mjaus Skrevet 30. desember 2018 #1 Del Skrevet 30. desember 2018 Ja katten min har fått noe dritt i pelsen å jeg aner ikke hva det er men det har sittet litt fast i sånn 2 dager å det er ganske ekkelt, lukter veldig kraftig å stygt av han. men han er utroooolig vanskelig om jeg skal vaske han som alle katter.. hater vann, så hva skal jeg gjøre. han kan jo ikke gå rundt lukte å være klissete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Del Skrevet 30. desember 2018 Tapp opp en balje eller vasken på forhånd. Finn frem en vaskeklut. Ja ett håndkle klart. Hent katten 😿 fukt og vask pelsen med vaskekluten 😺 Tørk 😽 og slipp den 😻 Anonymkode: b1ac1...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Del Skrevet 30. desember 2018 Du må bare få det av, ikke sikkert det er noe særlig om den vasker seg selv. Prøv våt klut først. Evt hvis katten er helt panisk ang vann så prøv å klipp av så mye som mulig før du forsøker å vaske Anonymkode: 51a5e...200 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 31. desember 2018 #4 Del Skrevet 31. desember 2018 Evt kan du dusje sammen med pus, og bare skylle. Men da bør du bruke sko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Del Skrevet 3. januar 2019 Det beste er å ha noen til å hjelpe deg. Dusjkabinett kan funke greit fordi katten blir fanget inni der. Kjipt å gjøre mot pus, men noen ganger må man bare. Det skal sies at min katt en gang klatret opp på hodet mitt og la seg oppå kanten av dusjforhenget klar til å hoppe ned. 😂 Heldigvis fikk jeg hjelp av min søster til å få henne på plass igjen. En annen gang slapp jeg unna med et skikkelig kloremerke på leggen. Så ekstra blodig ut i dusjen med vannet som rant. 😂 Har fått det til i badekaret og. En holder pus og en dusjer, men pus er fly forbanna. Sånn er det bare. 😂 Anonymkode: 48754...dd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Del Skrevet 3. januar 2019 Uff, min katt gjør dette flere ganger i året. Det er noen plasser hun ikke får til å vaske selv, og noen ganger er det ting jeg ikke vil at hun skal få i seg. Jeg har dusjhjørne, så hun er fanget i dusjen. Hun protesterte mye de første gangene, begynte å klatre på meg og klorte meg derfor opp. Så prøv å ha på klær / sko. Skyll først med høyt vanntrykk, kjapp deg med sjampo (bruk en som katter kan bruke, kjøpes på dyrebutikk) og skyll veldig godt etterpå. Hvis såpa ikke går ut på katten dusje på nytt. Hvis du får til å tørke den etterpå så prøv å klem ut vannet istedet for å frottere, da er det større sjanse for å få ut mer vann. Anonymkode: 2d456...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 3. januar 2019 #7 Del Skrevet 3. januar 2019 Hadde katt som ungdom hjemme. Jeg tok henne med i dusjen og prøvde å være rolig. Tok en skål med, siden katten ikke likte strålene fra dusjen. Fylte den med litt vann og tømte over området hun var skitten. Vasket forsiktig med såpe og tømte over igjen med vann. Ikke bruk kaldt vann hvert fall, de hater kulde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2019 #8 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) På 31.12.2018 den 10.49, Diamant20 skrev: Evt kan du dusje sammen med pus, og bare skylle. IKKE DUSje med pus... BLIR ETT HELVETE... HaRDT TaK I NaKKEN, FÅ DET GJORT... Skad deg minst MULIG a. Endret 3. januar 2019 av Sliten&kjørt51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Del Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev: IKKE DUSje med pus... BLIR ETT HELVETE... HaRDT TaK I NaKKEN, FÅ DET GJORT... Skad deg minnsT MULIG a. Katter skal ikke bli tatt hardt i nakken. Kun små kattunger løftes etter nakken/hodet av sine mødre, men som voksne katter vil dette gjøre vondt. Anonymkode: 2d456...2a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2019 #10 Del Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katter skal ikke bli tatt hardt i nakken. Prøvd å dusje med pus... JEG HaR... a. