre for dyra deres. Det anbefales å late som ingenting og oppføre seg som om det var en hvilken somhelst dag i året! 

Anonymkode: d72a0...e51

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fire hunder og vi er ute å går hvert år på nyttårsaften. Finnes ikke bedre tilvenning og nå reagerer ikke noen av mine på raketter. Yngste er to år eldste er åtte. Jeg kunne fint forlatt de på nyttårsaften uten problem. 

Om hundene deres virkelig tåler ett å annet smell i seks tiden så dårlig bør dere virkelig gjøre noe med det! Tenk hvordan de da reagerer når brøytebilen kjører forbi når dere er på jobb, eller når naboene driver med byggningsarbeid!

Og ved å vise hunden at det er farlig og oppføre dere så overbeskyttende gjør dere det verre for dyra deres. Det anbefales å late som ingenting og oppføre seg som om det var en hvilken somhelst dag i året! 

Har noen her påstått annet? 

Skrevet
12 minutter siden, Nerine_ skrev:

Har noen her påstått annet? 

Det er nok mange som dikker og duller med dyra på nyttårsaften. Også her på kg. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mange som dikker og duller med dyra på nyttårsaften. Også her på kg. 

Ingen her har snakket om å dulle med hunden, men å gi den trygghet. Det er ikke det samme. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når starter rakettene da folkens?

Folk kan finne på å fyre av kl 12, kl 16 eller kl 18. Er jo alltid noen som bare måå smelle av noe tidligere, så når ting starter kan være vanskelig å si.. Men "hovedbråket" ville jeg sagt fra ca kl 2300 - 2330 til rundt 0030 - 0100..

Skrevet
1 time siden, Linkas skrev:

Folk kan finne på å fyre av kl 12, kl 16 eller kl 18. Er jo alltid noen som bare måå smelle av noe tidligere, så når ting starter kan være vanskelig å si.. Men "hovedbråket" ville jeg sagt fra ca kl 2300 - 2330 til rundt 0030 - 0100..

Han har vært helt på tuppa idag. Virker som han merker det er noe. Har ikke vært voldsomt med raketter her heller. Han fotfølger meg :( Fra forrige eier fikk jeg vite at denne dagen gikk fint. 

Takk for svar 😊

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her vi bor er det lite/ingenting skyting før rundt 21-tiden. Jeg har fryst kong som jeg skal gi han i kjellerstuen når det står på som verst. Er hans første nyttår i byggefelt og med oss så jeg hadde ikke turd å gå fra. Hvordan er det hos dere? Er han skvetten for høye lyder ellers? Hvis han ikke er det kan det hende jeg hadde gått fra et par t8mer, men vært hjemme igjen til kl21. 

Anonymkode: 9e35d...82f

Jeg ble hjemme, han virker ganske stressa. Klarer å slappe av i perioder, men han er veldig på vakt. Han er litt skvetten ellers, men pleier egentlig aldri reagere på lyder når han er inne :s 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 31.12.2018 den 15.18, Nerine_ skrev:

Jeg er ikke nedlatende, jeg er ærlig. Og kom mest sannsynlig med svar du ikke håpet på🙂 syns du ikke selv at det høres ganske uansvarlig ut å reise fra en hund på den første nyttårsaften du har han? Du aner jo ingenting om hvordan han kommer til å takle kvelden. 

Du viser deg vel kanskje ikke fra din mest oppegående side etter å ha gått i forsvarsposisjon, og lirt av deg et par fjollete kommentarer. 

Vet du hva? Du slår meg som en bedrevitende, spydig og nedlatende person. 

Og ja, tullete er mellomnavnet mitt. Heller humor og varme, enn spy og kvalme. 

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Du slår meg som en bedrevitende, spydig og nedlatende person. 

Og ja, tullete er mellomnavnet mitt. Heller humor og varme, enn spy og kvalme. 

Syns ikke en hunds trygghet er noe å spøke med. Flott at du tok deg tid til å svare på en nå urelevant tråd kun for å og komme med din mening om meg, men hvor ble det av din humor og varme...?😉

Endret av Nerine_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...