Gå til innhold

Er man prippen om man varsler politiet om raketter før nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det smeller en del her i kveld. Det er jo ikke lov. Men blir man sett på som veldig prippen om man varsler politiet for det?

Anonymkode: bfd34...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke prippen. Det er ikke lov, og lover er ikke til for å følges når det passer folk. 
Når jeg går tur med hunden og ser alle dottene på gatehjørner som skyter opp til feil tid og mellom 18-02 så gir jeg dem en sjanse før jeg ringer politiet. 

Anonymkode: ccb29...5d5

• Liker 10
Skrevet

Det er da bare moro med fyrverkeri. 365 dager til neste gang.

Anonymkode: b298a...691

• Liker 4
Skrevet

Om de ikke skyter i stykker vinduene dine syns jeg du skal la være. 

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre, hadde en gang fyrverkeri tilovers, de skøyt jeg i sommerferien.

Anonymkode: 04b22...3cd

Skrevet

Prippen? Nei. 

Lite gøy? Ja.

Anonymkode: 00030...3f4

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel nettopp poenget, at det kun skal være en dag i året. Og den dagen er i morgen. Personlig synes jeg fyrverkeri burde forbeholdes profesjonelle. Vi vet jo at folk vil få alvorlige skader i løpet av de neste timene, men kan intet gjøre. 

Anonymkode: 4d894...24c

• Liker 12
Skrevet

generelt syns jeg ikke man skal ringe politiet for alt mulig, mye kan løses av å si fra selv men når det kommer til fyrverkeri så syns jeg det er helt greit å gjøre begge deler for det skader både mennesker, dyr og bygninger og miljøet og det er på tide at folk begynner å respektere reglene med fyrverkeri! 

Anonymkode: 8a605...091

• Liker 5
Gjest Nina1975
Skrevet (endret)

De kunne ha kommet her for å hilse på hunden min etter å hå skutt opp raketter. Da tror jeg de hadde sluttet. Forferdelig med så skremte dyr. Greit nok på nyttårsaften da kan man nå dope ned dyret, men kan jo ikke ha han på tabletter i tre dager.

Så om du vet hvem det er, så ring politiet. Håper de får store bøter. 

Endret av Nina1975
Skrevet

Ja, prippen regelrytter som burde flytte til nord Korea. Så lenge ingen skader oppstår, kan du godt drite i det altså. 

Evt gå ut og løs problemet selv. 

Anonymkode: 9b9cd...534

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke bare moro. 

Ts, du er ikke prippen. 

• Liker 4
Skrevet

Nei. Idioter trenger å få seg en smekk. Når skadene er oppstått er det for seint. 

Anonymkode: 4aaed...4c0

• Liker 10
Skrevet

Nei det synes jeg absolutt ikke du er. 

I fjor var det noen som skøyt opp raketter veldig nært en gård. Det var på nyttårsaften, men lenge før det var lov. Noe som resulterte i vill panikk hos 100 kuer, og en flokk hester. 2 kalver ble trampet i hjel, og flere kuer skadet 😢

• Liker 5
Skrevet

Sånne folk tenker ikke over hva slags helvette de lager for dyr. Man kan ikke dope ned dyret sitt eller stenge dem inne på et mørkt rom i en uke bare fordi noen kålhuer ikke klarer å forholde seg til lovverket. 

Anonymkode: 53b76...dbd

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke varslet selv, men synes ikke du er prippen om du gjør det. 

• Liker 1
Skrevet

Ring! Vær så snill og ring!

Det finnes både dyr og mennesker som er livredde for raketter og andre smell. Det er ikke greit å holde på på den måten! Raketter kan sendes opp mellom 18:00 og 02:00 mellom 31. desember og 01. januar. Småbarnsforeldre som "skal bare", smellglade tenåringer og andre idioter må forholde seg til det reglementet på lik linje med alle andre.

• Liker 8
Skrevet

Absolutt ikke. 

Anonymkode: 6a74d...2ad

Skrevet
6 minutter siden, MissPierce skrev:

Nei det synes jeg absolutt ikke du er. 

I fjor var det noen som skøyt opp raketter veldig nært en gård. Det var på nyttårsaften, men lenge før det var lov. Noe som resulterte i vill panikk hos 100 kuer, og en flokk hester. 2 kalver ble trampet i hjel, og flere kuer skadet 😢

I følge flere i denne tråden og hodeløse folk så er det "GØY".

Leste om en hest som ble skremt av rakett, løp ut i trafikken og ble så skadet at den ikke var til å redde. Men det er jo så "gøy". Skal dere! Ekle folk. 

Anonymkode: 00b2b...ef6

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I følge flere i denne tråden og hodeløse folk så er det "GØY".

Leste om en hest som ble skremt av rakett, løp ut i trafikken og ble så skadet at den ikke var til å redde. Men det er jo så "gøy". Skal dere! Ekle folk. 

Skam 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, prippen regelrytter som burde flytte til nord Korea. Så lenge ingen skader oppstår, kan du godt drite i det altså. 

Evt gå ut og løs problemet selv. 

Anonymkode: 9b9cd...534

Skader forårsaket av fyrverkeri skjer stadig vekk!

Anonymkode: a8b3d...3c0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...