Gå til innhold

Begynner å bli lei venninnen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor skal man starte. Hun snakker hele tiden om seg og sine problemer. Der jeg alltid må være der for henne (som venner er for hverandre). Greia er at hun ALDRI er der for meg. Hun tenker kun på seg selv og sin egen status. Når jeg er lei meg så er det alltid sånn "huff jaja, meen jeg har sånn og ditt og datt". Altså vi anså oss selv som bestevenner, men jeg sliter også litt sosialt. Her jeg bor hr jeg blitt mobbet, ertet og plaget mye. Dette har jeg fortalt henne siden hun var "bestevennen" min. Det hun presterer å gjøre er at i senere tid som nå er at hun har blitt skikkelig bestis med dem som har mobbet meg, utestengt meg osv. Det sårer for å være ærlig. Jeg synes det er skikkelig råttent gjort, når jeg selv måtte ha sittet å trøstet henne til en hver tid over alle hennes gutteproblemer men, når jeg har problemer som å ha blitt mobbet osv så er det ikke så viktig. For hun er så ekstremt opptatt av seg selv

men nå må jeg sitte her alene ofte når hun drar ut, blir invitert på fester og venninnegreier med dem. Siden jeg åpenbart ikke blir invitert. Så kommer hun til meg å sutrer hver gang noe "galt" skjer med henne.

Føler at jeg er klageveggen hennes eller noe. Siden jeg har forsåvidt ganske dyp innsikt i det sosiale, folk osv

Anonymkode: 530f9...1f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt. Henne. Ut. Hun er ikke bra for deg. Få deg bedre venner. 

Anonymkode: b1700...f56

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler at jeg er klageveggen hennes eller noe. Siden jeg har forsåvidt ganske dyp innsikt i det sosiale, folk osv

Og det er akkurat det du er. Sorry, vil gjerne gi et gøyalt rosa svar, men må dessverre si det som det er. 

:icon_frown:

Gjest Lexie Grey
Skrevet

Hun er ikke en god venninne for deg. Venner hjelper hverandre og støtter hverandre. Jeg forstår ekstra godt at det er vondt for deg at hun har begynt å henge sammen med mobberne. Det synes jeg virkelig hun kunne droppet for å støtte deg! Jeg hadde ei venninne på videregående som trakk meg veldig ned og jeg kuttet henne ut da vi sluttet på vgs. Jeg har hatt det mye bedre uten henne nå etterpå. Ekte venner er der for hverandre og blir iallfall ikke bestevenn med mobberne dine.. Hun er ikke bra for deg. ❤ 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Har du prøvd å fortelle henne at du også trenger at hun lytter til deg? Har du spurt om dere kan bytte tema når hun bare snakker om seg selv? 

Det er ikke alltid man ser selv hvordan man fremstår. Jeg ville satt veldig pris på at ei venninne kom og sa til meg at «du, du snakker kun om dine egne problemer», for da hadde jeg hatt mulighet til å endre det. Jeg ønsker ikke at folk skal trekke seg unna meg, men at de skal fortelle meg hva jeg kan gjøre bedre. 

Lykke til❤️

Skrevet

Det der er ikke ei venninne, det der er en bruker av deg. 

Skrevet

Enig med O.G . Hun utnytter deg,ikke finn deg i det,hun er ikke ei venninne

• Liker 1
Skrevet

Om hun er kjedelig å snakke med, så er det naturlig å ta avstand etterhvert. Noen ganger vokser man fra hverandre. Jeg ville evt spurt om hvorfor hun ikke inviterte meg med på ting om du ønsker forsøke redde vennskapet. Mulig hun tror du ikke er typen til å ville være med, eller at om hun er med dine tidligere mobbere så er det kanskje ikke så interessant for deg

Vil legge til at når man blir eldre er det gjerne mer naturlig å ha ulike typer venner som man har ulike typer forhold med. Jeg har for eks noen venner som kan være litt rigide og "vanskelige" i måten de oppfører seg og tenker på, men når vi er sammen tuller vi mye, spiller brettspill og chiller, så det gjør ikke noe at de har de egenskapene så lenge det ikke blir diskusjon om noe. Så har jeg andre venner som er mer åpne og kommuniserer bedre. Disse kan jeg da snakke med mer private ting om, samt diskutere med

Så man får liksom det beste man kan ut av ulike personer. Noen er man bare sosial og småprater med, andre er man mer fortrolige med. Den vennen du snakker om her høres mer ut som typen man har det morsomt/ koselig/ hyggelig med, ikke en fortrolig type. Da må man justere forventningene sine

Man må liksom ta folk for det de er. Noen er barnslige, selvopptatte, rigide osv. Da enten finner man de egenskapene og sammenkomstene med dem man syntes er hyggelige som gir en selv noe, eller man innser at man er for forskjellige og bruker mindre eller null tid på dem. 

Når det er sagt, om det da blir kjedelig å være sammen med henne og du ikke får noe ut av det, så er det ikke særlig vits å holde på vennskapet

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

men nå må jeg sitte her alene ofte når hun drar ut, blir invitert på fester og venninnegreier med dem. Siden jeg åpenbart ikke blir invitert. Så kommer hun til meg å sutrer hver gang noe "galt" skjer med henne.

Anonymkode: 530f9...1f6

Hmm, det er ganske vanskelig å konfrontere sånt uten og høres ut som en seksåring, men du kan gjøre det med et spørsmål, et eks: Hvorfor snakker du til meg om det her? Jeg var jo ikke invitert til .-.., burde du ikke snakke med ....mcv l (navnet til en av jentene i den gjengen som var der) om det i stedet?

Hvis hun blir sur og sier ett eller annet så sier du bare at du faktisk ikke vet hva du skal si til det her pga du har kun hennes versjon av saken og det er jo viktig å høre alle versjonene hvis det er sånn at man skal ta side. 

Skift så samtaleemne. 

Begynner hun igjen, så gjenta det du sier. Hun må fatte at du mener alvor. Du er ikke interessert i å vite hva som foregår på den andre siden av venneflokken hennes fordi du har nok med deg selv og vil derfor forholde deg nøytral.

(Du må regne med at hun bruker navnet ditt til de andre i en sånn "splitt og hersk" greie).

Jeg har nylig vært der og jeg ble bare nødt til å sette en stopper for all den skiten pga jeg var ikke interessert i å høre om skilte kåte venninner (med tenåringer hjemme som godt nok forstod hva som foregikk) og idiotien deres. Det som foregår er så ille at jeg faktisk aldri blir med henne ut eller inviterer henne med meg ut pga jeg vil ikke ha navnet mitt i forbindelse med hennes. Det er noe med det også, særlig i disse SM tider, at man må være forsiktig med hvem man viser seg ut ilag med.

Det er også noe du bør seriøst vurdere, om hun pr  dag er en person du bør ha noe med å gjøre pga skiten hennes kan bli overført på deg via bekjentskap. 

Endret av O.G.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...