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2019 #11 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: IKKE DUSje med pus... BLIR ETT HELVETE... HaRDT TaK I NaKKEN, FÅ DET GJORT... Skad deg minnsT MULIG a. Endret 3. januar 2019 av Sliten&kjørt51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2019 #12 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Katter skal ikke bli tatt hardt i nakken. Kun små kattunger løftes etter nakken/hodet av sine mødre, men som voksne katter vil dette gjøre vondt. SNankket ikke om å løfte noen. Knuge ned, og VaSkes -for å redde... a. Endret 3. januar 2019 av Sliten&kjørt51 Facts... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2019 #13 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) https://www.biltema.no/verktoy/sveising/beskyttelsesutstyr-til-sveising/sveisehansker-2000041876 a. Endret 3. januar 2019 av Sliten&kjørt51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Del Skrevet 3. januar 2019 Det er derfor du venner pus til å bade/dusje fra den er liten. Gamlepusen min digger å dusje, den andre mister tålmodigheten og roper litt, men ingen av dem klorer eller hopper og er helt ifra seg. Sikre deg om at vannet er lunkent før du begynner. Kaldt vann er ikke noe særlig. Også hvis du vasker med klut. Ellers tror jeg du har fått det meste av tips tidligere. Anonymkode: 36d19...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Del Skrevet 3. januar 2019 På 31.12.2018 den 10.49, Diamant20 skrev: Evt kan du dusje sammen med pus, og bare skylle. Men da bør du bruke sko Og vernedrakt, vel? Anonymkode: cf267...44b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #16 Del Skrevet 3. januar 2019 Tror ikke det er så lurt å stå inne i dusjkabinett sammen med katten. Den vil bli helt krakilsk, springe rundt nede og gjerne forsøke å klarte opp etter kroppen din (med klørne fremme) for å gjemme seg eller slippe ut på toppen av kabinettet hvis det er åpent der. Den bryr seg ikke om det er menneskehud eller et tre den griper etter i en slik situasjon, for å si det sånn. Hvis badet ikke er så stort, og det ikke er så farlig om "alt" blir vått, så kan du la katten gå fritt på badet mens du følger etter og spyler. Deretter såper inn, og fortsetter å spyle. Eller du får hjelp og vasker den i vasken. En til å tvinge katten på plass og holde fast, og en til å ta selve rengjøringen. Det er nesten umulig å gjøre alene, for katter klarer å sprike med bena i alle retninger så det blir helt umulig å få trykket den ned i vannet. Uansett metode så pleier katter å lage de ynkeligste, små klynkelyder når de vaskes. Anonymkode: 3b568...0a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #17 Del Skrevet 3. januar 2019 2 hours ago, Sliten&kjørt51 said: SNankket ikke om å løfte noen. Knuge ned, og VaSkes -for å redde... a. Man burde absolutt unngå skremme katten på denne måten. Se for deg hvordan du hadde følt det mo to menn plustelig kom og la deg hardt i bakken og holdt deg der. Da er det ebdre å gjøre som en annen bruker sier, mat og en bøtte med lunket vann Anonymkode: 1305c...6b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2019 #18 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man burde absolutt unngå skremme katten på denne måten. Se for deg hvordan du hadde følt det mo to menn plustelig kom og la deg hardt i bakken og holdt deg der. Er vel en GRUNN... DU Sa hva ... pus... sKaLL PUS vaskes, -SKaLL PUS vaskes... a. Endret 3. januar 2019 av Sliten&kjørt51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2019 #19 Del Skrevet 3. januar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man burde absolutt unngå skremme katten på denne måten. SEFF. Enig i å beskytte .... Værne om alle dyr... men må katta vasKES, sÅ MÅ KaTTa Vaskes.... a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #20 Del Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, Sliten&kjørt51 said: SEFF. Enig i å beskytte .... Værne om alle dyr... men må katta vasKES, sÅ MÅ KaTTa Vaskes.... a. Og da anbefaler jeg å prøve de snille metodene først, og traumemetodene sist Anonymkode: 1305c...6b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå